سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله تعیین ضریب پخش مؤثر و انرژی فعال سازی خرمالو (رقم کاکی) در

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله تعیین ضریب پخش مؤثر و انرژی فعال سازی خرمالو (رقم کاکی) در خشک کن لایه نازک فایل ورد (word) دارای 4 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تعیین ضریب پخش مؤثر و انرژی فعال سازی خرمالو (رقم کاکی) در خشک کن لایه نازک فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تعیین ضریب پخش مؤثر و انرژی فعال سازی خرمالو (رقم کاکی) در خشک کن لایه نازک فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تعیین ضریب پخش مؤثر و انرژی فعال سازی خرمالو (رقم کاکی) در خشک کن لایه نازک فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1392
محل انتشار: بیست و یکمین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی
تعداد صفحات: 4
چکیده:
انتشار فرایند اصلی در خشک شدن مواد مرطوب به حساب می آید که حرکت رطوبت، مانند پخش مایع، پخش بخار و جریان هیدرودینامیکی در جسم مرطوب در مرحله ی دوم خشک شدن صورت می گیرد که با استفاده از ضریب پخش مؤثر، انتقال آب در محصول قابل توصیف است و انرژی فعال سازی نیز حداقل انرژی لازم برای شروع فرایند خشک شدن است که تحت تأثیر ضریب پخش مؤثر و دمای خشک کردن قرار دارد. این دو پارامتر می توانند در مدل سازی ها و طراحی پروسه های خشک کردن و انتقال جرم مورد استفاده قرار گیرند. خرمالو از میوه های زیست فعال به حساب می آید که به دلیل فصلی بودن در تمامس ال در دسترس نیست، خشک کردن روشی است که می تواند ماندگاری محصول را افزایش دهد. به این منظور ورقه های نازک خرمالو با ضخامت 3 میلی متر تحت پنج دمای 40، 50، 60، 70 و 80 درجه سیلسیوس با شدت جریان ثابت 2 متر بر ثانیه در خ شک کن لایه نازک خشک شدند. مقدار ضریب پخش مؤثر با رسم نمودار لگاریتم طبیعی نسبت رطوبتی به زمان خ شک شدن، در تمام شرایط خشک شدن محاسبه شد که مقدار آن از (3/5802×10(-8 تا (7/4513×10(-8 متر مربع بر ثانیه به دست آمد که با افزایش دما میزان ضریب پخش مؤثر نیز افزایش یافت و ا نرژی فعال سازی مورد نیاز 19/8247 کیلوژل بر مول به دست آمد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

مقاله چالشهای طراحی سیستمهای پردازش تحلیلی برخط در محیطهای سیار

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله چالشهای طراحی سیستمهای پردازش تحلیلی برخط در محیطهای سیار فایل ورد (word) دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله چالشهای طراحی سیستمهای پردازش تحلیلی برخط در محیطهای سیار فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله چالشهای طراحی سیستمهای پردازش تحلیلی برخط در محیطهای سیار فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله چالشهای طراحی سیستمهای پردازش تحلیلی برخط در محیطهای سیار فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1389

محل انتشار: کنفرانس بین المللی شهروند الکترونیک و تلفن همراه

تعداد صفحات: 10

چکیده:

امروزه پیشرفتهای چشمگیری در فناوریهای محاسباتی همچون محاسبات سیار، محاسبات فراگیر و محاسبات همهجاحاضر انجام شده است. همراه با این پیشرفتها، نیازهای جدیدی نیز در رابطه با استفاده از سیستمهای هوشمند در محیطهای سیار همچون کسبوکار سیار ودولت سیار مطرح شدهاند. لذا در این مقاله، یکی از مفاهیم نوین در حوزه سیستمهای هوشمند به نام Mobile OLAP یا سیستم پردازش تحلیلی برخط سیار تشریح میشود. هدف از این مقاله معرفی و بررسی مفاهیم، معماریها و چالشهای مطرح در طراحی و پیاد ه سازی سیستمهای OLAP سیاراست.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

مقاله تأثیر پویائی سطح دشواری محتوا بر توالی بخشی قطعبت آموزشی ب

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله تأثیر پویائی سطح دشواری محتوا بر توالی بخشی قطعبت آموزشی با استفاده از انتگرال فازی چوکت و نظریه پرسشدرپاسخ فایل ورد (word) دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تأثیر پویائی سطح دشواری محتوا بر توالی بخشی قطعبت آموزشی با استفاده از انتگرال فازی چوکت و نظریه پرسشدرپاسخ فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تأثیر پویائی سطح دشواری محتوا بر توالی بخشی قطعبت آموزشی با استفاده از انتگرال فازی چوکت و نظریه پرسشدرپاسخ فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تأثیر پویائی سطح دشواری محتوا بر توالی بخشی قطعبت آموزشی با استفاده از انتگرال فازی چوکت و نظریه پرسشدرپاسخ فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1390

محل انتشار: ششمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین المللی یادگیری و آموزش الکترونیک

تعداد صفحات: 8

چکیده:

توالی بخش محتوا د رسیستم های یادگیری الکترونیکی، با هدف پشتیبانی از یادگیرنده در فرایند یادگیری از اهمیت بسزایی برخوردار است. ت کنون در سیستم های تطبیق پذیری، در امر توالی بخش محتوای آموزشی، بیشتر به توانایی، سطح دانش، و تمایلات یادگیرنده توجه شده است. از مسائل مهمی که در این رابطه نادیده گرفته شده است، وابستگی سطح دشواری مفاهیم یادگیری به سطح دانش یادگیرنده و د رنتیجه موثر بودن چنین عواملی در انتخاب مسیر پیمایش است. با توجه به این امر که سطح دشواری یک مفهوم اموزشی مشخص برای یادگیرندگان با توانایی و سطح دانش مختلف، متفاوت است، محاسبه پویای سطح دشواری محتوای آموزشی با توجه به مدل هر یاد گیرنده اثر بخشی فرایند یادگیری را افزایش خواهد داد. به همین منظور در این پژوهش روشی بر مبنای انتگرال فازی چوکت و نظریه پرسش-پاسخ پیشنهاد می شود که با در نظر گرفتن توانایی یادگیرنده و محاسبه پویایی سطح دشواری هر مفهوم آموزشی، توالی تطبیق پذیری از قطعات یادگیری را برای هر یادگیرنده فراهم کند. نتایج آزمایش ها نشان می دهد که روش پیشنهادی در مقایسه با روش های مشابه که سطح دشواری ثابتی را برای تمامی یادگیرندگان در نظر می گیرند، کارای یادگیری و توانایی یادگیرنده را در حین فرایند یادگیری افزایش می دهد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

مقاله در مورد چین و ایران فایل ورد (word)

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله در مورد چین و ایران فایل ورد (word) دارای 49 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله در مورد چین و ایران فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله در مورد چین و ایران فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله در مورد چین و ایران فایل ورد (word) :

چین و ایران

« بنام خدا»
مرگ ومیر ثبت شده و نظارت در چین موقعیت متداول و رقابت کردن :
خلاصه کردن :
– زمینه :
آمار مرگ و میر در زمان حاضرکلید نهاده ها برای مدرکی است مبنی بر سیاست سلامتی تبعه هم تراز که همه از آن یک شناخت مختصر داریم .
– در جهت حریم راه مبنا بنیاد برای آمار مرگ و میر در چین که این دفاتر تقریباَ یکمین یا پنجمین کشور جهانی است که مناسب برای وصف فرضیه سیر تکامل در مرگ و میرهای ثبت شده در

کشور چین و موقعیت متداول اهمیت دارد . برای ارزیابی کردن ، قابلیت استفاده آمار انتقالی مطابق آن برای همه گیرشناسی بین المللی در سیاست سلامتی.
– موقعیت متداول
– ثبت حیاتی سیستم چینی ها ، پوششی دارد حدود 41 شهر نشینی و 85 روستایی و حسابداری دارد . اطلاق برای تقریباََ 8% از آن جمعیت یا شهروندان .
کیفیتی که ثبت شده است در شهر نشین ها بهتر از ناحیه روستاییان بوده است و هم چنین شرقی ها بهتر از غربی ها هستند.
-دست آورد منطقه قابل توجه حاکی از بیک متقابل کردن آمار که شامل :
همه چیز ، همه جا ، وزارت سلامتی معرفی کردن بیماریهای موضوع سیستم در 1980 که سبب حاصل شدن آمار مرگ ومیر از لحاظ ملی نمایشگر نمونه محل است .
– نمونه به طور جاری عبارت است از 145 شهری و محلی روستایی .
– پوشش جمعیت 75000-30000 و سر جمع حدود 1% از آنها جمعیت شهروند هستند . سبب های مرگ و میر هستند از میان ترکیب گدامی معالجه و شفاهی تشریح مرده روشهای کاربردی مطابق استاندارد رهنمودها در همه محل ها ارزیابی دوره ای برای تمامیت قابل ثبت هستند .
– رفتار با تصمیمات دیر تر تحت انتشار مرگ است .
* نتایجی که DSP بدست آماده است ما را آشنا می کند برای آگاهی دادن با خاتمه شهروند منطقه ای و تراز سراسری سیاست سلامت جنازه ها آنجا نیاز دارد به بحرانی اطلاعات بر حسب مرگ و میرجزئیات اعتبار اجرا کردن این جنبه هست .
– به طور جاری در مسیر حرکت این گونه نمونه های عمومی مستقر به سیستم ثبت مرگ و میر نگهداشتی زیاد وعده ها از نمونه برای به سرعت پیشرفت کردن آگاهی درباره تراز و سبب مرگ و میر در دیگران جریان آهسته جمعیت است .

مقدمه
اطلاعات بر روی سبب تراز مرگ و میر بحرانی هستند در برابر حمایت کردن توسعه از مدرک متفرر بر سیاست سلامتی علت آمار مرگ و میر نمایش دادن گذشته تاریخی بلند مجموعه ای از اطلاعات

بر روی سلامت جمعیت بر برخی ادامه دادن سرگذشت آن ها را به عقب به خوبی پایان 150 سال ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌] 1[ تاکنون به انجام رساندن حیاتی سیستم های ثبت شده که دارند مطابق تولید کردن سوابق اینها هستند .
* دشوار و پر خرج سوی تأسیس کردن نگهداری کردن بر توسعه دادن کشور چین نیست بلکه استتاء به وسیله 10 میلیون مردم کامل ثبت شده اند و معالجه گرامی از مرگ مربوط به لجستیک و از نظر مالی یا متنی نیست در زمان حاضر هر چند مرگ و میر سیستم های وضعیت ثبت ثابت دارند . در چین که برای آماده کردن اطلاعات سودمند سلامتی از طرف همه چینی ها و از چند طریق در حال تغییر است .
* در این مقاله : ما تجوید نظر می کنیم در تاریخ ثبت حیاتی در چین و شرح دادن تأسیس بیمارهای چینی ها .
– قطبهای پلاتین ( DSP) . ما متمرکز می کنیم توجه مان را به ثبت حیاتی زیرا ما ملاحظه کردیم آن چه مانند استنا وارد برای آمار مرگ و میر و پس از آن آماده کرده سطح اطلاعات جمعیت روی آن سبب شده روی مرگ و میر روی اساسی سالیانه .
* در چین متفاوت است منابع در جهت اطلاعات مرگ و میر مانند یک سری سرت ماری زمین های در سری تغییر جمعیت 2] [ مقایسی بزرگ بازنگرانه خانواده رفتار گزینه ای در دوره های 15-1973 و 88 – 1986 3] [ و ما در نظرات سیستم سلامت بچه ها است .
اگر چه سر شماری و بر روی تغییر جمعیت سالیانه آماده نشده روال اطلاعات بر علت مرگ و میر زمینه یابی باز نگران میتوانست تحت تأثیر واقع شود با فراخوانی تمایل به یک طرف و نظرات بر سیستم مرگ و میر بچه ها نمی تواند آگاهی بدهد درباره علت از مرگ و میر بزرگسالان چنان چه که پی آمد منسوب به این آمار بر حسب مرگ و میر ملاحظه DSP بوده اطلاعات اصلی منبع برای بر آورده شدن بیماری در چین است [5] .
* با این وجود که جریان سودمندی از سیستم DSP برای تولید کردن گواه برای سیاست سلامت در آنجا وجود دارد.
* چین در عین حال به سوی فایق آمدن چنانکه مطرح شده با این مقاله نخستین حدی و گمان نیز از این مقاله هست . به سوی ادره استحکام وضعیت سیستم های ثبت مرگ و میر مشخصات در چین .
– سیستم های بیرون از چین درباره مشخصات چین و عامل جمعیت در آمد کشور توضیح می دهد .

*تاریخچه و تابع از ثبت حیاتی در چین :
پیش از 1950 ثبت حیاتی به سختی تابع در چین و حتی آن وقت فقط واگذار کردن گزارشی بر علت درباره مرگ برای شهر ما از Beijing وnunjing [6] . گزارشی داده شده که مرگ و میر این چینی ها تقریبأ تا 21 از میان 1000 فقط علت مرگ و میر گزارش شده است .
*مرض سل ، سرخک ، بیماری حاد واگیر دار عفونی بیماری کودک ، بیماری شخص بیماری قلبی ، بیماری ادراری ، بیماری گوارشی ، بیماری سبب معین داشته است.
– سر حلال بند در فهرست در 1937 علائم حیاتی ثبت شده منبسط شده بند در برابر چندین شهرهای بزرگ متفاوت شامل آدم ذردی ، Tianjln Honbin و Wvhun ، بعدها ثبت حیاتی بود که شامل بیشتر زمینه ها شهرها و کشور است .

* در 1975 در سرتاسر کشور مرگ و میر بود تعهد کردن تسلیم شدن اطلاعات بر علت از درباره 20 میلیونی مرگ [7] اطلاعات درباره نشانه ورزیده به وسیله مرده بوده است درای جمع از میان درخواست بازنگرانه از همه خانواده ها در چین و مبنی بر این اطلاعات که سبب مرگ بود واگذار کردن به وسیله یک گروه دکتره اگر چه این پیمایش هدف اصلی بود به سوی جمع آوری کردن اطلاعات روی مرگ و میر سرطان پیمایش به طور توسعه دادن درباره سطح ترقی در کشور چین

درباره سودمندی از موثق در جهت اطلاعات مرگ برای طرح ریزی و سلامتی و انگیزه به توسعه ثبت حیاتی در دست آن جریان داشت .
متعاقباَ در 1987 و ارزتخانه در جهت سلامتی ثابت و سیستم ثبت حیاتی در ثبت کردن واقعیت و علت مرگ . در زمان حاضر سیستم ثبت حیاتی تاأسیس کردن 41 شهر و 15 شهر بزرگ و 21 شهر مرگ و شهر نزدیک بخش در میان این 25 هستند .
* شهرهای بزرگ مانند :Beijing و Tiajin و آدمی دزدی .
– نوع دیگر بخش ها هستند که معلوم می کنند 12 استان که اساساَ در شرق و مرکزی .
* منطقه های غربی در چین جمعیت های کلی به وسیله این سیستم های ثبت حیاتی در 2000 بود درباره 110 میلیون چینی در شهر ها زندگی می کردند با بخش های روستایی . نیمی از جمعیت زندگی می کردند در ناحیه های شرقی 40% در ناحیه های مرکزی و 10% در ناحیه های غربی [] البته به طور مختصر مأموریت سیستم از آن پیروی می کرد . وقتیکه شخص فوت می کرد اعضای خانواده او گزارشی می دادند مرگ او را ثبت در ادرات نزدیک به بیمارستان آن شهر در این دستور داده می شد که بدست آورند گواهینامه مرگ ، جایگاه سیر دائمی محل اقامت را ثبت می کرد و فراهم می کرد تصدیق برای روند خاک بیماری پرسنل اداره ثبت حیاتی پر می کردند گواهینامه بر مبنی اطلاعات از اعضای خانواده و در دسترسی بودن گواهی پزشکی سوابق یا اسناد .
یک رونوشت از گواهینامه مرگ شهرستان برای کنترل کردن بیماری (CDC) در جایی که علت مرگ هست رمزی در هر زمان آغاز سیستم در 1987 ویژه در نفر گرفته می شد . طبقه بیماری های چینیها در نسبت که شامل بالا 500 بیماری ویژه یا جراح آشنایی بود که از این می توانست برگرداندن نسبت به رمزهای پنهان از نهمین اصلاح از ICD ] 9[ . از 199 به طرف رمز گذاری بوده است . مستقیمآ مبنی بر 9- ICD – است .
بخش CDC به کار انداختن نسخه های خلاصه جدول بندی شده قالب بندی ارائه دادن ماهیانه گزارش دادن مرگ توسط سن جنسیت و علت در مرکز قرار گرفتن اطلاعات سلامتی و آمار و حوزه آن مطابق وزارتخانه سلامتی است .
این آشکار می سازد که وزارتخانه سلامتی ثبت حیاتی سیستم MOHVR سالیانه گردآوری و ارائه می دهند در سازماندهی سلامتیمان چاب کردن به وسیله اشخاص بعد از 1996 چندین شهرها شروع کردند به تردید موضوع جدول بندی برای استفاده کردن درونی . کیفیت پیش بینیهای تفاوت

شامل پروزنی کارمندان پیشرفته تر در سوی رهنوردها ثبت در شهرها هست از شهرستان ها بهتر از نواحی مختلف شرقی و غربی بهتر است . سالیانه اطلاعات درایت کرده است و نواحی های گزارشی داده شد به طور غیر سرعت مرگ و میر پای مستثنی از آمار جدول بندی شده به وسیله

سیستم MOH-VR .
تشخیص داده های ثبت حیاتی چینی ها :
بهترین آزمایشی برای تشخیص دادن کیفیت داده های ثبت حیاتی امتحان کردن مسیر موضوع ویژه سرعت مرگ ] 10[ . به عنوان مثال :
گزارش دادن سرعت مرگ از سرطان به طور غیر مختل در ناحیه های روستایی بین 1975 و 1989 سپس اقامت کردن نسبتآ استوار و محکم در ملی 1990 حساب کردن این پروا نمودن در پیش بینی یکنواخت .
* دگرگونی مرگ و میر سرطان در به انتها رسیدن زمان:
فاکتور های علت نوسانات در سرطان در گیرایش مرگ و میر گزارش داده شده در ثبت حیاتی داده ها توانایی در بر داشتن و افزودن در پوشش جمعیت با کیفیت ضعیف داده ها از ناحیه های گزارشی شده یا دگرگونی نسبت دستیابی مردم به تسهیلات سلامتی .
* امکان دیگر استلال کردن آن هست که خالص بودن دارها که دلخواه بود ، بودن استاندارد آشکار و روشنی برای ممانعت داده ها از محلهای ویژه .
محدودیت افزوده بر سیستم داده ها هست ثبت تولد کم دور گرفته شده است . این اعانه دادن بدون شک به طور غیر موجه سرعت مرگ و میر پایین گزارش شده برای کودک در حذف هر دو داده MOH – VR و سیستم DSP (1لیست ) پس از آنجا نبود طرز کار برای ترکیب برنامههای کوچک مرگ کودک در برابر تولد .
مقایسه سر شماری ها و شهروند و سیستم سلامت نظارت بچه ها گزارشی داده شده بیشتر کودک سرعت مرگ و میر بالاتر است . برای یکسان کردن قطبها در این زمان (1لیست ) مشاهده کردن . از این رو اگرچه روال مرگ سیستم ثبت شده آماده کردن اطلاعات مهم روی علت مرگ آنها نیاز دارند به نیرومند کردن و آماده کردن بیشتر کامل روی سطح و علت مرگ و میر .
* بیشتر به طور مهم پوششی از طرف سیستم MOH-VR است .
* به سوی بیشتر شهرنشینی جمعیت خاموش بهتر در شرق چین سرعت مرگ از بیماری های واگیر دار هستند پایین تر از سیستم MOH-VR نسبت به گزارش های رسیده از آنها نمونه سیستم DSP که این شامل جمعیت در منطقه های روستاییان ) 2 رقم ) به طور مشابه بیماری های واگیر دار نیستند . بلند تر از سیستم MOH-VR و از سیستم DSP که این مشاهده کردن داده ها آن از سیستم ثبت حیاتی ندارند انعکاس ثابت در نمایش مرگ و میر در چین . این بستگی منتهی می شود به تأسیس بیماری قطبهای سیستم ثبت شده در زیر .
* سیستم قطبهای نظارت بر بیماری های ملی ( DSP ) :
* نظم بهبود دادن قابلیت استفاده از سیستم ثبت حیاتی پیوستگی بهداشتی دانشگاه ، فرهنگستان چینی ها در علم های طبی جلد قرار دادن پیشنهاد در 1978 تا توسعه دادن یک نمونه سیستم قطبهای نظارت بر علت بیماریها سیستم بود .

طراحی شده در حجم آوری داده ها روی تولد علت مرگ و میر شروع مرخصی بیماری های واگیر دار رهبر تجصل حمل کرده بود بیرون از شرق خاور گیری بخشی Beiiny در 1987 وزارت سلامتی پس تعلیم دادن به بخشی ایالت سلامتی و تراز بخش به تشخیص دادن بیماری چنانکه اهمیت عمومی سلامتی وظیفه است قرار داده شده در نظارت قطبهای بیماری هایی ضمن طرح ریزی فرهنگستان

چینی ها در جلب پیشگیر. در 1989 وجود داشتند DSPS-VI پراکنده تمامآ در 29 ایالت در کشور با استاندارد در روشی کار کردن برای جمع آوری داده ها مدیریت تجزیه و توزیع .
* با وجود این سیستم بند نمونه محلی جمعیت ]‍11[در 1990 فرهنگستان چینی ها در طب پیش گیری ثابت به طور ملی نمونه جمعیت مسطوره از 145 قطب های مبنی بر نمونه گیری تعارضی . بازبینی DSP بود فعالیت سلامتی به علاوه طرح ریز کردن پشتیبانی شده به وسیله وام از بانک جهانی .
– ملوح نمونه گیری تجدید نظر شده DSP :
مبنی بر قانون علمی آن مشخصات جمعیت تحت نظارت باید مشابه آن جمعیت عمومی در نواحی جغرافیا مختلف و یشتر از یک مرحله 1 زمان گروه نمونه طراحی شده با ترازبندی 3
– نخستین تراز قشر بندی شده مطابق در بابر نواحی جغرافیایی شمال شرقی شمال .و جنوب و جنوب غربی و نواحی مرکزی و 3 شهردار .
آدم دزدی وBeijing,Tianjin : در چین دومین تراز مینی بر شهرنشینی بود و موقعیت روستایی نمونه گیری اولیه هستند.
– در داخل نواحی روستایی 3/1 سطح قشر بندی شده بود در طبقه بندی موقعیت روستایی نسبت به 4 سری لایه های اقتصادی مبنی بر سرشماری 982/1 بازگشت درباره حدوسط سطح تغیر پذیر مانند باسوادی ، GDP با سرمایه و وابستگی نیست . همچنین نواحی شهرنشین مطابق طبقه بندی و با اندازه جمعیت در میان شهرهای بزرگ یا بیش از یک میلیون جمعیت میانی اندازه شهرها با 1- 5/0 میلیون جمعیت و شهرهای کوچک 5/0 -2/0 میلیون جمعیت واحد گروه اولیه در نواحی شهرنشینی بود در شهر و درنواحی روستایی بخشی احتمال متناسب با اندازه جمعیت نمونه گیری (PPS) بود که آشنا و برگزیده در شهر یا شهرستان کارداده های سرشماری 1982 دومین مرحله گروه در انتخاب کردن شهرها یا شهرستان ها در نمونه گیری یک برد همایگی (jidub) در داخل شهر ها یا شهرستان ها (xian) در نواحی روستایی هر دو(jidub) و(xian) وانمود کردن یک جامعه با دولت اولیه با مسافت جمعیت از 100000 -50000 ،PPS نمونه گیری بود درباره متعمل برای انتخاب واحد دومین مرحله این طورکه احتمال انتخاب بود مطابق اندازه جمعیت در مجاورت یا شهرستان ‌‌‌(12) برایند جدید سیستم DSP عبارت بود از 145 مطبهایی که هستند پراکنده روی 131 ایالت یا دارای منطقه یا شهردار در چین (3 رقم).
– جمعیت درباره 10 میلیون مقیم شدن در نواحی ها به وسیله سیستم (اندک تحت 1% از ج

معیت چینی ها ) مبنی بر داده ها ملی روی سلامت عمومی نماینده متحمل برای قشربندی موضوع برگزیده DSP هستند نماینده از جمعیت ملی (بقعه) (12)مشخصات اجتماعی – اقتصادی این موضوع استشقاقی از 2000 سرشماری داده ها نشان داده شد در لیست 2 پیش بینی کردن زمینه عمومی می تواند رعایت کند وضعیت وابسته به اقتصاد اجتماعی سرتاسر روستاهای متفاوت مافت 1% 1(بهترین پرت دورتر)تا4 (بدترین پرت دورتر)
– پس 1990 میزان زاد و ولد سیستم بیشتر به مرگ و میر منتهی شد و انتشار مرض از 35 بیماری های اخطار کردنی بود .
– در این سیستم ما توصیف می کنیم مراحل مختلف مرگ و میر های ثبت شده در داخل سیستم DSP توضیح نموده جنبه راجع به کیفیت کنترل بازبینی داده ها برای سیاست عمومی . هر یک از موقعیت DSP وجود دارد یکی از کوچکترین شهرستان ها و پیشگیری بیماری ها واحد در این ها بیمارستان های هستند . مسئول برای ثبت حیاتی.جزئیات کار کننده رویه یا رویی برای ثبت مرگ و میر بوده است . رهنمودها برای نفرات در (9) DSP . امکانات در نواحی شهرستان تقریباَ از همه مرگها اتفاق می افتد . از امکانات بهداشت وجود دارند پیوند نام استاندارد برای ثبت مرگ و میر که وجود دارند به وقت جور بودن با آن . برای مرگ های رخ داده شده در خانه پزشک توجه می کند به نتیجه ملی گواهینامه علت مرگ در اجابت با ثبت پیوند نام .
– در اینجا ما شرح می دهیم به طور خلاصه رویه برای ثبت مرگ در مناطق روستایی DSP . در ناحیه روستایی حدودا‌َ 80% مرگ های بزرگ سالان اتفاق می افتد در بیمارستان های شهر ها یا دیگر سومین بیمارستان ها در نزدیکی هستند . حتی برای مرگ های آنان که اتفاق می افتد در خانه وجود دارد . بارها گواه بایستی در دسترسی اخیر مشاوره با پرسنل پزشکی در شهرستان یا بیمارستان های دیگر .
رویه یا روشی برای جمع آوری وگردآوری علت داده های مرگ و میر که پیروی می کند از آن : بهداشت روستاها برای مرگ هایی اتفاق افتاده در خانه کارگر گزارش می دهد که رویداد جلوگیری که در شهرستان اعضای خانواده ها رعایت می کنند از بیمارستان و شهادت نام کامل مرگ مبنی بر شرح و توصیف علائم مرض از اعضای خانواده اش است و اسناد تازه و در دسترسی از خدمات بهداشت .
– برای مرگ های اتفاق افتاده در بیمارستان های شهرستان پرسنل DSP جمع آوری مس کنند گواهینامه کامل از بیمارستان به وسیله پزشک شخصی و مراقب او است .
* برای مرگ های اتفاقی افتاده در بیمارستان های دیگر منسوبین مرده ارائه می دهد گواهینامه از پزشک در برابر جلوگیری واحد از بیمارستان شهرها .
– رویداد مرگ بچه ها یا مرگ زنان و سلامت بچه ها ، بیمارستان شهرها تعهد کردند که رسیدگی کنند . سبب مرگ زنان را و گواهینامه مرگ های دیگر مانن آن را از بیمارستان های دیگر برای رسیدگی .
* اطلاعات خالص گردآوری هست از وقایع اتفاق افتاده از شهرستان یا تراز ایالتی و شروع ذیل کامپیوتر شده و یا دانشگاه پرونده های داده های الکترونیکی انتقال افتاده از شهرستان یا به فرهنگستان چین درباره علم پیش گیری طب .
* رمز گزاری ICD اساسی موضوع مرگ و جدول بندی متعاقب و نتایج جمعیت هست .
به وقوع پیوسته در سطح مرکزی در Beijiny . گزارش های مرگ ها به علت سن و جنس انتشار یافته در چین به وسیله دانشگاه چینی ها 10% علم طب از 1990 و دستیابی عمومی در اینجا اطلاعات است. تحت توسعه و پیشرفت می باشد .

به عنوان مثال وجود دارند در بالا روشی کار که دقیقآ در جور بودن با آن موقعیت تأخیر رسیدگی به وسیله پیشگیری یک پرسنل فلذار با دیدن کردن یک وضعیت مسکونی ثبت نشده آوردن اسناد برای جسد در اختیار و قصد قانونی .

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

مقاله تاریخچه زبان و ادب و فارسی فایل ورد (word)

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله تاریخچه زبان و ادب و فارسی فایل ورد (word) دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تاریخچه زبان و ادب و فارسی فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تاریخچه زبان و ادب و فارسی فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تاریخچه زبان و ادب و فارسی فایل ورد (word) :

تاریخچه زبان و ادب و فارسی

زبان فارسی زبان بین المللی عرفان است چه بسیار عارفانی که از ترک و عرب و هندی کتابهای عرفانی خود را به فارسی نوشته اند. مکتب‌ تصوف‌ هندوایرانی‌ که از طریق‌ ایران‌ به‌ آسیای‌ غربی‌ و حتی‌ شمال‌ آفریقا نشر یافت‌ بیشتر کتابها و متون خود را به‌ نثر یا شعر فارسی‌ نوشته‌ شده‌ و زبان‌ تصوف‌ در شبه‌ قاره‌ی‌ هند و حتی در میان ترکان همواره‌ فارسی‌ بوده‌ است‌.

زبان فارسی به گنجینه‌ای کهن و پربها و پر از در و گهر تشبیه شده است و همچون معدنی سرشار از گران‌بهاترین گنجینه‌های زمین در دل زمان است. زبان و ادبیات فارسی و میراث این زبان توانمند با گنجینه‌ای بی‌نظیر و معنای عمیق پرچمدار عرفان، فرهنگ، اخلاق و زیباشناسی به پهنای جهان بوده و در طول تاریخ پیدایش خود، اندیشمندان و انسان‌های بی‌شماری را از اقوام گوناگون از شرق و غرب جهان شیفته خود کرده است.

در طول تاریخ سترگ این تمدن کهن زنده ، زبان و ادب فارسی مورد توجه بسیاری ار عالمان ، محققان ،نویسندگان ، شرق شناسان و ایرانشناسان بزرگ جهان قرار گرفته بطوریکه در تمدن و ادبیات عرفانیش مسحورو هضم شدند و آثار بزرگی را از خود به یادگار گذاشته اند.شخصیت های چون: ر . گیرشمن،تاریخ ادبی ایران/ تالیف ادوارد براون،نور و ظلمت در تاریخ ادبیات ایران/ میخائیل . ای . زند،ایران و بابر/ ویلیام ارسکین،ادبیات کلاسیک فارسی/ آرتورجان آربری و تاریخ ادبیات فارسی/ تالیف هرمان اته نمونه های کوچکی از این رهاورد شیفتگی است.

پهنه تاریخ ادب ایرانی، بیانگر این حقیقت است که بزرگ مردان این خطه ادب پرور، با الهام از مواریث فرهنگی، معنوی و ادبی متناسب با فطرت پاک و سلیم انسانی و با الهام از سرچشمه زلال وحی الهی، ظرایف و طرایف سخن را به اعلی علیین رسانیده و در رهگذر تاریخ فرهنگ و ادب انسانی به بستر شورآفرینی و دلنشینی در خور وصفی کشانیده‌اند.
عربی تنها یک نوع زبان است، ولی پارسی مانند شیرینی است ؛ این جمله‌ایست معروف منتسب به یکی از ایرانشناسان هلندی به نام تایدنس . واژه های فراوانی در زبان های عربی، ترکی، روسی، انگلیسی، فرانسوی و آلمانی نیز فارسی است و بسیاری از فارسی زبانان آن را نمی دانند.

در بیشتر کشورهای دنیا زبان فارسی در دانشگاهها تدریس می شود ، علت این کار برمی گردد به علاقه فارس آموزان ، شناخت ایران و جغرافیای سیاسی و فرهنگی آن ، مطالعه در مورد ایرانشناسی و تاریخ کهن آن ، سفر به ایران و در آخر چون جمهوری اسلامی ایران به هر دلیل در صدر اخبار دنیا قرار دارد مخاطبین خاصش چاره ای جز فراگیری زبان فارسی ندارند تا در مورد ایران به روز شوند و اخبار آن را رصد و مطالعه نمایند.

گسترش ، رخنه و آوازه این تمدن بزرگ همراه با زبان و ادبیات شیرینش در قلمرو جغرافیایی ،معنوی و ادبیش جاذبه های خاصی را برای مخاطبین در سراسر دنیا رقم زده است .همه دلالت بر جهانی بودن و رسا بودن زبان فارسی می باشد. زبان و ادبیات فارسی در جهان با این گستردگی چه بصورت پیشرفت رایانه ای و چه بصورت نوشتار در کتب تاثیر خود را در جهان معاصر گذاشته است ، پس بپذیریم که زبان فارسی جهانی شده و مردمان و ملت های بسیاری را از فرهنگ غنی و ذخایر ادبی بی انتهایش سیراب خواهد کرد.

ایران با این توانایی‌ها نباید چندان از ورود به وادی دنیای جهانی شده دوری کند و برای ورود به آن هراس داشته باشد. ایران دارای فرهنگ اسلامی است، فرهنگی که به سختی می‌توان سیستمی فراگیرتر، وحدت بخش‌تر و انطعاف پذیرتر از آن را از لحاظ ارزش‌ها و ایده‌آل‌ها جستجو کرد لذا با این رویکرد در آ‎غاز قرن بیست و یکم نیز می‌توان با تأکید روش‌های خردگرایانه، به تداوم این روند یاری رساند و جهانی شدن را به موقعیتی تازه برای طرح دوباره ایران تبدیل کرد اکنون به گوشه ای از مراکز و دانشگاهها ی بزرگ دنیا(مستقل) که در آن زبان و ادبیات فارسی آموزش وتدریس می شود اشاره ای مختصر و مفید خوا هیم داشت ، تا بیشتر بپذیریم زبان و ادبیات فارسی جهانی شده است.

فرهنگستان زبان و ادب فارسی
در کشور جمهوری اسلامی ایران، فرهنگستان زبان و ادب فارسی یکی از چهار فرهنگستانى است که در زمان حاضر حوزه‌هاى گوناگونی علمى، ادبى، و هنرى را از جنبه‌های مختلف موضوعى تحت پوشش قرار می‌دهند.

سه فرهنگستان دیگر عبارتند از:
• فرهنگستان‌ علوم
• فرهنگستان علوم‌ پزشکى
• فرهنگستان هنر
اهداف
فرهنگستان زبان و ادب فارسی یکی از سازمانهای دولتی ایران است که بر اساس اساسنامه‌اش برای «حفظ قوت و اصالت زبان فارسی»، «پروردن زبانی مهذب و رسا» برای بیان اندیشه‌ها، «رواج زبان و ادب فارسی»، و «ایجاد نشاط و بالندگی در زبان فارسی» ایجاد شده‌است. فعالیت اصلی این فرهنگستان که در 2 مرداد 1369 خورشیدی (24 ژوئیه 1990 میلادی) تأسیس شد، انتخاب معادل فارسی (واژه‌گزینی) برای واژه‌های زبانهای خارجی بوده‌است.

ارکان این فرهنگستان عبارت‌اند از رئیس جمهور ایران که رئیس عالی فرهنگستان است، هیئت امنای فرهنگستانهای ایران، شورای فرهنگستان (متشکل از اعضای پیوسته ایرانی، اعضای پیوسته فارسی‌زبان خارجی، و اعضای وابسته)، رئیس فرهنگستان، و دبیر فرهنگستان.

اولین رئیس این فرهنگستان حسن حبیبی بود که هم‌زمان معاون اول رئیس جمهور ایران هم بود. دومین رئیس غلامعلی حداد عادل بود که در اواخر دوران ریاستش بر این فرهنگستان به ریاست مجلس شورای اسلامی نیز انتخاب شد. مدتی پس از انتخاب حداد عادل به ریاست مجلس، مجدداً حسن حبیبی به ریاست فرهنگستان انتخاب شد. در سال 1387 با بیمار شدن حسن حبیبی و با دستور محمود احمدی‌نژاد، غلامعلی حدادعادل دوباره بر کرسی ریاست فرهنگستان تکیه زد[1].

عضویت در این فرهنگستان مادام‌العمر است، مگر در حالتی که عضوی استعفا کند، به علت غیبت زیاد مستعفی شناخته شود، یا «به دلیل سلب صلاحیت اخلاقی» عزل شود. اعضای این فرهنگستان عمدتاً ایرانی هستند ولی اعضایی از تاجیکستان و افغانستان نیز در این فرهنگستان عضویت داشته‌اند یا دارند.
این فرهنگستان اصطلاحاً فرهنگستان سوم هم نامیده شده‌است، زیرا پیش از آن دو فرهنگستان دیگر به نامهای فرهنگستان ایران (فرهنگستان اول؛ 1314 تا 1333) و فرهنگستان زبان ایران (فرهنگستان دوم؛ 1347 تا 1360) به فعالیت‌های مشابهی می‌پرداختند.

مهم‌ترین انتشارات این فرهنگستان یکی واژه‌های مصوب آن است، که استفاده از آنها برای سازمان‌های دولتی ایران لازم است، و دیگری جزوه‌ای به نام دستور خط فارسی که تلاش کرده‌است رهنمودهایی برای رسم‌الخط فارسی ارائه کند. دستور خط فارسی در میان ویراستاران و رایانه‌کاران منتقدینی دارد، از این نظر که مقررات موجود در آن را متناقض، مبهم، یا غیر عملی اعلام می‌کنند، اما طرفداران این دستور معتقدند که این دستور تنها دستور در این زمینه‌است که بر اساس اجماع متخصصین ایجاد شده و مورد تأیید یک نهاد رسمی دولت ایران است. دستور خط فارسی در سال 1384 تجدید نظر شد و چاپ چهارم آن تغییراتی نسبت به چاپ‌های قبلی‌اش دارد که ممکن است بعضی انتقادات وارده از ویراستاران و رایانه‌کاران را کم‌تر کند.

 

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >