سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله مطالعه زادآوری بذر حاصل از علف هرز چاودار وحشی (Secale cer

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله مطالعه زادآوری بذر حاصل از علف هرز چاودار وحشی (Secale cereale) در تداخل با ارقام گندم فایل ورد (word) دارای 5 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مطالعه زادآوری بذر حاصل از علف هرز چاودار وحشی (Secale cereale) در تداخل با ارقام گندم فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مطالعه زادآوری بذر حاصل از علف هرز چاودار وحشی (Secale cereale) در تداخل با ارقام گندم فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مطالعه زادآوری بذر حاصل از علف هرز چاودار وحشی (Secale cereale) در تداخل با ارقام گندم فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: سیزدهمین همایش علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران و سومین همایش علوم و تکنولوژی بذر ایران
تعداد صفحات: 5
چکیده:
تحقیق حاضر در آزمایشگاه فیزیولوژی بذر دانشگاه فردوسی مشهد به صورت فاکتوریل و در قالب طرح پایه کاملا تصادفی با سه تکرار انجام شد. بذور چاودار وحشی (Secale cereale) حاصل از چهار تراکم 20، 40، 60 و 80 بوته در مترمربع در تداخل با چهار رقم گندم سایسون، الوند، چمران و سپاهان برداشت گردید. 25 عدد بذر تولید شده چاودار وحشی از هر یک از کرت ها ی تداخل مزرعهای جدا و به عنوان یک واحد آزمایشی منظور گردید. نتایج نشان داد که با افزایش تراکم کانوپی مخلوط، توانایی جوانه زنی بذر حاصل از چاودار وحشی کاهش یافت. همچنین بذرهای چاودار وحشی بدست آمده از تداخل با دو رقم الوند و سپاهان، درصد و سرعت جوانهزنی تجمعی پایینتری نسبت به بذور حاصل از تداخل با دو رقم دیگر داشتند. رقم سپاهان در مقایسه با سایر ارقام گندم، بیشترین تاثیر منفی بر چاودار وحشی از نظر تعداد بذر دارای توانایی جوانهزنی داشت. از این رو رقم مزبور بر ای کنترل آلودگی مزرعه در هر دو بازه کوتاه مدت و بلند مدت مناسب بود.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر