سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پروژه دانشجویی تحقیق چگونه حافظه خود را تقویت کنیم؟ در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی تحقیق چگونه حافظه خود را تقویت کنیم؟ در pdf دارای 15 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی تحقیق چگونه حافظه خود را تقویت کنیم؟ در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی تحقیق چگونه حافظه خود را تقویت کنیم؟ در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی تحقیق چگونه حافظه خود را تقویت کنیم؟ در pdf :

ما بسیاری از مطالب را خوب به یاد می آوریم و برخی را سریعا فراموش می کنیم. بعضی از مردم تاثیر زیادی بر ما می گذارند و می توانیم آنها را مدتها به خاطر بسپاریم ، اما درباره بعضی افراد حتی نامشان را در ذهن خود ثبت نمی کنیم.
چرا حافظه ما همواره یکسان عمل نمی کند و چرا برخی افراد حافظه بهتری دارند؟
حافظه خوب ، بجز در موارد استثنایی ، هدیه خاص برای افراد خاص نیست ، بلکه اکثرا محصول تلاش آگاهانه و سازمان یافته هر فرد است که از نیاز به دانستن و به یاد آوردن موفقیت آمیز، ناشی می شود.
هنر و علم هر دو عواملی هستند که می توانند نتایج شگفت آوری را از طریق تلاش دایم ایجاد کنند. حتی با کمی تمرین و مقداری آگاهی کلی از عواملی که در ایجاد یک حافظه بهتر موثرند، به نتایج مثبتی می توان دست یافت.
در اینجا به برخی رموز یک حافظه خوب ، یعنی عواملی که می توانند در ایجاد حافظه قوی موثر باشند، اشاره می کنیم.
علاقه
این یک قانون است ؛ اگر شما علاقه مند نباشید، به خاطر نخواهید سپرد. ما آنچه را که بدان علاقه مندیم ، به یاد می آوریم ؛ آنچه را که می توانیم خودمان را با آن در ارتباطی تنگاتنگ قرار دهیم ، آنچه را که کنجکاوی ما را برمی انگیزد، یا عمیقا آن را لمس می کنیم.
اگر شما اختصاصا به یک موضوع یا رویداد ویژه علاقه مند هستید، احتمال کمی وجود دارد که آن را فراموش کنید. بنابراین برای به خاطر سپردن سعی کنید علاقه به آن را در خود ایجاد کنید.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

پروژه دانشجویی تحقیق اثرات متقابل اکوسیستمهای کشاورزی و اکو سیست

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی تحقیق اثرات متقابل اکوسیستمهای کشاورزی و اکو سیستمهای طبیعی در pdf دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی تحقیق اثرات متقابل اکوسیستمهای کشاورزی و اکو سیستمهای طبیعی در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی تحقیق اثرات متقابل اکوسیستمهای کشاورزی و اکو سیستمهای طبیعی در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی تحقیق اثرات متقابل اکوسیستمهای کشاورزی و اکو سیستمهای طبیعی در pdf :

با شروع فعالیتهای کشاورزی ، اکو سیستمهای کشاورزی در سراسر جهان ، اکوسیستمهای طبیعی را دگرگون کرده و جایگزین آنها شده اند. تداوم فرایند تبدیل فرایند تبدیل اراضی برای فعالیتهای کشاورزی اثرات منفی و زیانباری بر تنوع موجودات زنده و فرایندهای اکولوژیکی که این چشم اندازهای طبیعی را ساخته اند. به همراه داشته است اگر چه اشکال دیگر سودجویی انسان از طبیعت از قبیل شهرنشینی و معدن کاوی در تغییر زیستگاهی و کاهش تنوع زیستی در مقیاس وسیع دخیل بوده اند.
ولی فعالیت کشاورزی به انضمام چرا و تولید چوب ، نقش عمده ای در تغییرات محیطی در مقیاس زیست شهر ایفا نموده و موجب تهدید سیستمهای حمایتی حیات در جهان میشود یکی از اهداف مهم توسعه کشاورزی پایدار برگشت ، از این اثرات تخریب و غفلت است . تولیدات کشاورزی را می توان به گونه ای انجام داد که به حفاظت منابع زنده و کیفیت محیط کمک کند. کشاورزی پایدار و حفاظت از منابع زنده هر دو در جهت نگه داری باروری اکوسیستم ها فعالیت کرده و به حفظ تنوع زیستی و محدود ساختن فعالیتهای انسانی بر همه اکو سیستمها ، حفظ تنوع زیستی طبیعی صرفاً از طریق حمایت اکو سیستمهای طبیعی از تاثیرات انسانی امکان پذیر نخواهد بود و مدیریت اکو سیستمهای کشاورزی و مدیریت حفاظت هر دو از یک اصل اکولوژیک منشاء گرفته اند.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

پروژه دانشجویی تحقیق محمد زکریای رازی در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی تحقیق محمد زکریای رازی در pdf دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی تحقیق محمد زکریای رازی در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی تحقیق محمد زکریای رازی در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی تحقیق محمد زکریای رازی در pdf :

بخشی از فهرست پروژه دانشجویی تحقیق محمد زکریای رازی در pdf

زندگی
o . در مورد تاریخ تولد و مرگ رازی
• استادان و شاگردان
• اخلاق و صفات رازی
• پزشکی
o . آبله و سرخک
o . تشریح
o . درمان بیماری‌های داخلی
o . جراحی
o . تغذیه
• شیمی و داروسازی
• فلسفه
• آثار رازی
• یادبود
• درباره رازی
• گفتارهایی از رازی

( ه.ق.، ؛ ه.ق.، ) پزشک، فیلسوف و شیمی‌دان ایرانی که آثار ماندگاری در زمینه پزشکی و شیمی و فلسفه نوشته است و به عنوان کاشف الکل و جوهر گوگرد (اسید سولفوریک) مشهور است.
به گفته جرج سارتون، پدر تاریخ علم، رازی "بزرگ‌ترین پزشک اسلام و قرون وسطی بود." این دانشمند ایرانی از آن‌جا که کتاب‌های خود را به زبان عربی می‌نوشت، نزد غربیان به جالینوس عرب[] نیز مشهور بوده‌است.
زندگی
نام وی محمد و نام پدرش زکریا و کنیه‌اش ابوبکر است. مورخان شرقی در کتاب‌هایشان او را محمد بن زکریای رازی خوانده‌اند، اما اروپائیان و مورخان غربی از او به نام‌های رازس Rhazes=razes و رازی Al-Razi در کتاب‌های خود یاد کرده‌اند. به گفته ابوریحان بیرونی وی در شعبان سال هجری ( میلادی) در ری متولد شده و دوران کودکی و نوجوانی‌ و جوانی‌اش دراین شهر گذشت. چنین شهرت دارد که در جوانی عود می‌نواخته و گاهی شعر می‌سروده‌است. بعدها به کار زرگری مشغول شد و پس از آن به کیمیاگری روی آورد، وی در سنین بالا علم طب را آموخت. بیرونی معتقد است او در ابتدا به کیمیا اشتغال داشته و پس از آن‌که در این راه چشمش در اثر کار زیاد با مواد تند و تیزبو آسیب دید، برای درمان چشم به پزشکی روی آورد. . [] در کتاب‌های مورخان اسلامی آمده‌است که رازی طب را در بیمارستان بغداد آموخته‌است، در آن زمان بغداد مرکز بزرگ علمی دوران و جانشین دانشگاه جندی شاپور بوده‌است و رازی برای آموختن علم به بغداد سفر کرد و مدتی نامعلوم در آن‌جا اقامت گزید و به تحصیل علم پرداخت و سپس ریاست بیمارستان معتضدی را برعهده گرفت. پس از مرگ معتضد خلیفه عباسی به ری بازگشت و عهده‌دار ریاست بیمارستان ری شد و تا پایان عمر در این شهر به درمان بیماران مشغول بود. رازی در آخر عمرش نابینا شد، درباره علت نابینا شدن او روایت‌های مختلفی وجود دارد، بیرونی سبب کوری رازی را کار مداوم با مواد شیمیایی چون بخار جیوه می‌داند.
رازی در شعبان ه.ق.، اکتبر در ری وفات یافته‌است. مکان اصلی آرامگاه رازی نامعلوم است.
در مورد تاریخ تولد و مرگ رازی
مهم‌ترین سند تاریخی درباره تولد و مرگ رازی کتاب «فهرست کتب رازی» نوشته ابوریحان بیرونی است. در این کتاب تولد رازی در غره شعبان (قمری) ه.ق و درگذشت‌ او در پنجم شعبان ه.ق. ثبت شده‌است. ضمنا «در این رساله ابوریحان علاوه بر آن که صریحاً تاریخ تولد و وفات رازی را متذکر شده، مدت عمر او را به سال قمری شصت و دو سال و پنج روز و به شمسی شصت سال و دو ماه و یک روز بطور دقیق آورده‌است.»[] اما در منابع مختلف تاریخ‌های متفاوتی در مورد تولد و مرگ رازی آمده‌است.
تولد:
• حدود (قمری) ه.ق.[]
• (قمری) ه.ق.[]
• (قمری) ه.ق.[]
• (قمری) ه.ق.، فرهنگ تاریخ و جغرافیا تالیف بویه[] و در لاروس بزرگ[] تاریخ تولد رازی میلادی آورده شده‌است.[]
مرگ:
در مورد تاریخ درگذشت رازی نیز اختلاف زیادی وجود دارد در فرهنگ معین پس از ذکر ه.ق نوشته شده‌است:«و به قولی ه.ق.»[] و در لغت‌نامه دهخدا نیز پس از ذکر همان ه.ق در مورد درگذشت رازی آمده‌است:«زرکلی از ابن‌الندیم و مولف نکت الهمیان و وفیات مرگ او را در ه.ق. نوشته‌است»[]
«در این باب نیز بین مورخان اختلاف نظر است، مثلا قفطی و ابن‌صاعد اندلسی و ابوالفرج ملطی در مختصر الدول و جرجی زیدان در کتاب تاریخ آداب اللغه العربیه وفات رازی را سال هجری ذکر کرده‌اند. ابن ابی اصیبه از قول ابوالخیر حسن بن سوار بن بابا (که تقریبا هم‌زمان با رازی بوده‌است) وفات رازی را سال و اندی و یا و کسری و به اعتبار دیگر آورده‌است.»[]

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

پروژه دانشجویی گزارش کاربینی در شرکت مخابرات در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی گزارش کاربینی در شرکت مخابرات در pdf دارای 25 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی گزارش کاربینی در شرکت مخابرات در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

 


پروژه کاربینی شرکت مخابرات
کاربینی واحدی است که به تازگی برای دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی اضافه گردیده است
 پروژه پیش رو شامل 9 صفحه تکمیل شده از فرم های ارائه شده دانشگاه + 12 صفحه فهرست + مقدمه و فهرست منابع و با فونت استاندارد بی نازنین 12 آماده برای تحویل

 

فهرست مطالب

مقدمه
واحد پشتیبانی فنی مراکز شهری1
توپولوژی شبکه2
مراکز ترانزیت2
ویژگی مراکز ترانزیت2
Numbering3
ترانک3
پیش شماره(Prefix)3
تماس های  شهری3                
تماس های بین شهری3
تماس های کشوری4
انواع مراکز از نظر ساختاری4
مرکز مخابراتی 4
سالن دستگاه 5
MDF5
اتاق کابل 5
PCM5    
مسیر برقراری ارتباط از مشترک تا مرکز6
فیبر نوری 6
سخت افزار سوئیچ6
انواع کارت ها 7
کارت مشترکین 9
شبکه های نسل آینده12

 

مقدمه
انسان از ابتدای خلقت خویش همواره به ارتباط با هم نوع نیاز داشته و این نیاز در گذر سال ها و قرن ها بیشتر شده به صورتی که تبدیل به یک ضرورت انکار پذیر در زندگی انسان ها شده است و همین نیاز باعث شده انسان به دستاوردهای بزرگی مانند پست، تلگراف، تلفن و اینترنت دست یابد و مطمئناً دستاوردهای بهتری نیز در آینده براساس همین نیازها به وجود خواهد آمد و مخابرات سهم عظیمی را در برقراری ارتباط بین انسان ها به عهده دارد، که به تنهایی شامل بخش ها و قسمت های مختلفی می باشد.


  توصیف فرآیند انجام کار   
1.    1. تشریح جریان فرآیند کار:
امور مشترکین : جهت ثبت نام و خدمات مشترکین به این بخش مراجعه می شود.
شبکه هوایی: بررسی فنی کابل کشی
توزیع :وظیفه اعلام اطلاعات مربوط به مشخصات محل اتصالات خط ها در سالن MDF را بر عهده دارد.
MDF(Main Distribution Frame): ارتباط بین مشترک و سالن دستگاه می باشد در این سالن خطوط تلفن بین مشترکین توزیع  می شود.
سالن دستگاه : دستگاه های شماره تلفن ها در آنجا نصب می باشد.(عملیات اصلی سوئیچینگ خطوط تلفن انجام می گیرد).
شبکه کابل : وظیفه نگهداری کابل های زیر زمینی و تعمیر و ایجاد کابل های جدید و همچنین نصب مفصل (اتصال دو قسمت کابل به هم) می باشد.
بخش 118: اطلاعاتی از شماره تلفن های مشترکین به ما می دهد .
بخش 117: اعلام خرابی خطوط مشترکین به شبکه هوایی می باشد
2.    2. ماشین‌آلات و دستگاه‌ها و ابزارها:
3.    ترمینال ها: که وسیله تبادل اطلاعات به سیگنال های الکتریکی و بالعکس هستند. از ترمینال ها همچنین یک سری پالس های کنترلی ناشی می شوند که بیان کنند? مبدا و مقصد و نوع درخواست هستند.
خطوط انتقال: مسیر حرکت و محیط جریان اطلاعات را در یک شبکه ارتباطی ایجاد می کنند. خطوط انتقال برای حمل اطلاعات و سیگنال هیا کنترل بین ترمینال ها و مراکز سویچینگ و بین مراکز بکار می روند. محیط انتقال ممکن است خط فیزیکی، مثل سیم های تلفن، کابل کواکسیال و فایرابتیک و یا کانال های بی سیم، مانند کانال های مایکرویو، ماهواره و غیره باشد.
3. دستگاه های سوئیچ: تجهیزاتی هستند که امکان تبادل اطلاعات مختلف بین مبدا و مقصد را در یک مرکز سوئیچینگ فراهم می کنند.
 مرکز تلفن شهری (LX) : در هر شهر برای برقراری ارتباط مشترکین تلفن ، یا چند مرکز تلفن (با توجه به وسعت و تراکم شهر) دایر می شود. این مراکز خطوط تلفن را مستقیما از طریق کابل مسی یا بی سیم (به علت محدودیت کابل کشی ) به سمت محل مشترک هدایت می کنند.
مراکز محلی کم ظرفیت (TX)  : در شهر های کوچک یا روستاهایی که با مراکز مخابرات شهری فاصله بیشتری دارند(ظرفیت این مراکز 1000 الی 2000 مشترک خواهد بود)
مراکز راه دور اولیه (PC): برقراری ارتباطات راه دور مشترکین مراکز شهری و محلی نیازمند ارتباط با یک مرکز دور است . همه مراکز تلفن شهری و محلی کم ظرفیت برای ارتباط راه دور باید به مراکز راه دور ارتباط داشته باشند . (استفاده از کابل های فیبر نوری )
مراکز راه دور اولیه (SC):  بر اساس نیاز مراکز راه دور به وجود آمده اند که به دو مرکز راه دور محلی (PC) و مراکز راه دور منطقه ای SC تقسیم می شوند . در مراکز راه دور منطقه ای چند مر کز راه دور محلی به هم متصل می شوند.
مراکز سوئیچ موبایل (Msc (Mobile Sitching Center

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM-  Customer Relationship Management):  فرآیندها و فناوری‌هایی گفته می‌شود که در شرکت‌ها و سازمان‌ها برای شناسایی، ترغیب، گسترش، حفظ و ارائه خدمات بهتر به مشتریان به کار می‌رود.

4.    3. محصولات تولید شده (کالا یا خدمات) و نحوه ارایه خدمات پس از تولید و تحویل:
5.    برخی خدماتی که شرکت مخابرات ارائه می دهد
خدمات تلفن ثابت از قبیل:
 دریافت ریز مکالمات ، صدور قبض المثنی دوره ، قطع و وصل تلفن،  تعویض شماره ، تغییر مکان، بستن و باز کردن صفر دوم
قطع و وصل سرویس ویژه ، کشف مزاحم ، اعلام خرابی تلفن ، دریافت رمز 1818 ، ریز مکالمات سرویس هوشمند ،
 اصلاح نشانی ، فروش تلفن ثابت ، پیگیری خرید تلفن ثابت ، راهنمای تلفن 118 و...
ارائه خدمات اینترنت پر سرعت ADSL و خدمات تلفن همراه (همراه اول)
6.     IPTV یا Internet Protocol Television، یک فن‌آوری برای پخش برنامه‌های تلویزیونی بر بستر شبکه‌ کامپیوتری است
7.   
8.    4. نحوه کنترل کیفیت انجام فعالیت‌ها:
کلیه امور مربوط به کنترل و نگهداری سخت افزاری و نرم افزاری در سالن دستگاه به صورت شبانه روزی و مداوم توسط کادر مجرب در سه شیفت کاری صورت می پذرید  .

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

پروژه دانشجویی کارآموزی آشنایی با مدارات PLC شرکت تولیدی مینا پل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی کارآموزی آشنایی با مدارات PLC شرکت تولیدی مینا پلاست ابهر در pdf دارای 44 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی کارآموزی آشنایی با مدارات PLC شرکت تولیدی مینا پلاست ابهر در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی کارآموزی آشنایی با مدارات PLC شرکت تولیدی مینا پلاست ابهر در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی کارآموزی آشنایی با مدارات PLC شرکت تولیدی مینا پلاست ابهر در pdf :

محلی که من کار آموزی ام را درآن گذراندم شرکت تولیدی به نام مینا پلاست می باشد . محصولات این شرکت تولید طناب نخهای مختلف پلاستیکی برای استفاده های متفاوت مثلا استفاده در کمباین ها و..... می باشد .
این شرکت از یک سوله 100 متری برای واحد تولیدی ، یک اتاق برای استراحت، یک سالن کوچک غذاخوری و یک انبار تشکیل شده است . شیفت کاری این شرکت بصورت سه شیفت کاری 8 ساعته می باشد .
نحوه تولید محصول در این شرکت به این صورت است که در ابتدا مواد را در یک مخزن بزرگ می ریزند. این مواد ( مواد اولیه ) بنا به نوع تولید محصولات متفاوت است . از جمله موادی که در این شرکت استفاده می شد و ضایعات مواد پلاستیکی می باشد .
همچنین بنا به حجم مواد رنگ دلخواه را به داخل همزن اضافه می کنند که این مخزن توسط دستگاه مادر که المنتهای زیادی در آن بکار رفته است هدایت می شود . با استفاده از این المنت که حرارت ایجاد کرده و موجب ذوب شدن مواد اولیه می شود این مواد ذوب شده از یک محلی به نام برجک عبور داده شده و بصورت بادکنک در آورده می شود که در بالای برجک چند غلتک وجود دارد که این بادکنک ها را له می کند و به صورت نواری پلاستیکی پهن در می آورد . این نوارهای پهن پلاستیکی توسط غلتکها حرکت کرده و در ماشین برجک توده ها به چند نوار پلاستیکی تبدیل می شود .
نکته قابل توجه در این قسمت این است که با استفاده از تیغه های دلخواه نوارهای پلاستیکی دلخواه خواهیم داشت . یعنی اینکه اگر از 3 تیغه استفاده کنیم 3 نوار پلاستیکی خواهیم داشت و.....
این نوارها توسط غلتک های پائین برجک حرکت کرده و از روی یک سینی بزرگ که زیر آن المنتهای زیادی بکار رفته و توسط یک ترموستات حرارت آن تنظیم می شود ، حرکت کرده و توسط سه غلتک نسبتا بزرگی کشیده می شوند و به صورت نوارهای نازکتر در می آید .
این نوارها توسط دستگاهی به نام پیچنده پیچیده می شود و به صورت کلافهایی در می آید که در این کلافها پس از رسیدن به حالت استاندارد داده شده به دستگاه ( وزن مخصوص) از حرکت ایستاده و توسط اپراتور از دستگاه جدا شده و در یک دستگاهی دیگر به نام تابنده تاب داده شده و به صورت طناب یا نوارهای پلاستیکی یا تک لایه در می آید .
لازم به توضیح است اگر می خواهیم نوار پلاستیک تک لایه داشته باشیم باید برای هر کدام از نوارها از یک پیچنده به صورت جداگانه استفاده نمائیم و بعد از تابیده شدن در این دستگاه بصورت بسته بندی منظم با نشان و علامت مخصوص روانه بازار می گردند .
لازم به ذکر است دستگاههای مورد استفاده در این شرکت بصورت می باشند .

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >