سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله تولید قطعات بالک نانو کامپوزیت زمینه آلومینیومی تقویت شده

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله تولید قطعات بالک نانو کامپوزیت زمینه آلومینیومی تقویت شده با ذرات سرامیکی Al2O3 به روش آسیاب کاری و پرس گرم فایل ورد (word) دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تولید قطعات بالک نانو کامپوزیت زمینه آلومینیومی تقویت شده با ذرات سرامیکی Al2O3 به روش آسیاب کاری و پرس گرم فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تولید قطعات بالک نانو کامپوزیت زمینه آلومینیومی تقویت شده با ذرات سرامیکی Al2O3 به روش آسیاب کاری و پرس گرم فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تولید قطعات بالک نانو کامپوزیت زمینه آلومینیومی تقویت شده با ذرات سرامیکی Al2O3 به روش آسیاب کاری و پرس گرم فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1390

محل انتشار: پنجمین همایش مشترک انجمن مهندسی متالورژی ایران

تعداد صفحات: 11

نویسنده(ها):

وهاب راستار – کارشناسی ارشد مهندسی مواد، دانشگاه صنعتی اصفهان
فتح اله کریم زاده – دانشیار مهندسی مواد، دانشگاه صنعتی اصفهان
محمد حسین عنایتی – دانشیار مهندسی مواد، دانشگاه صنعتی اصفهان

چکیده:

در این پژوهش ابتدا به وسیله ی آسیاب کاری مکانیکی و بااستفاده از تقویت کننده هایی در ابعاد نانومتری پودرهای نانو کامپوزیتی Al/Al2O3 با درصد وزنی های 5 و 10 و 15 درصد تولید شد. در ضمن به جهت مقایسه، پودر کامپوزیتی 5 درصد وزنی با تقویت کننده ی میکرومتری نیز تولید شد. سپس با استفاده از قالب و پرس گرم قعات بالک از پودرهای مذکور در ابعاد 12 و 12 و 42 cm ساخته شد. نتایج نشان داد با توجه به فشردگی مناسب قطعات تولیدی (دانسیته ی متوسط بالای 95%) قطعات حاصله از قابلیت مناسب جوشکاری برخوردار بودند. در ادامه اثر ابعاد و اثر درصد وزنی ذرات تقویت کننده بر پدیده ی رشد دانه در اثر پرس گرم، دانسیته و سختی قطعات تولید شده مورد ارزیابی قرار گرفت. همچنین ریز ساختار کامپوزیت های تولیدی به وسیله ی میکروسکوپ نوری و SEM بررسی شد. نتایج نشان داد با کاهش اندازه ذرات تقویت کننده از ابعاد میکرونی به ابعاد نانو متری رشد دانه ها کمتر شده. این در حالی است که افزایش درصد وزنی ذرات تقویت کننده تاثیر چندانی بر اندازه دانه ندارد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر