سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله اثر تنش شدت های مختلف چرای دام بر درصد تجزیه پذیری دیوارهس

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله اثر تنش شدت های مختلف چرای دام بر درصد تجزیه پذیری دیوارهسلولزی و همی سلولزی گونهFestuca ovina فایل ورد (word) دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اثر تنش شدت های مختلف چرای دام بر درصد تجزیه پذیری دیوارهسلولزی و همی سلولزی گونهFestuca ovina فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثر تنش شدت های مختلف چرای دام بر درصد تجزیه پذیری دیوارهسلولزی و همی سلولزی گونهFestuca ovina فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اثر تنش شدت های مختلف چرای دام بر درصد تجزیه پذیری دیوارهسلولزی و همی سلولزی گونهFestuca ovina فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1392
محل انتشار: همایش ملی علوم و فنون کشاورزی
تعداد صفحات: 7
چکیده:
تعیین کیفیت علوفه گیاهان مرتعی ایران، بررسی اثر عوامل محیطی بر ان و معرفی روش‌های مناسب ارزیابی کیفیت علوفه مراتع کشور، یکی از چالش‌های موجود در اداره علمی و بهره‌برداری مراتع است. بنابراین به منظور بررسی کیفیت علوفه مرتعی festuca ovina در منطقه حفاظت شده بیجار استان کردستان، اقدام به نمونه‌برداری کامل از اندام هوایی به روش تصادفی – سیستماتیک در شدت‌های مختلف چرایی گردید. این ناحیه دارای سه منطقه کاملاً حفاظت شده (تیمار چرا ممنوع یا قرق)، منطقه تحت چرای کنترل شده (تیمار چرای متوسط) و منطقه چرای آزاد (تیمار چرای سنگین) به فاصله نزدیکی از یکدیگر می‌باشد. به این ترتیب تیمارهای مناسب جهت مقایسه اثر شدت‌های متفاوت چرا بر میزان دیواره سلولزی و همی سلولوزی گونه مذکور انتخاب شد. به منظور تعیین کیفیت علوفه گونه فستوکا آوینا دیواره سلولزی ADF و دیواره همی سلولزی NDF به روش ون سوست مورد ارزیابی قرار گرفت. تجزیه و تحلیل با استفاده از نرم‌افزار SPSS و مقایسه میانگین با آزمون دانکن صورت گرفت. نتایج نشان دا که میانگین تیمارهای تنش چرای متوسط و سنگین نسبت به منطقه قرق به ترتیب معادل 80/87 و 42/94 درصد بر دیواره سلولزی و 89/83 و 86/86 درصد در مورد دیواره همی سلولزی گونه فستوکا آوینا را کاهش می‌دهد. به عبارتی چرای سنگین اثر منفی بر کیفیت علوفه‌ای گونه فستوکا آوینا دارد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر