سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله شناسایی ژنتیکی برخی ژنوتیپهای بومی سیب ایران (البرز مرکزی

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله شناسایی ژنتیکی برخی ژنوتیپهای بومی سیب ایران (البرز مرکزی و زاگرس مرکزی) با استفاده از مارکر مولکولی RAPD فایل ورد (word) دارای 5 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله شناسایی ژنتیکی برخی ژنوتیپهای بومی سیب ایران (البرز مرکزی و زاگرس مرکزی) با استفاده از مارکر مولکولی RAPD فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله شناسایی ژنتیکی برخی ژنوتیپهای بومی سیب ایران (البرز مرکزی و زاگرس مرکزی) با استفاده از مارکر مولکولی RAPD فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله شناسایی ژنتیکی برخی ژنوتیپهای بومی سیب ایران (البرز مرکزی و زاگرس مرکزی) با استفاده از مارکر مولکولی RAPD فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1392
محل انتشار: هشتمین همایش بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران و چهارمین همایش ملی امنیت زیستی
تعداد صفحات: 5
چکیده:
اولین قدم برای اهداف اصلاحی تعیین تنوع ژنتیکی و روابط خویشاوندی میباشد. مارکر RAPD یکی از مارکرهای پرکاربرد در مورد شناسایی ژنوتیپها و ارقام گوناگون سیب است. در این پژوهش تنوع ژنتیکی 13 ژنوتیپ بومی ایران (دو منطقه البرز مرکزی و زاگرس مرکزی) و رقم تجاری گرانیاسمیت توسط 11 پرایمر RAPD سری TIB MOLBIOL بررسی شدند. تعداد متوسط باندها به ازای هر پرایمر حدود 10 عدد بود. تجزیه و تحلیل داده ها با نرم افزار NTSYS انجام شد و برای تعیین میزان تشابه بین نمونه ها از ضریب تشابه دایس استفاده گردید. با استفاده از الگوریتم UPGMA یک دندروگرام بر مبنای ماتریس تشابه تهیه شد. نتایج داده های مولکولی نمونه های دو منطقه را بطور جداگانه ای از یکدیگر خوشه بندی کرد اما برخی نمونه ها در خوشه ی منطقه ی دیگر قرار گرفتند که این موضوع میتواند به دلیل انتقال ژنوتیپها در زمان گذشته بین مناطق باشد. براساس داده های مولکولی، دامنه شباهت بین نمونه ها از 0/50 تا 0/72 متغیر بود. باتوجه به نتایج بدست آمده میتوان برداشت نمود که تنوع بالایی بین این دو منطقه وجود دارد ولی تفاوت درون منطقه ای جزئی میباشد در پایان، بررسی تنوع ژنتیکی نشان داد که مارکر RAPD در شناسایی نواحی چند شکلی و تخمین فاصله ژنتیکی و مدیریت ژرمپلاسم ژنوتیپها و ارقام سیب میتواند مفید باشد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر