سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله راهکارهای توسعه واحدهای تحقیقات صنعتی کوچک و متوسط فایل ور

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله راهکارهای توسعه واحدهای تحقیقات صنعتی کوچک و متوسط فایل ورد (word) دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله راهکارهای توسعه واحدهای تحقیقات صنعتی کوچک و متوسط فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله راهکارهای توسعه واحدهای تحقیقات صنعتی کوچک و متوسط فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله راهکارهای توسعه واحدهای تحقیقات صنعتی کوچک و متوسط فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1384

محل انتشار: پنجمین همایش مراکز تحقیق و توسعه صنایع و معادن

تعداد صفحات: 6

چکیده:

امروزه نقش واحدهای تحقیقات صنعتی در توسعه و پیشبرد اهداف بنگاه های تولیدی در سطح جهان بر کسی پوشیده نیست. از طرفی نگاه به جایگاه موسسات کوچک و متوسط (SMEها) بعنوان موتور اصلی رشد اقتصادی در کشورها، توجه خاص به موضوع تحقیق و توسعه را در اینموسسات اجتناب ناپذیر می نماید. در این راستا ایجاد و توسعه مراکز رشد (انکوباتورها) و پارک های علمی و فن آوری بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.
امروزهحمایت مالی متمرکز دولت از تحقیقات در همه کشورها، علیرغم توسعه سریع فن اوری و گسترش مرزهای دانش، به دلیل فراغت از دغدغه های مالی، باعث آزادی عمل بیشتر محققین در انتخاب زمینه های تحقیقاتی و رشد روز افزون فاصله تحقیقات با نیازهای جامعه و صنایع می شود. این پدیده با ایجاد شکاف بین صنعت و بخش آموزش و پژوهش ، توسعه صنعتی را با رکود مواجه می سازد . با این انگیزه سازمان های واسط در چرخه تحقیقات از دانشگاه تا صنعت، تحت عنوان: مراکز رشد، پارک های علمی و فن آوری و شهرک های تحقیقاتی پا به عرضه ظهور گذاشته اند.
در این سازمان ها نتایج تحقیقات دانشگاهی (در قالب مقاله و پتنت) به نمونه های آزمایشگاهی تبدیل و سپس با کمک شرکت های خدمات مهندسی به صورت نمونه های صنعتی قابلیت تولید پیدا می کند.
در اقتصاد دانایی محور پارک های علمی و فناوری سه کارکرد عمده برای توسعه بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط دارند.
1- کمک به افزایش دانایی در شرکت ها و بنگاه های اقتصادی موجود
2- افزایش دانایی و کمک به ایجاد شرکت ها و بنگاه های اقتصادی جدید
3- افزایش دانایی و جذب سرمایه گذاری خارجی

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر