سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پروژه دانشجویی مقاله در مورد اختـــراع تلفـــن در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی مقاله در مورد اختـــراع تلفـــن در pdf دارای 20 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی مقاله در مورد اختـــراع تلفـــن در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی مقاله در مورد اختـــراع تلفـــن در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی مقاله در مورد اختـــراع تلفـــن در pdf :

اختـــراع تلفـــن

مقدمه:
یکى از آثار رسانه هاى جمعى خصوصاً انواع امروزى آن سرگرم کردن مردم در کنار اطلاع رسانى و آگاهى دهى است. منتقدان رسانه هاى مدرن معتقدند که بعد سرگرمى برنامه هاى رسانه اى آن قدر پررنگ و جلا شده است که بیشتر باعث ایجاد حواس پرتى در مردم مى شود. عارضه اى که حاصل سپردن هوش و حواس خود به برنامه هایى است که از نظر محتوایى چیزى براى گفتن ندارند. این نوشتار که به نحوى مکمل بحث آغازین صفحه ارتباطات در شماره پیش است، تغییر در شیوه انتقال پیام را در گذر تاریخ و با پیدایش کاغذ، تشریح مى کند. مارسل دانسى، ضمن

برشمردن روش هاى ثبت نوشته ها در دوران باستان، تاریخچه اى مختصر از پیدایش رسانه هاى جمعى را ارایه مى دهد و معتقد است که اختراع کاغذ اولین جرقه رسانه هاى ارتباط جمعى را زده است، اما به تدریج وسایل الکترونى و دیجیتالى نیز در کنار آن پدید آمدند و به زیست نسبتاً مصالحه آمیز خود با رقیبان قدیمى ادامه داده اند. پیدایش تلگراف، تلفن، تلکس، رادیو و تلویزیون از جمله وسایل مورد بحث این نوشتار است که در شماره آینده با تشریح رایانه و سایر رسانه ها ادامه مى یابد.
یکى از تمدن هایى که نوشتن پیکتوگرافیک را به عنوان وسیله اى براى ثبت عقاید، پیگیرى معاملات تجارى و انتقال دانش مورد استفاده قرار داد، تمدن چین باستان بود. براساس برخى تخمین هاى باستان شناختى، پیکتوگرافى چینى ها ممکن است قدمتى برابر با قرن پانزدهم قبل از میلاد داشته باشد. این پیکتوگرافى، به شکلى ویژه لوگوگرافیک بود، زیرا براى ارایه (بازنمایى) کلمات کامل (بدون ارجاع به تلفظ آن ها) از نمادهاى تصویرى بهره مى گرفت. سیستم پیکتوگرافیک باستانى کاملاً پیشرفته، خط میخى نامیده مى شد زیرا از نمادهاى تصویرى گوه مانند تشکیل شده بود. این نوع خط متعلق به سومرى ها- بابلى ها بود که حدود 5000 سال پیش به وجود آ

مد. سومرى ها، بازنمایى هاى خود را بر روى خشت هاى گلى ثبت مى کردند که باعث مى شد نوشته خط میخى به یک وسیله ارتباطى بسیار گران و غیرعملى تبدیل شود. به این دلیل در آغاز فقط حاکمان و روحانیان آن را مى ساختند، مى آموختند و مورد استفاده قرار مى دادند. از حدود سال 2700 تا 2500 قبل از میلاد نوع دیگرى از نوشته هاى پیکتوگرافیک به نام [خط] هیروگلیف در مصر اختراع شد. مصرى هاى براى ثبت نوشته هاى خود از پاپیروس (نوعى کاغذ اولیه که از نى ساخته مى شد) استفاده مى کردند. سیستم هیروگلیفى سرانجام در درون خود عناصر

فونوگرافى را به وجود آورد. فونوگراف‌ها، اشکالى هستند که معرف بخش هایى از کلمات مانند بخش ها یا صداهاى منفرد هستند.
یک سیستم کامل براى بازنمایى صداهاى واحد، سیستم الفبایى نامیده مى‌شود. اولین سیستم الفبایى در خاورمیانه ظهور یافت و به وسیله فنیقى ها (مردمى که در منطقه ساحل شرق دریاى مدیترانه زندگى مى کردند که امروزه بیشتر آن در لبنان واقع شده است) به یونان انتقال یافت. این الفبا فقط داراى نمادهایى براى صداهاى صامت (حروف بى صدا) بود. هنگامى که به یونان رسید، نمادهاى صداهاى مصوت (حروف صدادار) به آن اضافه شد و سیستم الفباى یونانى را به اولین سیستم الفبایى تمام عیار تبدیل کرد. همان گونه که پیشتر اشاره شد، پیدایش نوشته الفبایى یک تغییر پارادایم واقعى به وجود آورد، زیرا براى جوامع امکان ذخیره و حفظ دانش به شکلى پایدارتر فراهم آورد.
آلکساندر گراهام بل (Alexander Graham Bell) در سال 1847 در اسکاتلند بدنیا آمد. او پدر و مادری تحصیل کرده داشت و تحصیلات اولیه را نزد والدین خود آموخت، مادر او تقریبا ناشنوا بود و برعکس پدرش گفتار درمان. شاید به همین دلیل بود که آلکساندر از ابتدا علاقمند به مسائل صوتی بود و در باره آن بسیار تحقیق کرد. وی علاوه بر دانش صدا به هنر عمومی، موسیقی و سرودن شعر علاقه بسیار داشت. پس از انجام تحصیلات اولیه نزد والدین در انگلستان به دانشگاه رفت و در سال 1870 به ایالات متحده مهاجرت کرده از دانشگاه بوستون (Boston) درجه پروفسوری در فیزیولوژی صدا (Vocal Physiology) گرفت.
الکساندر در دانشگاههای ادینبورگ و لندن تحصیل میکرد. در سال 1870 خانواده اش به کانادا مهاجرت کرد، پدر بزرگ وی روشی را ابداع کرده‌بود که با استفاده از آن به افراد ناشنوا آموزش لبخوانی می داد. با کمک این روش، افراد ناشنوا یاد می گرفتند که با مشاهده حرکت لبها، سخنان دیگران را بفهمند. این خانواده در مورد نحوه صحبت کردن و اصوات، اطلاعات زیادی داشتند. بل نیز این کار را از پدرش آموخته بود او اوقات فراغتش را صرف ساختن دستگاهی کرد که با استفاده از آن مردم بتوانند از فاصله دور با یکدیگر گفتگو کنند. همکارش واتسن او را یاری کرد، یکی مشغول تنظیم فرستنده و دیگری مشغول تنظیم گیرنده بود. نخستین کلمات که از طریق تلفن گفته شد چنین بود: «آقای واتسن لطفاً بیایید اینجا، با شما کار دارم.
در 10 مارس 1876 الکساندر پس از سالها کار دشوار و پژوهش موفق شد مکالمه انسانها را به وسیله امواج الکترونیکی انتقال دهد. دستگاهی که او ساخت، اصلاً شباهتی به تلفن های امروزی نداشت: ساختمان بدنه تلفن از جنس چوب و گوشی آن بیشتر شبیه آسیاب دستی بود. سرانجام در ژوئن سال 1876، تلفن به شکل عمومی و رایج آن رد دسترس مردم قرار گرفت. گراهام‌

بل نمونه تلفنش را در نمایشگاه جهانی فیلادلفیا به نمایش گذاشت و «پردرو دوم» پادشاه برزیل پس از اینکه گوشی تلفن را برداشت، بارنگی پریده فریاد زد: «خدای من! با من حرف می‌زند.» از آن روز همه چیز به سرعت گذشت کمتر از یکسال شهرها و به تدریج کشور ها کابل کشی تلفن شد. امروزه بیش از 750 میلیون خط تلفن در سراسر جهان وجود دارد و ما نمیتوانیم تلفن را از زندگی روزانه‌امان حذف کنیم
جمله مشهوری به اینصورت داشت : «گه گاه

یک سری کاه و تکه های چوب را به هم بریزید و در آن شیرجه بزنید. مطمئن باشید که هر دفعه چیز جدید در آنها خواهید یافت که دفعه قبل آنرا ندیده بودید. چیزی که بدون شک می تواند ذهن شما را مشغول به فکر کردن بکند، همه اختراعات و اکتشافات بزرگ نتیجه فکر کردن زیاد بوده است.»
او همواره آرزوی این ‌را در سر می پروراند که تکنولوژی ارسال و دریافت تلگراف را بهبود بخشد. هرچند امروزه همه ما می دانیم برای تبدیل صوت به جریان الکتریکی به چیزی بیش از یک سیم پیچ، یک آهن ربا و یک صفحه کاغذی بزرگ احتیاج نیست اما او کسی بود که برای اولین بار اینکار را انجام داد و در سال 1875 توانست دستگاهی بسازد که صدای انسان را به امواج الکتریکی تبدیل می‌کند. بیشتر روی آن کار کرد و خیلی زود توانست پس از گذراندن جریان الکتریکی از سیم آنرا دوباره به صوت تبدیل کند و نام آنرا «دستگاه صحبت الکتریکی» (electrical speech machine) گذاشت.

سال 1876 بود و نمایشگاهی در فیلادلفیا در جریان بود، در آخرین دقایق بل توانست خود را به نمایشگاه برساند. چون دیر به آنجا رسیده بود جای خیلی بدی برای نشستن نصیبش شد، اما خیلی زود هنگامی که نوبت به او رسید تا اختراع خود را معرفی کند توجه همه حاضرین در سالن به سوی او جلب شد. خبر اختراع دستگاهی که اجازه می دهد دو نفر در مسیر دور با یکدیگر صحبت کنند خیلی زود به اروپا رسید.
بل هرگز تصور اینرا نمی کرد که اختراعی که او کرده است انقلاب عظیمی در صنعت مخابرات (telecommunications) بوجود خواهد آورد. او هرگز فکر نمی کرد روزی فرا خواهد رسید که به پشتوانه اختراع او علاوه بر صدا، تصویر، اطلاعات و; بین نقاط دور در دنیا رد و بدل شود.
شاید جالب باشد بدانید که آلکساندر گراهم بل از موسسین National Geographic Society در سال 1888 نیز می باشد.

تلگراف:
نخستین وسیله الکتریکى براى انتقال پیام هاى نوشتارى، تلگراف بود. سیستمى که مى تواند سیگنال هاى الکتریکى را با استفاده از سیم از فاصله اى دور ارسال و دریافت کند. اولین سیستم هاى تلگراف تجارى در انگلستان و در اوایل قرن نوزدهم راه اندازى شدند. اندکى بعد در سال،1844 مخترع امریکایى، ساموئل ف.ب.مورس (1872-1791) رمزى (کدى) را ارایه کرد که در تمام دنیا پذیرفته شد.
این رمز- که منطقاً به رمز (کد) مورس معروف است- براى نشان دادن حروف منفرد الفبا از سیگنال هاى «روشن» (on) و «خاموش» (off) استفاده مى کرد. فرستنده تلگراف در یک انتهاى خط بر روى کلیدى الکتریکى با انگشت ضربه مى‌زد و گیرنده تلگراف در دیگر سوى خط، ضربه هاى وارد شده را رمزگشایى مى‌کرد و پیام به همان گونه اى که از سوى فرستنده ارسال شده بود توسط گیرنده به صورت نوشته دریافت مى شد.

کابل تلگراف در سال 1858 در بستر اقیانوس اطلس قرار داده شد و خدمات ارتباط دو سوى اقیانوس اطلس در سال 1866 آغاز شد. این سیستم، نخستین سیستم ارتباطات جهانى مرتبط به هم بود. تلگراف به تدریج در ابتداى قرن بیستم جاى خود را به سیستم هاى تلکس داد. این سیستم ها به تدریج نیاز به استفاده از رمز نظیر رمز مورس را حذف کردند. استفاده کنندگان از تلکس مى توانند پیامى را تایپ کنند و همین پیام در طرف گیرنده پدیدار خواهد شد. پیام نوشته شده از طریق خطوط تلفن و تلگراف به دستگاه هاى تلکس در هر جاى دنیا منتقل مى‌شود.
در دهه،1930 این خطوط براى انتقال عکس هم مورد استفاده قرار گرفتند، رویدادى که خدمات «عکس تلگرافى» (Wirephoto) در ارتباطات بین المللى را ارایه داد.

تلفن:
در سال،1876 مخترع اسکاتلندى الاصل امریکایى الکساندر گراهام بل (1922-1847) نخستین تلفن را به نام خود ثبت کرد، وسیله اى که توان انتقال صدا از طریق سیم را دارد. در اصل بل معتقد بود که اختراعش براى انتقال کنسرت‌هاى موسیقى، سخنرانى ها و موعظه ها مورد استفاده قرار مى گیرد. اما پس از تاسیس شرکت خود به زودى دریافت که جذابیت تلفن بیشتر در این نهفته است که امکان گفت وگوى افراد عادى با یکدیگر را فراهم مى کند. بنابراین در سال 1878 شرکت تلفن بل اولین دستگاه تلفن را راه اندازى کرد، یک صفحه کلید که هر یک از اعضاى یک گروه از مشترکان را به عضو دیگرى مرتبط مى ساخت. در سال 1894 تقریباً از 260 هزار تلفن بل در ایالات متحده استفاده مى شد که حدوداً به ازاى هر 250 نفر یک دستگاه وجود داشت.
در دهه 1960 در بخش عمده اى از جهان تلفن یک «خدمت ضرورى» (essential service) تلقى مى شد. نزدیک به پایان قرن بیستم، تلفن نقشى اساسى در به وجود آوردن کهکشان دیجیتال ایفا کرد و امکان دسترسى به اینترنت و شبکه گسترده جهانى را با استفاده از وسایلى به نام مودم (modulator-demodulator) براى مشترکان فراهم ساخت. نیاز به گفتن نیست که تل

فن سلولى (موبایل) کارکردى بودن و منظم بودن ارتباطات دور را در سیستم زندگى اجتماعى هر روزه ما به شدت ارتقا داده است.
امروزه برای هر ده نفر بر روی کره زمین یک تلفن وجود دارد. در ایالات متحده به تنهایی 5/145 میلیون تلفن(معادل نیمی از تلفنهای جهان) وجود دارد و طی یک قرن پس از اختراع آن تعداد تلفن ها خیلی سریعتر از جمعیت رشد کرده است.
در سال 1976 تلفن هایی مورد استفاده یا در مرحله آزمایش بود که همه جا می توان کار گذاشت و صدای آن به همه جا می رسد و بعضی از آنها احتیاج به سیم هم ندارند.

ایده اختراع:
گراهام بل (Alexander Graham Bell) به کرو لال ها آموزش می داد تا چگونه صحبت کنند و مطا لعات زیادی در زمینه صوت و وسایلی که مردم بتوانند با آنها حرف بزنند و گوش کنند، کرده بود. این عوامل بینشی در او بوجود آورد تا مکانیزم کار تلفن را دریابد و آن را بسازد.

برترین اختراع:
در سال 1876 دهم مارس در شهر بستون کانادا وی اختراع تلفن را به ثبت رساند.

سایر اختراعات:
در سال 1880 نیز تلفن نوری (فتوفون)را ساخت که کارایی خوبی نداشت. وی در زمینه مدولاسیون نور نیز آزمایشاتی انجام داد.

ریشه لغوی:
از نظر لغوی از دو کلمه یونانی «تله» یعنی دور و «فون» یعنی صوت که بوسیله وینستون ساخته و مورد استفاده قرارگرفت از نظر فنی دنباله تلگراف به حساب می آید ولی از نظر تاریخی مقدم بر آن است.

تاریخچه تلفن:
بیش از 130 سال پیش الکساندر گراهام بل شبی تا دیر وقت مشغول کار بود که ناگهان یک باتری واژگون می شود و اسید سولفوریک آن روی لباسهای او می‌یزد. بل با عصبانیت معاونش را صدا می کند در حالیکه او در کارگاه زیر شیروانی بود و در وضع عادی صدا به او نمی رسید ولی وجود یک سیم تلگراف که از کارگاه زیر شیروانی تا داخل اطاق خواب بل در طبقه پایین امتداد داشت باعث شد که معاونش صدای او را بشنود.
توماس واتسون معاون بل بعد از تقریبا 40 سال این حادثه را اینطور بازگو می‌کند. بر عکس اولین پیام تلگرافی مورس که با جمله مقدس آنچه خدا اراده کرده است،شروع شد.

اولین پیام تلفنی بل با این جمله آقای واتسون بیا اینجا با تو کار دارم آغاز گردید.
شاید اگر گراهام بل می دانست که در آستانه یک اختراع بزرگی است اولین پیام خود را با یک جمله جالبی شروع می کرد.آن جمله تاریخی البته اولین جمله کامل بود که از طریق سیم ارسال شده بود. به عبارت دیگر بل موفق شده بود به سیم تلگراف یاد بدهد که حرف بزند.
این کشف مهم برای یک جوان 29 ساله با اینکه در آن لحظه غیر منتظره می‌نمود یک شانس و تصادف نبود بلکه ثمرات سالها آموزش علمی و کارکردن و آزمایش با ناشنوایان بود که به او امکان داد با طرز ایجاد صدا و شنیدن آشنا شود و به پیچیدگی های آن به خوبی پی ببرد.
طی سه ماه پس از موفقیت اولیه، این مخترع خستگی ناپذیر توانست مدلهای کامل تلفنهای مغناطیسی و انواع دیگر تلفن را در نمایشگاه صدمین سالگرد استقلال ایالات متحده که در سال 1876 در فیلادلفیا برپا گردید به نمایش بگذارد. او و واتسون راه را برای آغاز یک سیستم ارتباطی که اثر عمیقی بر تمام جهان داشت هموار کرده بودند.
علیرغم شک و تردید و حتی استهزاء مردم، بل با شور و حرارت به کار خودادامه داد. در سال 1877 او نوشت: از حالا می توان پیش بینی کرد که با کابل‌های زیرزمینی و هوایی و با سیم های فرعی خانه ها، مغازه ها، کا رخانه ها و حتی شهرها به یکدیگر وصل خواهند شد. و یک نفر در گوشه ای از کشور خواهد توانست با یک نفر دیگر در نقطه ای دوردست صحبت کند.لیکن حتی بل از اثرات این دستگاه شگرف در زندگی نسل های آینده اطلاع کامل نداشت.

سیر تحولی و رشد:
تلفن سیمیاوی که طرحش را ادیسون ریخت تلفن بلوری نیکولسون و تلفن نیمه هادیباکند اشاتور بوسیله رالک و جونون تلفن حرارتی و ; ولی هیچ کدام اختراع قابل ملاحطه ای نبود. سر انجام تلفن بل اختراع شدو به ثبت رسید بعدها تلفن به سرعت رایج و در سال 1304 وارد ایران شد.
در سال 1880 از ترکیب فرستنده کربنی و گوشی بل تلفن ساخته شد در سال 1895 تلفن رومیزی ساخت گردید.
با رشد تجارت و گسترش ارتباطات در سال 1905 تلفن شمعدانی به بازار آمد با پیشرفت پلاستیک و اختراع فرستنده های پیشرفته در سال 1929 تلفن های مدرن به بازار عرضه شدند. و روزبه روز توسعه و گسترش آنرا می بینیم.

مکانیزم کلی:
مکانیزم کلی تلفن ها کم بیش یکسان است و آن هم ساخت دستگاهی است که هماهنگ با صوت تغییر کرده و تغییرات فشار هوا را به تغییرات جریان الکتریکی تبدیل کند و برعکس در نقطه دور تغییرات جریان الکتریکی را به فشار هوا برگرداند که برای ساخت چنین سیستمی اطلاعات کافی در مورد صوت و الکتریسته و مغناطیس لازم است.

ساختار کلی:

قطعات دستگاه تلفن عبارتند از:
فرستنده (میکروفون) ـ گیرنده (گوشی) ـ یک وسیله خبری (زنگ جریان متناوب) ـ قلاب گوشی ـ ترانسفورماتور ـ خازن

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

پروژه دانشجویی مقاله انواع هورمونها در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی مقاله انواع هورمون‌ها در pdf دارای 91 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی مقاله انواع هورمون‌ها در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی مقاله انواع هورمون‌ها در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی مقاله انواع هورمون‌ها در pdf :

هورمونها از نظر ترکیب شیمیایی به سه دسته تقسیم می‌شوند :
هورمونهای پپتیدی : که می‌توانند پپتید ساده باشند یا گلیکوپپتید. یک هورمون پپتیدی ساده در بدن انسان مثل انسولین و هورمون گلیکوپپتیدی مثل FSH و LH
هورمون‌های استروئیدی : که از کلسترول منشا می‌گیرند مثل هورمون‌های جنسی (استروژن ، تستسترون)
هورمونهای آمینی : که فقط از یک اسیدآمینه یکروزین تشکیل یافته‌اند که شامل هورمونهای تیروییدی و هورمونهایی می‌باشند که از قسمت مرکزی غده فوق کلیوی ترشح می‌شوند و عبارتند از دوپامین ، آدرنالین و نورآدرنالین
نحوه حمل و انتقال هورمون در خون
آن دسته از هورمونهایی که در آب محلولند در خون حل شده و آزادانه در خون می‌گردند. مثلا هورمون انسولین که آزادانه در خون حل شده و انتقال می‌یابد. ولی هورمونهایی که در آب محلول نیستند، مثل هورمونهای تیروئیدی و استروئیدی به یکی از پروتئینهای خون باند شده و به کمک آن حمل می‌گردد. در کبد ، پروتئینی ساخته می‌شود به نام SBG (پروتئین باند شونده به هورمونهای جنسی) که این پروتئین به هورمونهای جنسی چسبیده و آنها را حمل می‌کند.
این عمل باعث می‌شود که این هورمونها از طریق کلیه دفع نگردند. زیرا جنس این هورمونهای استروئیدی بوده و فسفولیپیدهای غشای سلولهای کلیه حل شده و به نفرون ریخته شده و به نفرون ریخته شده و از طریق ادرار دفع می‌گردند. ولی وقتی که یک پروتئین به این هورمونها باند شود، دیگر قادر به عبور از غشای سلولهای کلیه نبوده و دفع نمی‌گردند. همچنین در اثر باند شدن پروتئین به این هورمونها ، هورمون اثر دراز مدتی می‌تواند دربدن داشته باشد. البته چسبندگی هورمون به پروتئین کریر خود یک ترکیب ناپایدار است و در مواقع لازم هورمون از پروتئین کریر جدا می‌شود.
نحوه تاثیر هورمونها
لازمه تاثیر هورمون به سلول هدف وجود گیرنده یا رسپتور در سلول هدف است. این گیرنده‌ها در سلول هدف می‌توانند غشایی باشند یا داخل سلولی. هورمونهایی که می‌توانند از غشا عبور کنند (هورمونهای تیروییدی و استروییدی) گیرنده‌شان در داخل سلول است ولی هورمونهای پپتیدی و هورمونهایی که از قسمت مرکزی غده فوق کلیوی ترشح می‌شوند، قادر به عبور از غشای سلول نیستند. در نتیجه گیرنده آنها در غشای سلول قرار دارد.
زمینه‌های قابل بحث در ترشح هورمون
ریتم‌های تنظیمی بیولوژیک
ریتم Ultradian
مثل ریتم تنظیمی هورمون GnRH ، که تنظیم ترشح این هورمون در فواصل زمانی کوتاه (چند دقیقه تا چند ساعت) انجام می‌گیرد و در حقیقت نبضهای ترشحی وجود دارد. یعنی تنظیم به نحوی است که هورمون دقایقی ترشح می‌گردد و چند ساعت ترشح نمی‌شد و ... .
ریتم Circadian
یعنی تنظیم ترشح به صورت شبانه‌روزی است مثل هورمون رشد که نحوه تنظیم به این ترتیب است که 70% هورمون رشد موقع شب و هنگام استراحت و 30% آن موقع روز ترشح می‌گردد.

ریتم Infradian
مثل هورمونهای جنسی پرندگان که ریتم ترشحی به صورت سالانه است. در پرندگان با طولانی شدن طول روز مقدار هورمونهای جنسی بالا می‌رود و حیوان جفت‌یابی می‌کند و یا هورمون تیروکسین در انسان که میزان ترشحش در زمستان زیاد و در تابستان کم است.
عوامل موثر در تنظیم ترشح هورمون
سیستم کنترل فیدبکی (Feed back)
در این نوع تنظیم مخصوص کار هورمون بر روی ترشح هورمون اثر می‌گذارد. مثل هورمون انسولین و اثرش روی قند خون. انسولین قند خون را کم می‌کند. با کم شدن قند خون ترشح هورمون انسولین کاهش می‌یابد.
سیستم کنترلی فیدفوروارد (Feed for ward)
عاملی که روی ترشح هورمون اثر می‌کنند اثرش را به صورت یک طرفه دیکته می‌کند مثل هورمون تیروکسین و اثر سرما روی آن. با سرد شدن هوا میزان ترشح هورمون تیروکسین افزایش می‌یابد. ولی سرمای هوا و هورمون تیروکسین با هم حلقه فیزیکی تشکیل نمی‌دهند.
تنظیم گیرنده‌های هورمون
اهمیت تنظیم گیرنده‌های هورمون به همان اندازه تنظیم خود هورمون می‌باشد. مثلا نوعی بیماری دیابت وجود دارد به نام دیابت غیر وابسته به انسولین که در آن کمبود هورمون انسولین وجود ندارد بلکه کمبود گیرنده‌های انسولین مطرح است. جنس گیرنده‌ها هم از پروتئین است و گیرنده‌ها هم نیاز به تنظیم دارند. بطوری که اگر در بدن قسمتی وجود داشته باشد که نیاز به هورمون خاص بیشتری دراد آن قسمت گیرنده‌های هورمونش افزایش می‌یابد.
آمینوها Amino 1000
آمینوها در بازار بصورت قرص در بسته های 190 تایی موجود است. این ماده در موارد ذیل مورد استفاده قرار می گیرد:
1. جبران کمبود پروتئین بدن و درمان سوء تغذیه
2. افزایش حجم عضلات ورزشکاران
3. در موارد خاصی که فرد بنا به دلایلی پروتئین بدن خود را از دست می دهد مانند اعمال جراحی- سوختگی ها و برخی بیماریهای مزمن.
نکته قابل توجه اینست که: اگر دقت نموده باشید در مورد شماره 2 یکی از موارد مصرف آمینو افزایش حجم عضلات در ورزشکاران ذکر شده و بدیهی است این ماده در افزایش حجم عضلات افرادی که هنگام مصرف به ورزشهای مناسب نمی پردازند، هیچ تأثیری ندارد و لازمه تأثیر این ماده، پرداختن به ورزشهای مناسب جهت افزایش حجم می باشد.
بهتر است این مکمل پس از هر وعده غذایی و بلافاصله پس از تمرین مصرف شود.
آمینو 1200 ام اس سی Amino 1200 MSC
موارد مصرف این مکمل به شرح ذیل می باشد:
1. بالا بردن استقامت بدن
2. افزایش قدرت و توده عضلات
3. بازسازی ذخایر انرژی بدن
4. ساخت پروتئین
در بازار بصورت کپسول و معمولاً در بسته های 120 و 240 تایی یافت می شود.
مقادیر مصرف آن در ورزشکاران روزی دو کپسول می باشد.
آمینو1700 Amino 1700
این مکمل از سفیده تخم مرغ تهیه می شود و هر قرص آن بیش از 1500 میلی گرم اسید آمینه وارد بدن می نماید. بنابراین در این مکمل اسیدهای آمینه والین، لوسین و ایزولوسین که به اسیدهای آمینه شاخه دار BCAA معروف می باشند، به مقدار لازم و کافی وجود دارد که کار اصلی این اسیدهای آمینه، ساخت توده عضلانی و افزایش وزن بدون چربی می باشد.
موارد مصرف این مکمل به شرح ذیل می باشد:
1. ساخت پروتئین و در نتیجه افزایش توده عضلانی
2. بازسازی ذخایر انرژی
3. افزایش وزن بدون چربی
در بازار این مکمل بصورت قرص و در بسته های 250 تایی موجود بوده و مقدار مصرف آن برای ورزشکاران روزی 2 قرص توصیه شده است.
آمینو1900 Amino 1900
این مکمل نیز مانند مورد قبل دارای مقادیر زیادی از اسیدهای آمینه والین، ایزولوسین و لوسین می باشد.
این مکمل بصورت قرص در بسته های 110 و 325 تایی یافت شده و هر قرص 1900 میلی گرم اسیدآمینه را وارد بدن می کند. مقدار مصرف آن نیز روزی 2 قرص برای ورزشکاران توصیده شده. موارد مصرف این مکمل به شرح ذیل می باشد.
1. افزایش توده و حجم عضلات
2. افزایش قدرت عضلانی
3. ساخت پروتئین در بدن
4. بازسازی ذخیره انرژی
آمینو 2400 ام اس سی Amino 2400 MSC
موارد مصرف این مکمل نیز به شرح ذیل می باشد:
1.افزایش توده عضلانی
2. بالابردن استقامت بدن
3. بازسازی ذخایر انرژی بدن
4. ساخت پروتئین در بدن
5. افزایش قدرت بدن
این مکمل در بازار بصورت کپسول در بسته های 120 و 240 تایی یافت شده و مقدار مصرف آن برای ورزشکاران روزانه 4 کپسول است.
آمینو 2500 Amino 2500
نکته قابل توجه در مصرف این مکمل اینست که هرگز این مکمل را با معده خالی مصرف نکنید. این مکمل در بازار بصورت قرص در بسته های 325 تایی یافت می شود و موارد مصرف آن برای:
1. افزایش حجم و توده عضلات
2. ساختن پروتئین در بدن می باشد
مقدار مصرف آن برای ورزشکاران آماتور روزانه 5 قرص و برای ورزشکاران حرفه ای تا روزی 10 قرص می باشد.
آمینو 3000 Amino 3000
شکل ظاهری این مکمل با اکثر مکملهای هم خانواده کمی متفاوت بوده و بصورت کپسول ژله ای در بسته های 150 تایی دیده می شود.
این کپسول باید با معده خالی مصرف شود. مقدار مصرف آن روزانه 3 کپسول به ترتیب: قبل از صبحانه یک عدد، یک عدد پس از تمرین و یک عدد حدود 5 ساعت پس از نهار.
موارد مصرف این مکمل:
1. افزایش حجم و توده عضلات بدن
2. تأمین انرژی لازم در طول تمرینات سنگین
3. تأمین پروتئین بدن مصرف این مکمل برای کودکان و زنان باردار و در دوران شیردهی خطرناک است.
آمینو 3100 Amino 3100
مقدار مصرف این مکمل روزانه یک قرص می باشد. این مکمل نیز دارای اسیدهای آمینه شاخه دار به مقدار کافی می باشد.
در بسته های 85 و 165 تایی و بصورت قرص موجود است. موارد مصرف آن به شرح ذیل است:
1. ساختن پروتئین بدن
2. افزایش حجم عضلات
3. افزایش قدرت عضلات بدن
4. بازسازی ذخایر انرژی بدن
5. افزایش متابولیسم بدن( سوخت و ساز)
6. افزایش کارآیی ورزشی
آمینو فول 2000 Amino Fuel 2000
این مکمل ترکیب نسبتاً جدیدی به شمار می آید و مقادیر اسیدهای آمینه شاخه دار(BCAA) و سایر ترکیبات آن با توجه به نیاز بدن افزایش یافته و با توجه به نیاز بیشتر ورزشکاران به این مواد تهیه و تولید می شود.
این مکمل باید با معده خالی و مقدار آب و مایعات زیاد مصرف شود.
چون اندازه قرصهای این مکمل کمی بزرگتر از حد معمول است در صورت ایجاد مشکل در بلع آن می توانید قرصها را چند تکه کرده و با آب زیاد میل نمایید.
این مکمل در بازار بصورت قرص در بسته های 100 تایی موجود است.
موارد مصرف آن به شرح ذیل است:
1. افزایش توده و حجم عضلات
2. جبران کمبود پروتئین بدن
3. جلوگیری و جبران تحلیل عضلات بدن
4. بالابردن توان و استقامت بدن
ورزشکاران آماتور تا روزی 2 قرص و ورزشکاران حرفه ای تا روزی 6 قرص می توانند بسته به فعالیت خود از این مکمل استفاده نمایند.
آمینو تک Amino Tech
این مکمل به دلیل داشتن مقادیر کافی از اسیدهای آمینه شاخه دار( BCAA)، ادنوزین تری فسفات(ATP یا انرژی) و عوامل مؤثر و تشدید کننده رشد، دارای طرفداران زیادی بین ورزشکاران است.
این مکمل به شکل قرص و در بسته های 375 تایی موجود بوده و تولید می شود.
مقدار مصرف آن برای ورزشکاران آماتور روزانه تا 5 قرص و ورزشکاران حرفه ای تا روزی 12 قرص می باشد.

موارد مصرف آن نیز در:
1. کمبود شدید پروتئین در بدن
2. کمبود شدید اسیدهای آمینه
3. افزایش استقامت و قدرت بدن حین تمرینات سنگین و مسابقه
4. افزایش و تشدید رشد قدی در افراد کوتاه قد و لاغر
5. افزایش حجم و توده عضلات
گلوکزآمین Glucosamine
بسیاری از ورزشکاران تصور می کنند که گلوکز آمین ترکیبی از گلوکز و اسیدآمینه است. در حالی که این تصور غلطی می باشد.
گلوکزآمین نوعی مکمل است که در ترمیم غضروفهای آسیب دیده کمک شایانی می کند.
گلوکزآمین را به عبارتی پدربزرگ مکملهای غذایی ضروری برای مفاصل بدن می نامند.
این ماده در اثر ضدالتهابی مستقیم کمی دارد و هیچ گونه خاصیت فوری ضد درد ندارد و فقط به ترمیم و بازسازی غضروف مفاصل بدن کمک می کند.
امروزه در درمان بیماریهایی مانند آرتروز از داروهایی مانند ایبوپروفن جهت تسکین درد استفاده می شود که این دارو اگرچه در مدت کوتاهی سبب تسکین درد می شود ولی در دراز مدت دارای عوارض جانبی می باشد و به ترمیم غضروف هیچ کمکی نمی کند. از مصرف دراز مدت گلوکز آمین تا به حال عارضه خاصی گزارش نشده، در حالیکه ضمن تسکین درد به ترمیم و بازسازی غضروف مفصل کمک می کند.
معمولاً برای تأثیرگذاری بیشتر گلوکزآمین، نوعی ماده ترکیبی دیگر بنام کندرویتین به این ماده اضافه می شود.
گلوکزآمین هیچگونه خاصیت انرژی زایی، عضله سازی و آنابولیکی ندارد در حالیکه نام آن برای غالب ورزشکاران گول زننده است.
این مکمل در بازار بصورت قرص و پودر و کپسول در بسته های 60 تا 150 تایی یافت می شود و از آن در اکثر مکملهای جدید استفاده می شود.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

پروژه دانشجویی مقاله در مورد مبادلات تجاری ایران و اروپا از نگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی مقاله در مورد مبادلات تجاری ایران و اروپا از نگاه آمار در pdf دارای 24 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی مقاله در مورد مبادلات تجاری ایران و اروپا از نگاه آمار در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی مقاله در مورد مبادلات تجاری ایران و اروپا از نگاه آمار در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی مقاله در مورد مبادلات تجاری ایران و اروپا از نگاه آمار در pdf :

مبادلات تجاری ایران و اروپا از نگاه آمار

ایران و اتحادیه اروپا از دیرباز از شرکای تجاری مهم یکدیگر بوده‌اند.نیاز اروپاییان به نفت خام صادراتی ایران و متقابلاً نیاز ایران به فناوری و تولیدات صنعتی اروپا عامل اصلی رشد مبادلات تجاری 2 طرف در سال‌های اخیر بوده است.

ایران و اتحادیه اروپا از دیرباز از شرکای تجاری مهم یکدیگر بوده‌اند.نیاز اروپاییان به نفت خام صادراتی ایران و متقابلاً نیاز ایران به فناوری و تولیدات صنعتی اروپا عامل اصلی رشد مبادلات تجاری 2 طرف در سال‌های اخیر بوده است.
با این وجود، آمار 6 ماه نخست سال 2007 که از سوی مرکز آمار اتحادیه اروپا (یورو استات) منتشر شده، حکایت از تغییرات مهمی در روند مراودات تجاری ایران و اروپا دارد.

توقف رشد چندساله صادرات ایران به اروپا، کاهش قابل توجه صادرات اروپا به ایران و کاهش حجم نفت صادراتی ایران از جمله مواردی است که از آمار مبادلات تجاری ایران و اروپا هویداست و باید منتظر نیمه دوم سال 2007 بود و دید آیا تهدیدات برخی قدرت‌های اروپایی نسبت به اعمال محدودیت‌های تجاری علیه ایران، رنگ واقعیت می‌گیرد یا خیر؟
طی چند سال گذشته، صادرات ایران به اروپا همواره روندی صعودی را طی کرده به طوری که این رقم از 9/6 میلیارد یورو در سال 2003 به 3/14 میلیارد یورو در سال 2006 افزایش یافت.
رشد صادرات ایران به اروپا در سال 2003 حدود 24 درصد، در سال 2004 بیش از 18 درصد، در سال 2005 بالغ بر 40 درصد و در سال گذشته 24 درصد بوده است.
توقف رشد صادرات
اما در نیمه نخست سال جاری میلادی روند رو به رشد واردات اتحادیه اروپا از کشورمان متوقف شده و واردات 7/6 میلیارد یورویی این اتحادیه از کشورمان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته است.
با این وجود، ایران همچنان بیستمین صادرکننده بزرگ به 27 کشور عضو اتحادیه اروپا محسوب می‌شود و در خاورمیانه نیز پس از عربستان در جایگاه دوم قرار گرفته است.

کاهش محسوس صادرات اروپا به ایران
در حالی که واردات اروپا از ایران در نیمه نخست امسال تغییر مسیر داده و رشد چند ساله آن متوقف شده، تغییر روند صادرات کشورهای اروپایی به کشورمان از سال گذشته آغاز شد.
پس از چند سال روند صعودی صادرات اروپا به ایران، این فرآیند در سال گذشته منفی شد و واردات ایران از اروپا نسبت به سال قبل از آن بیش از 13 درصد کاهش یافت.
این روند نزولی در نیمه نخست سال جاری میلادی نیز ادامه پیدا کرده به طوری که در این مدت واردات 6/4 میلیارد یورویی ایران نسبت به مدت مشابه سال قبل 19 درصد افت کرده است.
این در حالی است که صادرات اروپاییان به ایران در سال‌های 2003 تا 2005 به طور متوسط 16 درصد افزایش یافته بود. به هر حال ایران در رتبه 28 بزرگترین واردکنندگان از اروپا قرار دارد.
تراز، منفی‌تر می‌شود
تراز تجاری ایران با اتحادیه اروپا در 6 ماه نخست سال 2007 حدود 2 میلیارد یورو به نفع ایران بوده، یعنی صادرات ایران به این اتحادیه از واردات آن بیشتر بوده است.
تا سال 2005، تراز تجاری 2 کشور به نفع اروپا بود. مثلاً در سال‌ 2003 صادرات اروپا به ایران 1/3 میلیارد یورو بیش از واردات آن از کشورمان بود.
این رقم در سال 2004 نیز 7/3 میلیارد یورو و در سال 2005 حدود 4/1 میلیارد یورو به نفع اروپا بود، اما در سال قبل به ناگهان، این روند کاملاً‌ معکوس شد و صادرات ایران 3 میلیارد یورو از صادرات متقابل اروپا پیشی گرفت.

بزرگترین صادرکنندگان به ایران
بزرگترین اروپایی صادرکننده به ایران در نیمه نخست سال جاری میلادی کشور آلمان بوده به طوری که ایران در این مدت پذیرای یک میلیارد و 642 میلیون یورو کالای آلمانی بوده است. ایتالیا با 797 میلیون یورو، فرانسه با 704 میلیون یورو و هلند با 287 میلیون یورو به ترتیب دیگر صادرکنندگان بزرگ کالا به ایران بوده‌اند.
انگلستان، بلژیک، اسپانیا، اتریش و سوئد نیز دیگر صادرکنندگان مهم به ایران در نیمه نخست سال جاری میلادی محسوب می‌شوند.نکته جالب آن که صادرات کشورهای بلغارستان، استونی، یونان، اسلوواکی، پرتغال، مالت، لوکزامبورگ، لتونی، لیتوانی و قبرس به ایران در سال 2007 تقریباً صفر بوده است.
بزرگترین واردکنندگان کالا از ایران
بر خلاف صادرات اروپا به ایران که کشورهای متعددی به ایران صادرات قابل توجه دارند، واردات این اتحادیه از ایران تقریباً منحصر به 5 کشور ایتالیا، فرانسه، یونان، هلند و اسپانیاست.
این 5 کشور در نیمه نخست 2007 مجموعاً 5 میلیارد و 863 میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده‌اند که بیش از 87 درصد کل صادرات ایران به اتحادیه اروپا را شامل می‌شود.
در این مدت، ایتالیا با وارد کردن 2 میلیارد و 84 میلیون یورو بزرگترین بازار کالاهای ایرانی در اروپا بوده و پس از آن فرانسه، یونان و هلند قرار دارند که هر یک بالای یک میلیارد یورو از ایران واردات داشته‌اند و واردات اسپانیا از کشورمان نیز حدود 645 میلیون یورو بوده است.
در نیمه نخست سال 2007 کشورهای قبرس، لیتوانی، لتونی، لوکزامبورگ، مجارستان،

مالت، لهستان،‌ اسلوونی، اسلوواکی، فنلاند، بلغارستان، چک، دانمارک، استونی و ایرلند وارداتی نزدیک به صفر از ایران داشته‌اند.
مبادلات صفر با 8 کشور
با مقایسه آمار واردات و صادرات کشورهای اروپایی به ایران به نکات قابل توجهی می‌رسیم.
مثلاً مشاهده می‌شود که مبادلات تجاری ایران با 8 کشور از 27 کشور عضو اتحادیه اروپایی شامل بلغارستان، استونی، اسلوواکی، مالت، لوکزامبورگ، لتونی، لیتوانی و قبرس تقریباً صفر است.
همچنین روابط تجاری ایران با برخی کشورها همچون یونان کاملاً یک‌طرفه است، به طوری که در نیمه نخست سال 2007 صادرات یونان به ایران فقط 5 میلیون یورو، اما واردات این کشور از ایران یک میلیارد و 51 میلیون یورو بوده است.
نفت،در صدر واردات اروپا از ایران
همانطور که انتظار می‌رود آمار هم نشان دهنده آن است که اروپا نیز همچون سایر کشورهای جهان، بیش از هر کالای دیگری، نفت از ایران وارد می‌کند.
87 درصد کل واردات 7/6 میلیارد یورویی اتحادیه اروپا از ایران در نیمه نخست 2007 را نفت و فرآورده‌های نفتی تشکیل داده است.
27 عضو اتحادیه اروپا در این مدت 5 میلیارد و 908 میلیون یورو نفت از ایران وارد کرده‌اند که نسبت به سال قبل تفاوتی نشان نمی‌دهد، اما با توجه به رشد قابل توجه قیمت نفت خا

م طی یک سال اخیر، کاهش میزان وزنی واردات نفت این اتحادیه از ایران، محسوس است.
ایران در سال جاری میلادی پس از روسیه، نروژ، لیبی و عربستان سعودی، پنجمین تامین‌کننده نفت خام اروپا بوده است. اتحادیه اروپا در نیمه اول سال 2007 بالغ بر 91 میلیارد یورو نفت خام از کشورهای مختلف وارد کرده که حدود 6 درصد آن را نفت خام ایرانی تامین کرده است. اتحادیه اروپا در نیمه نخست سال 2007 میلادی بالغ بر 144 میلیون یورو مواد غذایی و کشاورزی، 138 میلیون یورو مواد شیمیایی، 45 میلیون یورو لوازم ماشین‌آلات و 351 میلیون یورو کالاهای صنعتی از ایران وارد کرده است.
در این مدت، واردات مواد شیمیایی 106 درصد رشد داشته و در مقابل واردات کالاهای صنعتی ایرانی 22 درصد کمتر شده است.
اقلام عمده صادراتی اروپا
صادرات اروپا به ایران در نیمه نخست سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل افت قابل توجه 19 درصدی داشته و آمارها نیز بیانگر آن است که این کاهش در اکثر اقلام صادراتی اروپا به ایران وجود دارد.
مهمترین کالای صادراتی اروپا به ایران لوازم، تجهیزات و ماشین‌آلات حمل‌ونقل محسوب می‌شود که بیش از نیمی از کل صادرات این اتحادیه به ایران را تشکیل داده اما نسبت به سال قبل 23 درصد کاهش یافته و به 2 میلیارد و 531 میلیون یورو رسیده است.
صادرات کالاهای صنعتی که دومین منبع صادراتی عمده اتحادیه اروپا به ایران محسوب می‌شود، نیز در نیمه نخست سال 2007 میلادی نزدیک به 13 درصد افت کرده و به یک میلیارد و 19 میلیون یورو رسیده است.
محصولات شیمیایی با 701 میلیون یورو، مواد خام با 123 میلیون یورو و مواد غذایی با 86 میلیون یورو، دیگر اقلام عمده واردات ایران از 27 کشور عضو اتحادیه اروپا محسوب می‌شوند.
روند مبادلات تجارى ایران و چین
حجم مبادلات تجارى ایران و چین از 361 میلیون دلار در سال 1990 به یک میلیارد و 215 میلیون دلار در سال 1999 افزایش یافته است.

جدول مربوط به حجم مبادلات تجارى دو کشور در 10 سال گذشته
براساس همین گزارش، همکارى‌هاى فنى و اقتصادى چین و ایران از سال 1984 آغاز شد و دو کشور جمعاً 28 قرارداد امضاء که مبلغ کل آن 110 میلیون دلار بود.

حجم مبادلات تجارى دو طرف در 4 ماهه اول سال 2000 به 666 میلیون دلار و در نیمه اول سال 2000 به 1/1 میلیارد دلار بالغ شده است.
در ژوئن سال 1990 صلیب سرخ چین براى کمک به مصیب‌دیدگان ایران یکبار 500 هزار یوان دارو و بار دیگر مبلغ 3 میلیون یوان در اختیار ایران قرار داد.
در 25 آوریل سال 1991، دولت چین بیش از 50 تن اقلام مختلف براى کمک به آوارگان افغانى به دولت ایران هدیه داد. در 28 ژوییه همان سال سازمان هلال‌احمر ایران 70 تن مواد مورد نیاز براى کمک به مصیبت‌دیدگان چین در اختیار این کشور گذارد.
در سال 1993 دولت چین اقلامى به ارش یک میلیون یوان براى کمک به نواحى سیل زده جنوب ایران ارسال کرد.
در پنجم مارس 1997، صلیب سرخ چین 50 هزار دلار به عنوان کمک براى مصیب‌دیدگان زلزله اردبیل در اختیار هلال‌احمر ایران گذارد.
در 10 مه همان صلیب سرخ چین کمک‌هایى به ارزش 5 میلیون یوان را براى زلزله‌زندگان در اختیار هلال‌احمر ایران قرار داد.

تعاملی رو به گسترش مبادلات تجاری ایران و کشورهای آسیای میانه
همکاری دوجانبه با ترکمنستان
جمهوری ترکمنستان با 488100 کیلومترمربع وسعت در شمال کشورمان واقع شده است. این کشور در 27 اکتبر 1991 رسما اعلام استقلال کرد. رئیس جمهور بالاترین مقام اجرایی این کشور می باشد که مستقیما با آرای مردم انتخاب می شود. قانون اساسی ترکمنستان در سال 1992تدوین و تصویب شد. ترکمنستان دو مجلس (خلق و مجلس) دارد که تعدادی از نمایندگان مجلس خلق از طریق انتخابات مستقیم و تعدادی نیز از طریق انتصاب توسط مقامات و نمایندگان مجلس توسط رأی مستقیم مردم انتخاب می شوند. بخش اعظمی از این کشور را صحرا دربرگرفته است. ترکمنستان قبل از استقلال جزو 10 کشور تولیدکننده پنبه جهان بود ولی وابستگی این کشور به درآمدهای نفتی و گازی و عدم مدیریت صحیح باعث شد تا تولیدات این بخش 50 درصد کاهش یابد. عدم دسترسی مستقیم ترکمنستان به آب های آزاد یکی از معضلاتی است که صادرات کالا و منابع انرژی این کشور را با مشکل مواجه ساخته است. تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2006 بالغ بر 16 میلیارد دلار (براساس نرخ رسمی ارز) بوده که نسبت به سال قبل 21 درصد رشد داشته است.2 نرخ تورم ترکمنستان در سال 2006 حدود 11 درصد بود. پنبه، غلات، دام، گاز طبیعی، نفت، محصولات پتروشیمی و نساجی و فرآورده های غذایی مهمترین اقلام صادراتی این کشور می باشد. واحد پول ترکمنستان منات است.

داشتن مرز مشترک با جمهوری ترکمنستان در کنار سایر عوامل ذکر شده در بالا، اهمیت روابط دوجانبه با این کشور را دو چندان نموده است. داشتن منابع غنی نفت و گاز

و موقعیت ویژه به عنوان پل ارتباطی ایران و آسیای مرکزی موجب گشت تا حجم همکاری های اقتصادی نسبت به سایر کشورها نسبتا بالاتر باشد. حمل و نقل و ترانزیت، انرژی (گاز و الکتریسته)، خدمات فنی و مهندسی و تجارت کالا از مهمترین زمینه های همکاری میان دو کشور محسوب می گردد. حجم مبادلات تجاری ایران و ترکمنستان طی 5 سال گذشته به شرح زیر می باشد:
همانطور که مشاهده می شود در سال 1385 حجم مبادلات تجاری دو کشور با 45 درصد رشد بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون دلار (300 میلیون دلار صادرات و یک میلیارد دلار واردات) شد که نسبت به سال قبل 445 درصد رشد داشت. جمهوری اسلامی ایران بعد از روسیه، دومین شریک تجاری ترکمنستان محسوب می شود. ساخت مجتمع نمایشگاهی و خدمات پس از فروش ایران خودرو در عشق آباد، پایانه کامیون های ایرانی در عشق آباد، احداث خط لوله گاز کریچه- کردکوی در خاک ترکمنستان، سیلو، واحد تولید بنزین پالایشگاه ترکمن باشی، واحد پالایش گاز کربچه، جاده عشق آباد- باجگیران، پروژه فیبر نوری، تصفیه خانه مرو، جاده عشق آباد- ترکمن باشی، خط انتقال برق بالکان آباد- علی آباد، خط انتقال برق سرخس، ترمینال های گاز مایع، احداث سد دوستی، ایستگاه تقویت فشار گاز کرپچه، طرح جاده بهاردن- آرچمان از جمله طرح های مهمی هستند که توسط جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان اجرا شده اند.
همکاری در بخش حمل و نقل و ترانزیت از مهمترین زمینه های همکاری میان دو کشور می باشد. در سال 1384 قریب به 29026 دستگاه کامیون ایرانی به مقصد ترکمنستان تردد کردند و 14228 دستگاه کامیون ایرانی از قلمرو این کشور ترانزیت شده اند. ضمنا در همین سال تعداد 9405 دستگاه کامیون ترکمنی به مقصد ایران سفر کرده همچنین حدود 2 میلیون تن کالای ترکمنی از طریق راه آهن ایران حمل و بیش از نیم میلیون تن کالای ایرانی از طریق راه آهن ترکمنستان به مقصد این کشور حمل یا از قلمرو این کشور به مقصد سایر کشورها ترانزیت شدند.
همکاری در بخش انتقال انرژی ترکمنستان نیز بسیار حائز اهمیت است. انتقال و سوآپ گاز و نفت ترکمنستان نیز از دو جنبه مهم است. اول اینکه استفاده از این منابع در شمال کشور هزینه های حمل سوخت مورد نیاز از جنوب کشور را کمتر می نماید. دوم آنکه سوآپ این منابع درآمد قابل ملاحظه ای را عاید ایران می کند. در مقابل ترکمنستان نیز منابع خود را به راحتی به بنادر جنوبی ایران جهت ارسال به مقصد مشتریان خود منتقل می کند. طی سه سال گذشته به طور متوسط سالانه بین 6 تا 7 میلیارد متر مکعب گاز ترکمنستان از طریق ایران منتقل شده است.
طبق قرارداد 10ساله که در سال 1382 میان دو کشور منعقد شد ایران سالانه 50 میلیون دلار الکتریسیته از ترکمنستان خریداری می نماید. ضمنا سالانه قریب به 300 میلیون کیلو وات برق ترکمنستان از طریق ایران به ترکیه منتقل می شود.
نهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان در تاریخ 138652 در عشق آباد برگزار شد.

همکاری دوجانبه با قرقیزستان

قرقیزستان با 198500 کیلومتر مربع مساحت و بیش از 5 میلیون نفر جمعیت در شرق آسیای مرکزی قرار دارد. بیش از 80 درصد جمعیت این کشور مسلمان هستند. رئیس جمهور بالاترین مقام اجرایی این کشور است که از طریق رأی مستقیم مردم انتخاب می شود. اهمیت استراتژیک قرقیزستان به دلیل واقع شدن در همسایگی چین و مسیر جاده ابریشم است. این منطقه در واقع مرز مناقشه میان تفکرات چینی و اسلامی می باشد. در میان جمهوری های شوروی سابق قرقیزستان از نظر منابع و زیرساخت صنعتی فقیرتر می باشد. از این رو نیازهای این کشور تا حدودی نسبت به سایر کشورهای منطقه متفاوت می باشد. قرقیزستان عضو سازمان جه

انی تجارت است و پیشگامی این کشور در این امر باعث شده تا رفته رفته به مرکز تجارت منطقه ای کالاهای وارداتی تبدیل شود. تحولات سیاسی چند سال اخیر و کاهش تولید طلا تأثیر منفی بر رشد اقتصادی و روند اصلاحات اقتصادی در قرقیزستان داشته است. به همین دلیل رشد اقتصادی این کشور در سال 2005 به 06 درصد کاهش یافت. تولید ناخالص داخلی این کشور در این سال بالغ بر 25 میلیارد دلار بوده است. اصلاحات اقتصادی در قرقیزستان هم اکنون با همکاری سازمان های بین المللی نظیر صندوق بین المللی پول ادامه دارد. تولیدات کشاورزی تقریبا نیمی از تولید ناخالص داخلی قرقیزستان را تشکیل می دهد. تولید طلا در بین تولیدات صنعتی درصدر (62% تولید ناخالص داخلی و 385% تولیدات صنعتی) قرار دارد. تورم این کشور در سال 2005 به سبب اتخاذ سیاست های مالی و پولی سخت در سطح پایینی (حدود 44%) نگاه داشته شد. حجم مبادلات تجاری قرقیزستان در سال 2005 بالغ بر 1772 (672 میلیون دلار صادرات و 11 میلیارد دلار واردات) میلیارد دلار گردید. صادرات وسایط نقلیه موتوری و قطعات آن و محصولات پتروشیمی و غذایی نقش اصلی در افزایش میزان صادرات در این سال داشته و افزایش ارزش واردات نیز عمدتا به دلیل افزایش واردات مواد اولیه و بالارفتن قیمت نفت و بنزین وارداتی بوده است. همچنین در سال مذکور مبلغ 743 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در این کشور صورت گرفت که نسبت به سال قبل 136 درصد رشد را نشان می دهد. بیشترین سرمایه گذاری انجام شده توسط کانادا انجام شده است. قرقیزستان حدود 2میلیارد دلار یعنی 81 درصد تولید ناخالص داخلی خود ب
همکاری در زمینه حمل و نقل (هوایی و زمینی) و ترانزیت، فنی و مهندسی، برگزاری دوره های آموزشی و تجارت از جمله زمینه های همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و قرقیزستان می باشد. حجم مبادلات تجاری 2 کشور در سال 2006 بالغ بر 60 میلیون دلار (55میلیون دلار صادر

رین اقلام صادراتی ایران و ماشین آلات دست دوم مهمترین کالای وارداتی ایران بوده است. احداث بخشی از جاده بیشکک- اوش، بازسازی فاز اول خیابان های بیشکک، ساخت پل بزرگ اوزگن، کنارگذر راه جلال آباد، بازسازی خیابان های شهر اوش، بازسازی دوسد، احداث خط تولید مواد شوینده، واحد تولید انواع موکت و فرش ماشینی، تولید موکت در بیشکک، واحد بسته بندی محصولات پاکسان، کارخانه بسته بندی چای و تولید لوازم تحریر از مهمترین طرح ها و سرمایه گذاری های انجام شده توسط شرکت های ایران در قرقیزستان می باشند.
هشتمین کمیسیون مشترک اقتصادی، علمی- فنی و فرهنگی ایران و قرقیزستان در تاریخ 30-28 مرداد 1385 در تهران برگزار شد. در این اجلاس، همکاری میان دو کشور در زمینه های صدور خدمات فنی و مهندسی، برگزاری نمایشگاه های اختصاصی تجاری، تجارت و بازرگانی (کالاهایی نظیر فرآورده های نفتی، لامپ الکتریکی، ماشین آلات و تجهیزات الکتریکی، صنایع و موادغذایی، انواع رنگ و رزین ها، مواد شوینده، دارو و غیره)، افزایش اقلام مشمول تعرفه ترجیحی، تأسیس مراکز تجاری، شناسایی علائم استاندارد، صدور و شناسایی گواهی استاندارد، صنایع نساجی و صنایع تبدیلی الیاف پنبه، ارائه تسهیلات گمرکی، برگزاری دوره های آموزشی به ویژه در زمینه صنایع، همکاری های مالی، حمل و نقل (زمینی و هوایی) و ترانزیت و ارتباطات، صنایع کشاورزی و شیلات و دامپروری، علمی و تحقیقاتی، صنایع تکمیلی موادغذایی، معادن و انرژی (الکتریسیته)، سرمایه گذاری (برای احداث ساختمان و مسکن و راه)، کارخانه پروفیل پلاستیکی، تولید مصالح ساختمانی، رنگ های ساختمانی و صنعتی، ساخت خطوط انتقال برق، ساخت واگن، آجرنسوز، گردشگری و بهداشتی و علمی و فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
همکاری دوجانبه با قزاقستان
کشور قزاقستان با داشتن 27 میلیون کیلومتر مربع وسعت در رتبه نهم جهان قرار دارد. قزاق ها 51%، روس ها 34%، اوکراینی ها 6%و آلمانی ها 3% جمعیت 17میلیونی قزاقستان را تشکیل می دهند. نیمی از جمعیت این کشور مسلمان و مابقی مسیحی و درصد کمی نیز یهودی هستند. زبان قزاقی و روسی زبان اداری و رسمی قزاقستان است. در سال 1997 پایتخت این کشور به صورت رسمی از آلماتی به آستانه تغییر یافت. جمعیت آستانه قریب به 300هزار نفر می باشد. واحد پول قزاقستان تنگه می باشد که با درنظر گرفتن رشد اقتصادی و داشتن پشتوانه ذخایر تقریبی 750 میلیون دلاری طلا از ثبات نسبی در مقابل ارزهای خارجی برخوردار بوده و نوسانات آن نسبت به ارزهای سایر کشورهای منطقه از نوسانات کمتری برخوردار بوده است.
رئیس جمهور بالاترین مقام اجرایی این کشور است که از طریق انتخابات مستقیم برای یک دوره 7 ساله انتخاب می شود. این کشور دو مجلسی است. 47 نماینده سنا با انتخابات غیرمستقیم (با معرفی از سوی استانداری ها و فرمانداری ها توسط شورای مصلحت) برای یک دوره 4 ساله و 77 نماینده مجلس از طریق انتخابات مستقیم توسط مردم انتخاب می شوند.
اقتصاد قزاقستان در مرحله انتقالی به اقتصاد آزاد قرار دارد. برنامه جامع و بلندمدت «قزاقستان 2030» (شامل 3 برنامه 10 ساله) ترسیم کننده خطوط و جهت های اصلی اصلاحات اقتصادی در این کشور می باشد. افزایش تولیدات مواد هیدروکربنی و مشتقات آن در اولویت این برنامه قرار دارد و با توجه به تمرکز این منابع در غرب این کشور، توسعه اقتصادی این مناطق بیشتر خواهد بود. در سال 2004 درآمد سرانه قزاقستان بالغ بر 1441 دلار بود. قزاقستان در سال 2005 حدود 95 درصد رشد اقتصادی (صنعت 46%، کشاورزی 73% و سرمایه گذاری 222%) داشته است. نرخ تورم در قزاقستان در سال 2005 حدود 74 درصد بود. ضمنا در سال 2005 تولید ناخالص داخلی قزاقستان 4739 میلیارد دلار، بدهی خارجی 4151 میلیارد دلار، نرخ تورم

153% درصد، میزان صادرات 283 میلیارد دلار، میزان واردات 18 میلیارد دلار، ذخایر ارزی 129 میلیارد دلار و حجم مبادلات تجاری 463 میلیارد دلار بود. در سال 2003 حدود 6682 میلیارد کیلووات برق، 12 میلیون بشکه در روز نفت، 116 میلیارد مترمکعب گاز در این کشور تولید و 497 میلیارد کیلووات برق، 1 میلیون بشکه نفت در روز صادر گردید. میزان ذخایر نفت و گاز قزاقستان به ترتیب 26 میلیارد بشکه و 18 تریلیون مترمکعب می باشد. زغال سنگ، نفت و فرآورده های نفتی، گاز طبیعی، سنگ آهن و مس از جمله مهمترین اقلام صادراتی این کشور است و روسیه شریک تجاری اول آن می باشد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

پروژه دانشجویی کار اموزی شرکت فرآورده لبنی (کارآموزی حسابداری در

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی کار اموزی شرکت فرآورده لبنی (کارآموزی حسابداری در pdf دارای 37 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی کار اموزی شرکت فرآورده لبنی (کارآموزی حسابداری در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی کار اموزی شرکت فرآورده لبنی (کارآموزی حسابداری در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی کار اموزی شرکت فرآورده لبنی (کارآموزی حسابداری در pdf :

مقدمه:
به نام خالق هستی که شیر را نوشیدنی گوارا گردانید تا اهل ایمان را عبرتی از قدرت لایزال او باشد و بهشتیان را به نهرهای آن وعده داد تا لذت رضوان خویش را کامل گرداند.
اگرچه این نوشیدنی حیات بخش، منبع غنی از ترکیبات مورد نیاز بدن بوده ودانشمندان هر روز ابعاد تازه ای از اسرار این غذای کامل را کشف و به جوامع ارائه می دهند متاسفانه به دلیل عدم آگاهی مصرف سرانه آن در ایران حدود نصف استانداردهای مطلوب می باشد.

کلیات در رابطه با شرکت :
کارخانه فرآورده های لبنی کلات( لبنوش) سهامی خاص یکی از مراکز تولید مهم ترین مواد غذایی در کشور می باشد. این کارخانه و سایر کارخانجات تولید کننده محصولات لبنی در استان خراسان زیر نظر مستقیم شرکت تعاونی تولید کنندگان فرآورده های لبنی پاستوریزه خراسان قرار دارد. شرکت تعاونی تولید کنندگان محصولات لبنی در سال 71 با همکاری جهاد کشاورزی و اداره کل تعاون استان خراسان جهت ارائه خدمت به واحد های فرآوری لبنیات پاستوریزه و تامین نیاز آن ها و فروش تولیداتشان تشکیل گردید و هم اکنون 45 کارخانه را در استان خراسان تحت پوشش خود دارد.
نحوه جمع آوری اطلاعات کارکرد ماهانه

الف)حساب های ترازنامه ای

دارایی های جاری : بدهی های جاری:
موجودی نزد بانک ها(سپه،رفاه،کشاورزی)
صندوق اسناد پرداختنی
تنخواه گردان
چک های دریافتنی حساب های پرداختنی

اسناد دریافتنی(مشتریان)
حساب های دریافتنی چک های پرداختنی
ذخیره مطالبات مشکوک الوصول
ملزومات حقوق و دستمزد پرداختنی
مواد اولیه
تعدیل موجودی ها سایر اقلام پرداختنی
کالای در جریان ساخت
کالای ساخته شده مالیات بر در امد پرداختنی
یش پرداخت خرید مواد اولیه
پیش پرداخت خرید لیبل سایر بدهی های جاری
پیش پرداخت بیمه
ادامه فهرست حسابهای ترازنامه ای
سایر پیش پرداختها بدهی های بلند مدت:
دارایی غیر جاری:
زمین وام بلند مدت پرداختنی
ساختمان و تاسیسات
استهلاک انباشته ساختمان
ماشین الات حقوق صاحبان سرمایه:

استهلاک انباشته ماشین آلات
وسائط نقلیه سرمایه
استهلاک وسائط نقلیه
اثاثه و منصوبات اداری سود و زیان انباشته
سرقفلی

امتیازات و علائم تجاری اندوخته قانونی

فهرست حساب های سود و زیانی:
فروش ها:
درآمد حاصل از فروش ماست خامه ای
درآمد حاصل از فروش کره پاستوریزه
درآمد حاصل از فروش پنیر اولیه

درآمد حاصل از فروش خامه صبحانه
درآمد حاصل از فروش پنیر پیتزا
درآمد حاصل ازفروش پنیر پتزا تند
درآمد حاصل از فروش خامه قنادی شیرین شده
درآمد حاصل از فروش رکوتا
درآمد حاصل از فروش دوغ پاستوریزه کوچک
درآمد حاصل از فروش دوغ پاستوریزه بزرگ

درآمد حاصل از فروش پنیرسفید صبحانه
درآمد حاصل از فروش کشک پاستوریزه
برگشت از فروش و تخفیفات
تخفیفات نقدی فروش
تخفیفات ناشی از آسیب دیدگی

بهای تمام شده کالای فروخته شده:
بهای تمام شده کالای فروخته شده(شامل ماست خامه ای، خامه قنادی، پنیر صبحانه،پنیر پیتزا،دوغ پاستوریزه کوچک و بزرگ،کشک مایع،خامه صبحانه، کره پاستوریزه، پنیر اولیه)
سربار جذب شده کارخانه ، انحرافات مواد ،انحرافات دستمزد ،انحرافات سربار،اضافه یا کسر جذب سربار،خرید مواد اولیه(شیر ،شکر،;) هزینه دستمزد مستقیم پرسنلکنترل سربار کارخانه شامل حقوق و دستمزد غیر مستقیم ، مواد غیر مستقیم ( نمک ، فلفل ، سیترات، اسانس،سیترات سدیم تجاری، کلر، اسید سولفوریک، برموزول، کارتن، مایع پنیر،افشره کاکوتی ، پلاستیک، گلاب، کارتن 3 لایه سفید ،مارگارین، بطری 5/1 لیتری ،شیشه، درب شیشه، درب بطری، مواد شوینده، مواد شیمیایی، لیبل، شیر خشک)

هزینه ایاب و ذهاب ، هزینه آزمایش و آزمایشگاه، هزینه حمل و نقل به داخل ،اضافه کاری ،دستمزد ایام مرخصی ،اوقات تلف شده،بیمه،سوخت و روشنایی، تلفن و e – mile ، ابزار آلات، ضایعات ،هزینه نظافت کارخانه، استهلاک ماشین آلات ، استهلاک ساختمان کارخانه،تعمیرات و نگه داری ماشین آلات و تجهیزات تعمیرات ساختمان و محوطه

هزینه ها
هزینها به 2 قسمت هزینه های اداری تشکیلاتی و توزیع و فروش تقسیم میشود هزینه های توزیع و فروش:
هزینه حقوق(سرپرستان، فروشندگان ،رانندگان) ،هزینه حمل به خارج، ملزومات، سوخت وسائط نقلیه، استهلاک وسائط نقلیه،پست،آگهی و تبلیغات،سررسید، هزینه تعمیرات وسائط نقلیه، هزینه بیمه ثالث وسائط نقلیه

هزینه های اداری:
هزینه بهره،کارمزد بانکی، هزینه بیمه مطالبات بانکی، هزینه حقوق پرسنل اداری ، بیمه پرسنل اداری، تلفن، تمدید و صدور پروانه، هزینه مسافرت، هزینه پذیرایی، هزینه آبدارخانه هزینه استهلاک اثاثه اداری، هزینه پست اداری، خدمات حسابداری،
سایر درآمد ها:

درآمدهای متفرقه ، درآمد جریمه ، درآمدهای غیر مترقبه ، درآمد حاصل از فروش های جزء
کسور در آمد: مالیات بر درآمد

سیستم حسابداری صنعتی کارخانه:
حسابداری صنعتی کارخانهشامل 4 بخش مهم و اساسی است: حسابداری مواد،حسابداری حقوق و دستمزد، حسابداری سربار کارخانه ، حسابداری انبار(به علت اینکه کالای در جریان ساخت مرتبا به انبار منتقل شده و برای مرحله بعد بر میگردد.)
این کارخانه بر مبنای هزینه یابی مرحله ای قیمت تمام شده تمام محصولات را محاسبه می کند.همچنین دارای پیش بینی هایی برایهزینه های بودجه ای می باشد که درآخر هر سیکل انحرافات محاسبه شده و دلایل آنها نیز بررسی میگردد.

سیستم هزینه یابی مرحله ای به این صورت می باشد که ابتدا هزینههای انجام شده را گردآوری نموده و هزینه هایرا به واحد های تولیدی تسهیم می نمایند. هزینه ها به وقوع زمان گرد آوری شده ولی تا زمانی که عملیات ساخت به پایان نرسیده محاسبه قیمت تمتام شده با مشکلاتی مواجه است از این رو برای بدست آوردن قیمت تمام شده از گزارش هزینه تولید و معادل آحاد محصولات تولید شده استفاده می شود .

بهای تمام شده یک واحد کالای ساخته شده در اکثر کارخانجات از طریق تقسیم جمع هزینه های تولیدی بر مقدار محصولات ساخته شده طی یک دوره محاسبه میشود.محصولات کارخانه طی چند مرحله تولیدمی شوندوبعضی از محصولات ماده خام دایره ای دیگر به شمار می روند.

از نقطه نظر مدیریت داشتن ارقام کلی در مورد هزینه ها نمی تواند جهت اعمال کنترل موثر واقع شود بنابر این در این مرکز بهای تمام شده یک واحد کالای ساخته می شود .
هزینه های واقع شده در هر دایره را به حساب بهای کالای در جریان ساخت همان دایره بدهکار می کنند ،کالای در جریان ساخت برای تعیین بهای تمام شده کالای تولید شده به صورت معادل آحاد تکمیل شده بیان می شود.برای بدست آوردن بهای تمام شده از گزارش هزینه تولید استفاده می شود .ضایعات این کارخانه معمولا غیر عادی و غیر قابل فروش است و ارزشی ندارد مانند به هدر رفتن شیر خام هنگام عملیات پاستوریزاسیون شیر؛این ضایعات معمولا به بهای تمام شده محصولات سالم اضافه می شود و ثبت آن به طریق زیر انجام میگردد:

ضایعات غیر عادی ***
کالای در جریان ساخت ***
برای بدست آوردن مواد مصرفی از گزارش مصرف مواد و صورت دریافت شیر خام در ماه استفاده میشودو ثبت خرید مواد به صورت زیر می باشد:
کنترل مواد(شیر) *****

حسابهای پرداختنی/چکهای پرداختنی/صندوق/بانک *****
وقتی از شیر برای تولید محصولی مثلا پنیر سفید استفاده می شود ثبت زیر صورت می گیرد کالای در جریان ساخت
(پنیر سفید) ***

کنترل مواد(شیر) ***
هر یک از اقلام مواد خریده شده اعم از مستقیم و غیر مستقیم به تفکیک در کارتهای مواد به ثبت می رسند.جمع اقلام مندرج در کارت های مواد باید با مانده حساب مواد در دفتر کل مطابقت داشته باشد.

ثبت هزینه ها در دفاتر براساس مدارک اولیه صورت می گیرد که باید بررسی و تاییدگردیده و پس ازصدور سند مربوطه در دفاترروزنامه وکل ثبت شود. دفاترشامل دفاتر کارخانه فقط میباشد و کلیه حساب های مالی نیز در همین دفاتر کارخانه ثبت می شود .مثلا همانطور که بیان شد حساب های صندوق ،دریافتنی ها ،پرداختنی ها ،بانک،تنخواه گردان در کارخانه نگه داری می شود.حقوق و دستمزد کارکنان تولید نیز از طریق دفاتر کارخانه ثبت میشود.

بدهی های مربوط به مالیات بر درآمد ،وام پرداختنی بلند مدت و سایر بدهی ها(بیمه)در دفاتر کارخانه ثبت میشود.
مدارک اولیه برای مواد شامل قبض درخواست خرید مواد ،قبض تحویل مواد و گزارش برگشت مواد، فاکتور خرید مواد و تخفیفات و; می باشد.
مدارک اولیه برای دستمزد شامل کارت اوقات کار که ساعت کاری هر کارگر و اضافه کاری در آن ثبت میشود ،می باشد.
و بالاخره مدارک اولیه برای سربارو کلیه هزینه های غیرمستقیم تولید سند های تهیه شده برای ثبت استهلاک ،قبض های آب و برق ،،کلیه فاکتور های خرید مواد غیر مستقیم،کارت اوقات کاردستمزد کارکنان غیر مستقیم تولید و مواردی از این قبیل شامل می شود.

حساب کسر و اضافات مواد:
این حساب معمولا برای مواد غیر مستقیم ( بسته بندی ) ، گلاب ،وانیل ، مارگارین شیر خشک ،استو بلایزر و ;استفاده می شود.چون مواد مستقیمی مانند شیر و خامه معمولا در انبار باقی نمی ماند و برایتولید سریعا مصرف می شود کسری و اضافات مواد برای آنها به ندرت ایجاد می شود. چنانچه موجودی واقعی موادکمتر از مانده کارت های مواد باشد کسری انبار ایجاد می گردد.

همچنین اگر موجودی واقعی مواد انبار بیشتر از مانده کارت های مواد باشد اضافات انباروجود خواهد داشت. دلایل وجود کسری یا اضافات انباردر این مرکز تولیدی:
1- اشتباه در ثبت مقدار مواد وارده یا صادره در کارت انبار
2- اشتباه در ثبت قبض و حواله انبار

3- ضایعات مواد در انبار
4- اختلاس و سرقت مواد
5- اشتباه انباردار
6- حوادث مختلفی که ممکن است اتفاق بیفتد.
چنانچه درپایان دوره های کسری یا اضافی مواد انبار قابل ملاحظه نباشد مانده کارت ها اصلاح می شود ولی اگر کسری یا اضافی موجودی انبار قابل توجه باشد باید ثبت های زیر انجام گردد،در صورت وجود کسری انبار ثبت زیر صورت می گیرد:
حساب کسری و اضافی انبار XX

کنترل مواد(شکر) XX
در صورت وجود اضافی مواد انبار ثبت زیررا انجام می دهند:
حساب کنترل مواد(شکر) XX
حساب کسری و اضافی انبار XX
حساب کسری و اضافات یک حساب موقت است که در پایان دوره مالی با حساب سود و زیان بسته می شود.
اگر هزینه هایی که به بهای تمام شده مواد اولیه مثل شیر اضافه می گردد مشخص نباشدبا توجه به تجارب گذشته از یک نرخ برای تعیین هزینه های واقعی که به نرخ پیش بینی هزینه های تهیه وتحصیل مواد موسوم است استفاده میشود.

بنابراین حسابی به نام پیش بینی هزینه های تهیه و تحصیل مواد که دارای مانده بستانکار است در دفتر کل منظور می گردد و ثبت آن به صورت زیر می باشد:

حساب کنترل مواد XXX
صندوق / بانک / چک پرداختنی/*** پرداختنی/ XX
پیش بینی هزینه های تهیه و تحصیل مواد X

پس از دریافت اسناد هزینه های واقعی انجام شده مربوط به تهیه مواد ثبت زیر صورت می گیرد:

معین کل کل حساب کنترل تهیه و تحصیل مواد(شکر) XX
هزینه حمل X
سایر هزینه ها X
بانک/ حسابپرداختنی/صندوق xx
حساب کنترل تهیه و تحصیل مواد و حساب پیش بینی هزینه های تهیه و تحصیل مواد در پایان دوره بسته می شودو اختلاف این دو حساب به حساب تعدیل هزینه های تهیه و تحصیل مواد بدهکاران یا بستانکار می گردد و ثبت آن به صورت زیر صورت می گیرد:
حساب پیش بینی هزینه های تهیه و تحصیل مواد XX
حساب تعدیل هزینه های تهیه و تحصیل مواد X

حساب کنترل تهیه وتحصیل مواد XXX
چنانچه یکی از قسمت های تولیدی برای ساخت محصول نیاز به مواد داشته باشد با تکمیل فرم درخواست مواد،مواد مورد نیازراازانبار دریافت می کنند و حسابداری صنعتی مواد صادره به خط تولید را به روش اولین صادره او اولین وارده محاسبه می کند ، روش نگه داری آن دائمی می باشد و ثبت زیر را انجام میدهد:
حساب کنترل کالای در جریان ساخت XX

کنترل مواد XX
ثبت بابت صدور مواد مورد نیاز از انبار به خط تولید
هم چنین اگر مواد خریداری شده برگشت داده شود(به فروشنده) اولا ممکن است به دلایل زیربرگشت داده شود.
اگر مواد شیر باشد به دلیل آب اضافه نمودن فروشنده به شیر و یا ترشی آن و مرغوب نبودن
1) اگر مواد مورد نظر سایر مواد غیر مستقیم باشد ممکن است به دلایل مختلفی از جمله نامطلوبی و نداشتن کیفیت و یا این که مواد با نمونه درخواستی مطابقت نداشته باشد برگشت داده شود.

دوما به صورت زیر مواد برگشتی به فروشنده ثبت می شود:
حساب صندوق/ پرداختنی/ بانک XX
حساب کنترل مواد xx
نکته مهم این است که مواد برگشتنی به فروشنده دقیقا همان مواد است و از روش های ارزیابی موجودی مواد استفاده نمی شود.
ممکن است مواد برگشتی از خط تولید باشد بنابراین دلایلی دارد مثل قطعی برق که با این وجود نمی توان به تولید ادامه داد،مواد صادر شده به تولید بیشتر از حد مورد نیاز باشد و یا عوامل دیگر.
نحوه ثبت مواد برگشتی به انبار: مواد برگشتی به انبار با همان نرخی که به تولید صادر شده بود به انبار برگشت داده می شود و اگر چند نرخ موجود باشد با آخرین نرخ برگشت داده می شود.انبارداری این مواد را بارنگ دیگری در کارت های انبارداری و سیستم کامپیوتری ثبت می کند تا با مواد خرید شده اشتباه نشود.
ثبت برگشتی مواد از خط تولید به انبار به صورت زیر انجام می شود.
حساب کنترل مواد XX

حساب کنترل کالای درجریان ساخت XX
بابت برگشت مواد از خط تولید به انبار

* توضیحات بیشتردررابطه با ارسال مواد به خط تولید و یاخرید مواد و ثبت در کارت ها و نرم افزارهای انبارداری در بخش انبارداری بیان خواهد شد.
هزینه های مشترک و فرعی کارخانه: بعضی از محصولات از نظر فیزیکی به یکدیگرمتصل و پیوسته اند که تولید هم زمانی دارند هزینه های تولید محصولات تا نقطه تفکیک یا نقطه ای که محصولات به شکل واحدهای جداگانه ظاهر می شوند را هزینه های مشترک می گویند.

هزینه های مشترک غالبا با هزینه های عمومی(سربار)اشتباه گرفته می شود در حالی که وجه تمایزی بین آن ها نیست. هزینه های مشترک غیرقابل تفکیک و هزینه های عمومی سربار قابل تفکیک هستند. هزینه های عمومی کارخانه بین دوایر تولید و خدماتی تسهیم می شود.به عنوان مثال وقتی هدف پاستوریزاسیون شیر است محصول اصلی شیر پاستوریزه شده است اما در جریان این فعالیت ها محصول دیگری به نام خامه ایجاد می شود که یک محصول فرعی می باشد یعنی دریک فرآیند مشترک و به طور توام و هم زمان ایجاد می شوند. اما ارزش لبنی این محصول فرعی به مراتب زیاد است.
برای تسهیم هزینه های مشترک بین دو محصول فرعی و اصلی ازروش مقداری تولید استفاده می شود.
به عنوان مثال اگر در مرحله پاستوریزه کردن شیر با صرف 1500000ریال مواد و 1200000ریال دستمزد و500000ریال سربار50 کیلو گرم شیر و 10 کیلوگرم خامه تولید شده باشد تسهیم هزینه های مشترک بین این دو محصول به صورت زیر می باشد.
محصول تولید نسبت سهم هزینه مشترک
شیر 50 6/5 2750000
خامه 10 6/1 550000
جمع 60 1 3300000
2750000 = 6 /5*3300000
550000 = 1 /6*3300000
(کلیه اعداد و ارقام رسمی نیست)
محصول فرعی در این کارخانه به صورت یک ماده جدید ثبت می شود یعنی هنگامی که شیر برای خط تولید ارسال می گردد:
کنترل کالای درجریان ساخت XX
کنترل مواد(خامه) X
کنترل مواد (شیر) XXX
ثبت بالا ماده فرعی (خامه) را نشان می دهد که براثر پاستوریزه شدن شیر به دست آمده است. روی این محصول فرعی هزینه هایی انجام می شود یعنی ارزش افزوده ای ایجاد می گردد و آن به یک کالای دیگری مانند خامه صبحانه و یا خامه شیرین قنادی تبدیل می شود.
هر یک از عوامل هزینه (مواد، دستمزد وسربار) از قلم استانداردها و پیش بینی ها با هزینه های انجام شده واقعی باید مورد بررسی و تجزیه و تحلیل و مقایسه قرار بگیرند تا قیمت تمام شده واقعی به دست آید و یا کنترل هزینه ها و پیش بینی آن ها دقیق تر انجام گیرد.
انحراف هزینه های تولید از روش زیر محاسبه می گردد:

انحراف از هزینه تولید= هزینه استاندارد تولید – هزینه واقعی تولید
انحرافات مواد:انحراف مواد در این کارخانه برای موادی چون شکرو مواد غیر مستقیم بیشتر مد نظر است و محاسبه می شود.
انحرافات مواد شامل 2 انحراف نرخ مواد مصرفی و انحراف مصرف مواد می باشد:

انحراف نرخ مواد مصرفی= (نرخ واقعی مواد- نرخ استاندارد مواد)*مقدارموادمصرف شده واقعی
انحراف مصرف مواد مصرفی=(مصرف واقعی مواد- مصرف استانداردمواد)*نرخ استادارد مواد
سیستم حقوق ودستمزد شرکت :

هزینه دستمزد بیانگر سهم نیروی کار در تولید محصولات است و به عنوان یکی از عوامل مهم هزینه ، مستلزم اندازه گیری، کنترل و تجزیه و تحلیل مهم تر می باشد.
افزایش تولید که به کاهش بهای تمام شده هر واحد منجر می گردد توام با افزایش نرخ های دستمزد و مزایای مربوطه موجب افزایش روند استفاده از تجهیزات ماشینی و پیشرفته به منظور تولید بیشتر با ساعات کمتر گردیده است. تغییرات در استفاده از نیروی کار اغلب تغییرات در روش های پرداخت پاداش را ایجاب می کند و این امر خود موجب تغییراتی در نحوه حسابداری هزینه های دستمزد می گردد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

پروژه دانشجویی تحقیق سیستم عصبی حشرات در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی تحقیق سیستم عصبی حشرات در pdf دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی تحقیق سیستم عصبی حشرات در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی تحقیق سیستم عصبی حشرات در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی تحقیق سیستم عصبی حشرات در pdf :

دستگاه عصبی Nervous system:
دستگاه عصبی در حشرات به صورت دو زنجیر عصبی در قسمت شکمی بدن قرار دارد . مراکز اصلی عصبی شامل سه قسمت است ، دستگاه عصبی مرکزی ، درونی یا احشائی ، وسطی یا جلدی .
1- دستگاه عصبی مرکزی Central Nervous system: یا زنجیر عصبی که از عصب ها و عقده های عصبی تشکیل یافته است. در ناحیه سر ، مغز(Brain) را تشکیل می دهد که به وسیله یک جفت رشته عصبی به نام گردنبند دورمری Circumoesophageal connectives به عقده زیر مری Suboesophageal ganglion متصل می گردد. زنجیر عصبی در ناحیه قفس سینه شامل سه جفت عقده عصبی است. معمولاً عقده پیش قفس سینه ای مشخص ولی عقده های میان و پس قفس به یکدیگر اتصال یافته اند . عقده های عصبی به وسیله یک رشته عرضی به نام پیوند Commissure و یک رشته طولی به نام طناب Cord به یکدیگر متصل می باشند . مغز از سه قسمت زیر تشکیل یافته است.
(1) مغز جلوئی یا مغز اول Protocerebron بزرگترین قسمت مغز می باشد و اعمال حسی چشم‌های ساده و مرکب را انجام می دهد و همچنین سلولهای عصبی ترشحی قسمت داخلی مغز، از نظر رشدی و تغییر جلد اهمیت دارند .

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >