سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله بررسی تاثیر شوری بر کارایی فرآیند اصلاح زیستی خاک آلوده به

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسی تاثیر شوری بر کارایی فرآیند اصلاح زیستی خاک آلوده به فنانترین فایل ورد (word) دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی تاثیر شوری بر کارایی فرآیند اصلاح زیستی خاک آلوده به فنانترین فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تاثیر شوری بر کارایی فرآیند اصلاح زیستی خاک آلوده به فنانترین فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی تاثیر شوری بر کارایی فرآیند اصلاح زیستی خاک آلوده به فنانترین فایل ورد (word) :

مقاله بررسی تاثیر شوری بر کارایی فرآیند اصلاح زیستی خاک آلوده به فنانترین فایل ورد (word) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار 1390 در طب جنوب از صفحه 23 تا 30 منتشر شده است.
نام: بررسی تاثیر شوری بر کارایی فرآیند اصلاح زیستی خاک آلوده به فنانترین
این مقاله دارای 8 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله آلودگی خاک
مقاله هیدروکربن های معطر چند حلقه ای
مقاله اصلاح زیستی
مقاله شوری

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
زمینه: فنانترین یکی از آلاینده های هیدروکربنه آروماتیک چند حلقه ای بوده که به دنبال فرآیند احتراق ناقص سوخت های فسیلی، آلودگی نفتی و فرآیند های صنعت نفت و گاز و غیره بوجود می آیند. سمیت، سرطان زایی، خصوصیات آب گریزی و تمایل به تجمع در بافت خاک و ورود به زنجیره غذایی اهمیت آنها را از نظر بهداشت عمومی و محیط زیست افزایش داده است. اصلاح زیستی یک روش اقتصادی و موثر برای تجزیه آلاینده های سمی از قبیل فنانترین می باشد. در این تحقیق تاثیر شوری بر کارایی اصلاح زیستی خاک آلوده به فنانترین مورد بررسی قرار می گیرد.
مواد و روش ها: خاک عاری از هر نوع آلودگی شیمیایی و میکروبی، به طور مصنوعی به فنانترین آلوده شده سپس محلول نوترینت با دو غلظت بیشینه و کمینه شوری تهیه بعد مخلوط میکروبی که توانایی تجزیه فنانترین را دارد به محلول اضافه نموده، طوری که نسبت 10 درصد وزنی به حجمی (خاک به محلول) حاصل گردد، سپس نمونه ها هوادهی شدند. غلظت فنانترین باقیمانده در خاک پس از استخراج با اولتراسونیک توسط دستگاه گاز کروماتوگرافی مورد سنجش قرار گرفت.
یافته ها: در شرایطی که غلظت نمک حداکثر بود رشد میکروبی دارای فاز تاخیری طولانی تری بوده و در غلظت حداقل نمک این فاز کوتاه تر بود. بررسی نتایج حاصل از انجام فرایند استخراج با کروماتوگرافی گازی در پایان 56 روز درصد حذف در نمونه های حداکثر و حداقل نمک را به ترتیب 705 درصد و 718 درصد نشان داد.
نتیجه گیری: علی رغم اینکه فاز تاخیری در نمونه نمک حداکثر طولانی تر شد، اما، همان طور که نتایج استخراج نشان داد درصد حاصل از حذف در دو محلول تفاوت چندانی نداشت. نتیجه می شود، شوری موجب افزایش فاز تاخیری شده اما اثر ممانعت کنندگی بر حذف هیدروکربن فنانترین ندارد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر