سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پروژه دانشجویی همه چیز درباره مکانیک خاک در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی همه چیز درباره مکانیک خاک در pdf دارای 30 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی همه چیز درباره مکانیک خاک در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

 

-مقدمه :
عمده ترین اساس توسعه فنلاند و اتحادیه اروپا پیشگیری از اتلاف دفع زباله و آشغال در زیر خاک مطابق قانون با خطاب به مردم برای کاهش اسراف (اتلاف) مواد ضروری عموم در مواقع لزوم . دولت فنلاند برای طرح دفع زباله و آشغال در زیر خاک تصمیمی اتخاذ کرد (VNP861/197)که طرح موضع عمومی شورای اتحادیه اروپا با بررسی شورای رهنمود در مورد اتلاف دفع زباله در زیر خاک را تصویب کرد . این طرح اهداف عمده ای را برای سازماندهی به نیازها در بر می گیرد . و طرح دفع زباله طبق قوانین تحت پوشش قرار می گیرد . دستورات جدید برای این طرح ما را به سمتی سوق می دهدکه با وجود مشکلات مالی طبق روشهای امروزی مقرون به صرفه می باشد که دفع هر نوع زباله زیر خاک از اینرهنمودها پیروی دارد که بعد باید در موردشان به بحث پرداخت . ظاهر تمیز آبهایی که در زیرشان زباله دفع شده فقط نتیجه ظاهری ارائه می دهد . زباله ها به محل واگذار می شوند و مسائل زیست محیطی کاهش می یابد گاز از دفع زباله جمع آوری شده یا از سوزاندن زباله حاصل می شود . اگر هیچ کدام از موارد مورد استفاده بازگشت پذیر به طبیعت نباشند تغییرات اساسی در مناظر محیط زیستو اکوسیستم به چشم می خورد . علاوه بر این ، به طور کلی پیدا کردن مواد طبیعی مناسب استفاده مشکل است  ، بنابراین ، مواد دوباره وارد چرخه انسان می شود که این برگشت پذیری در کارخانه ها بسیار پرهزینه است . هدف مدیریت ضایعات منطقه ای پاسخ به این سوالات می باشد . واقعاً چه طور می توان از اتلاف تولیدات جلوگیری کرد ؟ چه طور می توان میزان مضرات ضایعات را کاهش داد ؟ چه طور می توان استفاده از ضایعات اولیه به عنوان ماده و ضایعات ثانویه رابه عنوان انرژی افزایش داد ؟ چه طور می توان مدیریت برای ضایعات تشکیل داد طوری که خطر و ضرری به سلامتی و محیط زیست نرساند ؟
در جنوب unsima  صدور 40 زمین محل دفع زباله هستند که 13 آنها مربوط به شهرداری منطقه ها و 10 آنها مربوط به کارخانجات منطقه ها هستند . در ضمن ، کارخانه ها در منطقه تولید مواد ضایعاتی می کنند که قابل استفاده می باشند که تنها در محل دفع زباله زیرخاک یافت می شوند . هدف این طرح ، ایجاد روش جدید برای دفع زباله و اشغال زیرخاک طوری که جنبه مالی و زیست محیطی آن در نظر گرفته شود . روش می تواند در محل یا منطقه باشد که در فنلاند و اروپا بهتر از دیگر نقاط دنیا به کار برده شده است . روش این چنین خواهد بود : افزایش قیمت مناسب دفع زباله و آشغال زیر خاک بررسی ارائه  خدمات کیفی با هدف دفع زباله  افزایش به کارگیری مجدد محصولات کارخانه ای و جلوگیری از صدور کالا به کشور دیگر بابهای کمتر از بهای عادی کاهش استفاده از میزان مواد طبیعی ، افزایش همکاری بین کارخانجات ، انجمن شهرها و مسئولان ، ایجاد مشاغل ، افزایش محل دفع زباله زیر خاک و بناها باچشم انداز ، هدف دیگر این طرح افزایش روشهایی برای تسهیلات مربوط به حفظ محیط زیست است . این روش دستوراتی برای مطالعه مواد و بررسی مقدماتی دفع زباله و نیز سازماندهی اهداف و نظریات را در بر می گیرد . تشخیص تسهیلات مربوط به حفظ محیط زیست اصلی و حیاتی است . مانند خلبان که بعد از کنترل عملکردهای مراقبتی که در محل دفع زباله Koivissiha انجام داد . مواد مورد استفاده بدنه فیبرگل Metsaserla و بال و دکمه (کلید) خاک Helsingin است . خاکستر خاک به چند دلیل کارآیی دارند ، میزان تولید باید به اندازه کافی باشد چون فعالیت شرکت در همکاری و تحقیق و نیازمند به حل سوالات می باشد . 
فصــل اول
خواص سنگدانه‎ها
(1-1)- وزن مخصوص
از آنجا که سنگدانه‎ها عمدتاً حاوی منافذ هم قابل نفوذ و هم غیرقابل نفوذ می‎باشند لذا لازم است معنی عبارت وزن مخصوص دقیقاً تعریف شود.
وزن مخصوص مطلق به حجم مواد جامد منهای حجم کلیه منافذ مربوط می‎شود و بنابراین می‎توان آن را بصورت نسبت وزن مواد جامد، در ارتباط با خلاء، به وزن هم حجم آب مقطر بدون گاز، که هر دو در یک درجه حرارت مشخص شده‎ای تعیین شده باشند، تعریف نمود. لذا برای از بین بردن اثر منافذی که کاملاً احاطه شده و غیرقابل نفوذ می‎باشند لازم است که مصالح بصورت پودر بسیار نرم درآورده شود.
اگر حجم مواد جامد به نحوی در نظر گرفته شود که شامل منافذ غیرقابل نفوذ، ولی نه لوله‎های موئینه، نیز گردد وزن مخصوص منتجه را وزن مخصوص ظاهری می‎گویند. در این صورت وزن مخصوص برابر است با نسبت وزن سنگدانه‎های خشک شده در گرمچال، با حرارت 100 تا 110 درجه سانتیگراد برای مدت 24 ساعت، به وزن آب هم حجم مواد جامدی که شامل منافذ غیرقابل نفوذ نیز باشد. وزن مذکور را با استفاده از ظرفی که می‎توان  آن را به دقت تا حجم معینی پر نمود بدست می‎آورند. لذا اگر وزن نمونه در گرمچال خشک شده ‎D، وزن ظرف پر از آب ‎B و وزن ظرف با نمونه و پر شده با آب برابر ‎A باشد در این صورت وزن آبی که حجم معادل مواد جامد را اشغال می‎کند برابر است با ‎ B – (A – D) پس وزن مخصوص ظاهری برابر است با ‎ .
معمولاً محاسبات در رابطه با بتن براساس حالت داخل اشباع و سطح خارجی خشک ‎(S.S.d) سنگدانه‎ها صورت می‎گیرد زیرا رطوبتی که در کلیه منافذ سنگدانه‎ها وجود دارد در واکنشهای شیمیائی سیمان نقش نخواهد داشت و بنابراین می‎توان آن را به عنوان بخشی از سنگدانه‎ها در نظر گرفت. لذا اگر چنانچه وزن سنگدانه‎ها در حالت ‎(S.S.d) برابر ‎C باشد در این صورت وزن مخصوص ظاهری ناخالص آن برابر است با   این وزن مخصوص که اغلب به آسانی تعیین می‎گردد برای محاسبات بازدهی بتن، و یا مقدار سنگدانه‎های لازم برای حجم یعنی از بتن، مورد نیاز است.
وزن مخصوص ظاهری سنگدانه‎ها به وزن مخصوص معدنی‎هایی که دانه‎های سنگی از آن استخراج شده‎اند و هم‎چنین به مقدار منافذ داخل آنها بستگی دارد. اکثر سنگدانه‎های طبیعی دارای وزن مخصوص بین 6/2 و 7/2 می‎باشند.‎]1‎[
(2-1)- وزن مخصوص انبوهی
در دستگاه آحاد متریک وزن مخصوص یک ماده عدداً مساوی جرم ویژه آن است که البته کمیت اخیرالذکر یک نسبت است در حالی که وزن مخصوص برحسب کیلوگرم بر لیتر بیان می‎شود. ولیکن در کارهای بتنی بیان نمودن وزن مخصوص برحسب کیلوگرم بر مترمکعب بیشتر متداول است.
وزن مخصوص مطلق فقط به حجم دانه‎های جداگانه مربوط می‎شود و البته عملاً امکان ندارد که بتوان این دانه‎ها را به خوبی متراکم نمود که فضائی بین آنها وجود نداشته باشد. در مواردی که سنگدانه‎ها عملاً بصورت حجمی پیمانه می‎شوند دانستن وزن سنگدانه‎هائی که پیمانه واحد حجم را پر می‎کنند ضروری خواهد بود. این کمیت «به عنوان وزن مخصوص انبوهی» شناخته می‎شود و از آن جهت تبدیل مقادیر وزنی به مقادیر حجمی استفاده می‎نمایند.
وزن مخصوص انبوهی به میزان تراکم سنگدانه‎ها بستگی دارد و نتیجه می‎شود که برای مصالح با وزن مخصوص معین، وزن مخصوص انبوهی به نحوه توزیع اندازه ذرات و شکل دانه‎ها بستگی خواهد داشت. دانه‎ها هم اندازه را تا حد معینی می‎توان متراکم نمود اما دانه‎های کوچکتر را می‎توان در فضای بین دانه‎های بزرگتر قرار داده و بدین ترتیب وزن مخصوص انبوهی مواد متراکم شده افزایش می‎یابد. شکل دانه‎ها به میزان متنابهی بر درجه تراکمی که می‎توان حاصل نمود مؤثر است.
برای سنگدانه‎های درشت با وزن مخصوص معین، یک وزن مخصوص انبوهی زیادتر به معنی منافذ کمتری که باید با ماسه و سیمان پر شوند خواهد بود و در مواردی آزمایش وزن مخصوص انبوهی به عنوان اساس تعیین نسبتهای مواد متشکله  مخلوط‎های بتن مورد استفاده قرار می‎گیرند.‎]1‎[
(3-1)- تخلخل و جذب آب سنگدانه‎ها
تخلخل، نفوذپذیری و جذب آب سنگدانه‎ها بر خواصی از آنها، مانند چسبندگی به خمیر سیمان،  مقاومت بتن در برابر یخ زدن و آب شدن و هم‎چنین بر ثبات شیمیائی و مقاومت در برابر سایش آنها اثر دارند و با توجه به اینکه وزن مخصوص ظاهری سنگدانه‎ها به تخلخل آنها بستگی دارد. در نتیجه بازدهی بتن برای وزن معینی از سنگدانه‎ها نیز تحت تأثیر میزان تخلخل آنها واقع است.
اندازه منافذ داخل سنگدانه‎ها در دامنه وسیعی تغییر می‎کند و بزرگترین آنها به اندازه‎ای می‎باشد که زیر میکروسکوپ و یا حتی با چشم غیرمسلح دیده می‎شود ولی حتی کوچکترین منافذ سنگدانه‎ها عموماً بزرگتر از منافذ ژل در خمیر سیمان می‎باشد. منافذ کوچکتر از 4 میکرون مورد توجه بخصوص می‎باشند زیرا به طور کلی عقیده بر آن است که این نوع منافذ بر دوام سنگدانه‎هائی که در معرض یخ زدن و آب شدن متناوب قرار می‎گیرند اثر  می‎گذارند.
بعضی از منافذ سنگدانه‎ها کاملاً در داخل جسم جامد قرار می‎گیرند و بعضی دیگر در نزدیک سطح واقع شده و به خارج راه دارند. خمیر سیمان به علت لزجتی که دارد نمی‎تواند، به جز در مورد بزرگترین منافذ سنگدانه‎ها، تا عمق زیادی به داخل منافذ دیگر نفوذ نماید. لذا به منظور محاسبه میزان سنگدانه‎ها در بتن از حجم ناخالص سنگدانه‎ها که بصورت توپر در نظر گرفته می‎شوند استفاده می‎نمایند، لیکن آب می‎تواند به داخل منافذ راه یابد و مقدار و روند نفوذ آن به اندازه، تداوم وکل حجم منافذ بستگی دارد.
از آنجایی که سنگدانه‎ها سه چهارم حجم بتن را تشکیل می‎دهند تخلخل سنگدانه‎ها سهم عمده‎ای در کل تخلخل بتن خواهد داشت.
وقتی که کلیه منافذ سنگدانه‎ها با آب پر شده باشند بدین معنی است که سنگدانه‎ها به حالت اشباع ‎(S.S.d) درآمده‎اند. اگر سنگدانه‎ها به این حالت درآمده در هوای خشک آزاد، مثلاً در آزمایشگاه، قرار داده شود، قدری از آب داخل منافذ تبخیر خواهد شد و سنگدانه‎ها کمتر از حالت اشباع ‎(S.S.d) آب خواهند داشت و به این حالت «در هوا خشک شده» می‎گویند. ادامه خشک نمودن سنگدانه‎ها در گرمچال سبب می‎شود که رطوبت داخل آنها به مقدار بیشتری کاهش یابد و زمانی خواهد رسید که هیچ‎گونه رطوبتی در آنها باقی نمانده است، به این حالت سنگدانه‎ها «مغز خشک» می‎گویند. مراحل مختلف در شکل (1-1) ترسیم شده‎اند.
شکل (1-1): نمایش تصویری رطوبت در سنگدانه‎ها.‎]1‎[
جذب آب سنگدانه‎ها را با سنجش افزایش وزن نمونه در گرمچال خشک شده‎ای که به مدت 24 ساعت در آب غوطه‎ور شده است بدست می‎آورند. (آب روی سطحن نمونه را می‎گیرند) نسبت افزایش وزنی به وزن خشک نمونه را، که برحسب درصد بیان می‎شود، جذب آب آن می‎گویند. عموماً جذب آب شن از سنگ خرد شده‎ای که دارای خصوصیات سنگ‎شناسی یکسان باشد بیشتر است زیرا هوازدگی سبب می‎شود که تخلخل لایه خارجی دانه‎های شنی بیشتر گردد و آب زیادتری جذب نماید اگرچه هیچ‎گونه رابطه کاملاً واضحی بین مقاومت بتن و جذب آب سنگدانه‎های مصرف شده در آن وجود ندارد ولی منافذ موجود در سطح سنگدانه‎ها بر چسبندگی آنها به خمیر سیمان اثر خواهند داشت و لذا ممکن است از این طریق اثراتی بر مقاومت بتن داشته باشد. معمولاً فرض می‎شود که هنگام گیرش بتن سنگدانه‎های آن در حالت ‎(S.S.d) باشند اگر چنانچه سنگدانه‎ها در حالت خشک در بتن مخلوط شده باشند فرض می‎شود که به اندازه کافی آب جذب می‎کند تا به حالت اشباع برسند و آب خالص و یا آب موثر مخلوط بتن شامل این مقدار که جذب سنگدانه‎ها خواهند شد نمی‎گردد.
امکان دارد وقتی که سنگدانه‎های خشک مصرف می‎شوند ذرات سریعاً با خمیر سیمان پوشانده شده و از پیشروی بیشتر آب به داخل آنها، که برای رسیدن به حالت اشباع لازم است جلوگیری به عمل آید. این موضوع بخصوص در مورد سنگدانه‎های درشت که آب باید فاصله بیشتری را از سطح دانه بپیماید صحت دارد. در نتیجه نسبت آب مؤثر به سیمان از حالتی که اگر جذب کامل توسط سنگدانه‎ها صورت می‎گرفت بیشتر خواهد بود. این اثر عمدتاً در مخلوط‎های پرسیمان که امکان دارد سنگدانه‎ها سریعاً با خمیر سیمان پوشانده شوند چشمگیر است. در مخلوط‎های کم سیمان و پرآب، اشباع شدن سنگدانه‎ها به حالت معمولی ادامه می‎یابد. در موارد کارگاهی عملکرد واقعی مخلوط هم‎چنین تحت تأثیر ترتیب ریختن مواد متشکله بتن بداخل دستگاه مخلوط‎کن واقع می‎شود.
جذب آب توسط سنگدانه‎ها هم‎چنین باعث کم شدن کارائی بتن با مرور زمان می‎گردد ولی بعد از حدود 15 دقیقه این افت در کارائی کم خواهد شد چون در اثر پوشانده شدن سنگدانه‎های خشک با خمیر سیمان جذب آب آنها کند و یا متوقف می‎گردد. لذا اغلب به جایکل جذب آب که ممکن است در عمل سنگدانه‎ها هرگز به این اندازه آب جذب نکنند مقدار آب جذب شده در 10 تا 30 دقیقه تعیین می‎گردد. ]1‎[
(4-1)- مقدار رطوبت سنگدانه‎ها
در بتن تازه حجم اشغال شده بوسیله سنگدانه‎ها برابر حجم دانه‎ها و شامل کلیه منافذ می‎باشد. اگر قرار باشد که به کلی آب به داخل سنگدانه‎ها نرود منافذ آنها باید پر از آب باشند. به عبارت دیگر باید در حالت اشباع باشند. از طرف دیگر هر مقدار آبی که در سطح سنگدانه‎ها باشد به آب مخلوط کمک خواهد کرد و حجمی علاوه بر حجم سنگدانه‎ها را اشغال خواهد نمود. بنابراین حالت مبداء سنگدانه‎ها حالت ‎(S.S.d) می‎باشد. آب سطحی را برحسب درصدی از وزن سنگدانه‎ها در حالت ‎(S.S.d) بیان می‎کنند و به آن «مقدار رطوبت» می‎گویند. از آنجا که جذب آب معرف آب داخل سنگدانه‎ها در حالت ‎(S.S.d) بوده و آب سطحی آب اضافی بر این حالت می‎باشد لذا کل آب سنگدانه‎های مرطوب برابر جذب آب و مقدار آب سطحی آن خواهد بود:‎]1‎[

بخشی از منابع و مراجع پروژه پروژه دانشجویی همه چیز درباره مکانیک خاک در pdf
‎]1‎[ - دکتر هرمز فامیلی (ترجمه)، بتن‎شناسی (خواص بتن)، انتشارات جهاد دانشگاهی دانشگاه علم و صنعت ایران، سال 1368
[2]- PROFESSORA.M.NEVILLE,PROPERTIES OF CONCRETE, PITMAN PUBLISHING INC, ENGLAND, 1983.
‎]3‎[- دکتر محمدابراهیم طسوجی (ترجمه)، طرح و کنترل مخلوطهای بتن، انتشارات کلینی، چاپ اول، سال 1374.
[4]- Powers, T.C., Topics in concrete Technology, Research Department Bulletin R 174, Portland Cement Association, 1964.
[5]- Houston, B.J., Investigation of Gap-grading of concrete Aggregates; Review of Available information, U.S. Army Engineer Waterways Experiment station, echnical Report No. 6-593, Report 1, February 1962.
]‎6‎[- دکتر علی اکبر رمضانیانپور، طرح اختلاط بتن، انتشارات علم و صنعت 110، چاپ اول،‌سال 1367.
[7]- Verbeck George, and klieger, paul, studies of ‘salt’ scaling of concrete, Research Department Bulletin R83, Portland Cement Association, 1956.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

پروژه دانشجویی مقاله نگهداری و تعمیرات در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی مقاله نگهداری و تعمیرات در pdf دارای 20 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی مقاله نگهداری و تعمیرات در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی مقاله نگهداری و تعمیرات در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی مقاله نگهداری و تعمیرات در pdf :

کلیه فعالیت هایی است که حفظ شرایط اولیه دارایی های فیزیکی و آماده بکار نگه داشتن آنها جهت استمرار فرآیندهای پیش بینی شده انجام می شود. این فعالیتها سبب افزایش عمر مفید ماشین آلات، کاهش مصرف قطعات یدکی، انرژی و هزینه ها می شود و بازده عملی ماشین آلات را افزایش می دهد. مهمترین هدف نگهداری و تعمیراتکه به اختصار ” نت “نامیدهمیشود، بهینه سازی توانایی ماشین آلات جهت رسیدن به حداکثر میزان تولید و کاهش میزان فرسایش و خرابی هاست.
با این تعریف، نگهداری به مجموعه فعالیت هایی اطلاق می شود که به طور مشخص و بیشتر به صورت برنامه ریزی شده و با هدف جلوگیری از خرابی ناگهانی ماشین آلات و تجهیزات و تأسیسات انجام می گیرد و موجب افزایش قابلیت اطمینان و در دسترس بودن آنها می شود. تعمیرات نیز مجموعه فعالیت هایی هستند که روی یک سیستم دچار خرابی و یا از کارافتادگی انجام می شود تا آن را به حالت آماده و قابل بهره برداری باز گرداند.

سیستم نت
مجموعه ای است از کارکنان، تجهیزات و ابزار، قطعات یدکی، مواد مصرفی، اطلاعات و مدارک فنی، روشها و دستورالعملهای کاری و کارگاههای تعمیراتی که به شکل مناسبی در کنار هم قرار می گیرند تا اهداف تعیین شده مانند حداکثر سازی راندمان تجهیزات و حداقل کردن هزینه های نت اصل شود.

استراتژی های نگهداری و تعمیرات
1- تعمیرات پس از خرابی) Failure Break Down Maintenance : FBM قدیمی ترین و ساده ترین روش است؛ هر چند در واقع تعمیرات نیست . زیرا بعد از وقوع هر نوع شکست و از کارافتادگی، تمامی قطعات ماشین را باز کرده و بازرسی می کند و در صورت مشاهده عیب و نقش در هر قطعه، آن را تعمیر و عوض می کند. می توان گفت فلسفه این استراتژی جمله زیر است:
اگر نشکست آن را تعمیر نکن

2- نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه (:PMPreventive Maintenance )
در این روش در فواصل زمانی مشخص، قطعات دستگاه بازرسی می شوند، یعنی بازدیدها و تعمیرات با تناوب زمانی مشخص ، برنامه ریزی می شوند و تمامی تلاش در جهت جلوگیری از وقوع شکست و ایجاد خرابی است. ایراد این روش آن است که جهت انجام کاری می بایست ابتدا دستگاه را از حالت کار عادی خود متوقف ساخت و بعد از آن نیز گاهاً قسمتهایی از دستگاه که سالم هستند، تعویض می شوند. علی رغم آنکه باز و بسته کردن ماشین آلات، می تواند باعث بروز عیب در آنها شود.
– 3نگهداری و تعمیرات پیش بینانه ( : PdMPredictive Maintenance )
جهت رفع مشکل موجود در روش قبل و جلوگیری از تعمیرات غیرضروری بر روی اجزاء سالم، روش PdM توسعه پیدا کرده است. در این روش با استفاده از آزمایش های غیرمخرب متعدد، مشکلات دستگاه شناسایی می شود و با توجه به نتایج حاصل از آزمایشات، نسبت به تعمیر تجهیزات و دستگاه ها، اقدام می شود. برنامه پایش وضعیت و تعمیرات مبنی بر شرایط کار دستگاه که در ادامه توضیح داده می شوند، بر اساس این روش تعمیراتی به وجود آمده اند.

-4 نگهداری و تعمیر کنش گرایانه (:PaMProactive Maintenance )
روش نت PaM بر اساس پایش پیشرفت عیب ( نقص ) و تعمیر قبل از شکست بود؛ اما اگر مشکلات به صورت ریشه ای ارزیابی نمی شدند، احتمال عودت عیب وجود داشت. این روش، به ریشه یابی و رفع علل اصلی خرابی می پردازد تا با رفع علت خرابی ها، از بروز مجدد آنها در آینده جلوگیری شود. در این روش، نقش محوری به عهده آنالیز ریشه یابی است. این نت با عنوان نت قابل اعتماد و بهره ور نیز شناخته می شود. با اجرای این روش، حداکثر زمان کارکرد ماشین آلات و در دسترس بودن آنها حاصل می شود.

نگهداری و تعمیرات که به طور سنتی بر اساس زمان انجام می شود، نت پیشگیرانه یا اصلاحی نام دارد. در این روش، نت به منظور پیشگیری از خرابی تجهیزات اجرا می شود و این کار با استفاده از تعمیرات، سرویس کردن و یا تعویض قطعات انجام می شود.

نت اصلاحی زمانی است که از کارافتادگی رخ داده و یا نقصی مشاهده می شود که در بعضی موارد، نت اصلاحی می بایست، فوراً انجام شود؛ اما در بعضی موارد می تواند به تعویق افتد.
نت بر مبنای شرایط ( Condition Based Maintenance )
CMB اعمال نت است بر اساس وضعیت واقعی که از آزمایشهای غیر تخریبی در همان محل، اندازه گیری های عملیاتی و وضعیتی به دست می آید و هدف از آن، بهبود قابلیت اطمینان و دسترسی سیستم، کیفیت تولیدات، ایمنی، برنامه ریزی بهینه اعمال نت، کاهش هزینه های مستقیم نت، کاهش مصرف انرژی و برآورده کردن الزامات ISO 9000 است.
میزان افزایش سرمایه گذاری برروی ماشین آلات صنعتی و اتوماسیون از یکسو و افزایش ارزش مالی و اقتصادی انها از سوی دیگر منجر به آن شد که مدیران و صاحبان صنایع به فکر راه کارهایی منطقی که قادر به بیشینه سازی طول عمر مفید تجهیزات تولیدی خویش و طولانی کردن چرخه عمر اقتصادی آنها شود. افزایش میزان اثربخشی ماشین آلات ، بهبود کیفیت محصولات در کنار کاهش هزینه های نت و عدم خسارت به محیط زیست از جمله مواردی بود که باعث ایجاد تحولی جدید در زمینه نگهداری و تعمیرات گردید.

دست آوردهای جدید نت در این دوره عبارتند از
– معرفی سیستم نگهداری و تعمیرات برپایه شرایط کارکرد ماشین آلات و ترویج استفاده از روشهای پایش وضعیت همچون آنالیز لرزش ، حرارت سنجی و ..
– معرفی و بکارگیری انواع روشهای تجزیه و تحلیل خرابیهای ماشین آلات
– طراحی تجهیزات با تاکید بیشتر برقابلیت اطمینان و قابلیت تعمیر
– تحول اساسی در تفکر سازمانی به سمت مشارکت و گروههای کاری
– معرفی سیستم نگهداری و تعمیرات موثر معرفی روش نت مبتنی بر قابلیت اطمینان ( RCM ) بعنوان روشی جامع جهت تصمیم گیری در استفاده صحیح از انواع سیستمهای نگهداری و تعمیرات موجود. RCM فرایندی است که اولا معین می کند چه کاری می بایست برای تداوم عمر هرگونه سرمایه فیزیکی انجام شود ، ثانیا انتظارتی را که کاربران از تجهیزات دارند ضمانت و عملی می نماید. نگهداری و تعمیرات برپایه قابلیت اطمینان یکی از متدهای جدید نگهداری و تعمیرات است که در دهه اخیر به سرعت رشد کرده است. این تکنیک نت بر بهینه سازی اصلی ترین و مهم ترین فرآیندهای دخیل در نت از روشهای کاری و دستورالعملها گرفته تا سیستمهای دیگر نت نظیر انبار و خرید معطوف می شود. به عبارتی دیگر تمرکز بر ارزیابی و تحلیل ریسک برای تعیین فعالیت لازم در نت (جنبه های زیست محیطی، جنبه های عملیاتی و غیرعملیاتی ) وظیفه RCM است.

هفت سوال اساسی در RCM عبارتند از:
کارکردهای استاندارد دستگاه در شرایط عملیاتی
علایم از کارافتادگی موئد عدم کارکرد دستگاه
عوامل ایجاد حالات شکست
بیامدهای محتمل ناشی از وقوع حالات شکست
کارهای لازم برای جلوگیری از حالات شکست
روشهای خلاقانه و غیرمعمول برای جلوگیری از شکست

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

پروژه دانشجویی تحقیق قدرت جذر و مد در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی تحقیق قدرت جذر و مد در pdf دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی تحقیق قدرت جذر و مد در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی تحقیق قدرت جذر و مد در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی تحقیق قدرت جذر و مد در pdf :

قدرت جذر و مد
نیروگاه جذرو مد سیوا (Sihwa) به عنوان بخشی از پیشبرد کره در جهت افزایش سهم انرژی قابل تجدید در مصارف سوختی این کشور راه‌اندازی شد.
با تولید mw260 سیوا بعنوان بزرگترین نیروگاه قدرت در نوع خودش در جهان خواهد بود و برای منطقه دریاچه سیوا مزایای زیست‌محیطی زیادی به ارمغان خواهد آورد.
اقیانوسها، ذخایر بالقوه عظیم انرژی مجانی و سازگار با محیط‌زیست هستند که می‌توان برای تامین تقاضای انرژی آنها را مهار کرد. اقیانوسها 97 درصد از منابع آبی را شامل می‌شوند و بیش از 70 درصد سطح کره زمین را می‌پوشانند. جذر و مدها توسط چرخش زمین داخل میدان جاذبه ماه و خورشید تولید می‌شوند. حرکتی که در اثر جاذبه بین این سیارات وجود دارد سبب بالا و پایین رفتن پریودیک سطح آب اقیانوسها می‌شوند. در بیشتر سواحل، جذر و مدها دوبار در روز رفت و برگشت دارند و توسط نیروگاه جذر و مد می‌توان انرژی این حرکت را گرفت. یک نیروگاه جذر و مد می‌تواند بر روی یک دلتا، دهانه ورودی رودخانه به دریا و یا ساحل گسترانده شود، اما بروی دهانه ورودی رودخانه به دریا این انرژی راحت‌تر مهار می‌شود.
بهترین محل‌ها برای نیروگاههای جذرومد، جایی با بیشترین دسترسی به جذر و مدهاست و همچنین دهانه باریک رودخانه به دریا، سدهایی که برای این منظور ساخته می‌شوند می‌تواند حفاظی در مقابل طغیانهای ساحلی بوجود آورد و به عنوان سدهایی در مقابل یورش موج‌های بلند عمل کنند. علی‌الخصوص در محل‌های بزرگ، حضور راهی بروی سد، مزایای عمده‌ای بدنبال دارد.
بیشترین مزایای قابل توجه در نیروگاه جذرو مد این است که آنها آلودگی زیست‌محیطی بدنبال ندارند
همانند دیگر ذخایر قابل تجدید انرژی، انرژی جذرو مد جایگزین سوخت فسیلی شده و CO2 را در اتمسفر کاهش می‌دهد.
مزایا و قیمتها:
در حالی که نیروگاههای هیدروالکتریک در ساعت‌های مقرر به کار گرفته می شوند، نیروگاههای جذر و مد تنها در ساعت‌های خاصی از روز می‌توانند الکتریسیته تولید‌کننده، با مقادیر آب و جذر و مد کافی و فراهم شده.
قیمت سیستمهای جذرو مد بسته به خصوصیات زیست‌محیطی و جغرافیایی و زمین‌شناسی محل تغییر می‌کند. طبق مطالعات بعمل آمده هزینه‌های گزاف و زمان‌های درازمدتی که صرف ساخت می‌شود، از به اجرا درآمدن طرح‌های عظیم در این زمینه جلوگیری می‌کند. تنها نیروگاههای جذر و مد عظیم که مقدار سرمایه‌‌گذاری کلانی را می‌طلبند، اقتصادی خواهند بود. از عوامل عمده تاثیرگذاری بر روی هزینه‌ها درمحل نیروگاه می‌توان اندازه سدهای مورد نیاز و اختلاف ارتفاع سطح جذر و مد ها را نام برد. هرچند هزینه‌های ابتدایی یک نیروگاه جذر ومد در مقایسه با دیگر انواع نیروگاهها نسبتاً بالاست، اما مزایایی شامل هزینه‌های عملیاتی و نگهداری پایین دارند باتوجه به اینکه هیچ سوختی مورد نیاز نیست.
عوامل تاثیرگذار در هزینه‌های مورد نیاز در محل نیروگاه جذر و مد شامل اندازه سدهای مورد نیاز و تفاوت ارتفاع بین جذرو مدهاست.
تولید قدرت جذرو مد مزایای اضافی دیگر هم دارد شامل حمل و نقل پیشرفته علاوه بر پلهای ریلی بر روی دهانه‌های ورودی رودخانه به دریا و کاهش گازهای گلخانه‌ای توسط جایگزینی توان حاصله پاک به جای سوختهای فسیلی
پروژه‌ای که در این زمینه بتواند این مزایا را نشان دهد، نیروگاه جذرو مد سیوا است که توسط مهندس دوو (Daewoo) ساخته شده و بر روی سیوا در کره جنوبی بنا شده است. این پروژه 250 میلیون دلاری و mw260 مگاواتی در کشور، در نوع خودش اولین محسوب می‌شود و انتظار می‌رود در جهت بهبود کیفیت آب دریاچه سیوا هم نقش خود را بخوبی ایفا کند.
دیگر مزایایی که این پروژه برای کره به همراه خواهد آورد شامل اکوسیستم وکیفیت آب قابل استرداد دریاچه سیوا، فعال‌سازی اقتصادی محلی، علاوه بر جاذبه‌های توریستی، کاهش واردات مواد نفتی خام و کاهش در آلودگی زیستی است.
جدول 1- اطلاعات فنی سیوا

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

پروژه دانشجویی تحقیق بعد جهانی مدیریت زنجیره تامین در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی تحقیق بعد جهانی مدیریت زنجیره تامین در pdf دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی تحقیق بعد جهانی مدیریت زنجیره تامین در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی تحقیق بعد جهانی مدیریت زنجیره تامین در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی تحقیق بعد جهانی مدیریت زنجیره تامین در pdf :

آن کمپانی‌هایی که صادرات و واردات را انجام نمی‌دهند نیز بوسیله فعالیت‌های جهانی تحت تاثیر قرار می‌گیرند. این بخش توضیح می‌دهد که چگونه زنجیره تامین جهانی عمل می‌کند و چه تاثیری بر تمام انواع سازمانها دارد و شامل این موضعات می‌باشد:
نگاهی به چگونگی تاثیر فرهنگها و زبانها
نقشی که تعهدات وارداتی، صادراتی و استانداردها، روش‌های آزمون به عنوان نیروهای پنهان زنجیره تامین بازی می‌کنند.
دانش چگونگی در دسترس بودن در زمانهای واقعی بر پایه جهانی بودن
و همچنین یک کارآموزی در مورد کمپانی
هیچ کدام از سرویس‌های حمل و نقل نمی‌توانند بهترین سرویس را برای تمام مسیرها در دنیا ارائه کنند. می‌بایستی فهرستی از سرویس‌هایی که برای نیازهای شما مناسب خواهد بود را انتخاب کنید و در کنار هم قرار دهید.
معرفی
در بازاهای باز جهانی، کمپانی‌های بیشتری درک می‌کنند که می‌بایستی به جهانی نشدن برای باقی ماندن در سطح رقابتی فکر کنند.
بعضی از متخصصان خاطر نشان می‌کنند که کمپانی‌ها می‌بایستی جهانی فکر کنند حتی اگر محصولات آنها از سطح بومی فراتر روند.
شما نمی‌توانید حتی یک روز بدون استفاده از اقتصاد جهانی به سمت جلو حرکت کنید. این مسئله‌ای است که کمپانی‌ها می‌بایستی از آن آگاه بوده و برنامه‌ریزی کنند. مدیریت جهانی زنجیره تامین کلیدی است برای باقی ماندن در اقتصاد جهانی. این یکی از چند حوزه‌ای است که در آن می‌توان دو کار را انجام داد، کم کردن هزینه و بهبود خدمات پس از فروش
وقتی که کمپانی‌ها وارد محیط جهانی می‌شوند، مشکلات زنجیره تامین آنها بصورت نمایی رشد می‌کند. به مسئله کمپانی sandvih coromat توجه کنید ـ یک تولید‌کننده ابزار برش سوئدی با گستردگی در شمال آمریکا و آمریکای لایت که بسیار تلاش می‌کند که کالاهایش را از محل‌های مرکزی به بسیاری از کشورها در سرتاسر جهان بفرستد. برای اینکه محصول آنها کلیدی است برای عملیات صنعتی بزرگی از پروسه تولید که توقف‌ها، موانعی هزینه‌دار هستند. و مهلت کوتاهی در برنامه‌ریزی حمل و نقل جهانی شرکت Sandvik وجود دارد. برای مدیریت زنجیره تامین در عبور از اقیانوس‌ها و بین قاره‌های مختلف باید سازماندهی قوی داشته باشید. جای هیچ‌گونه اشتباهی در عبور از مرزها وجود ندارد. تاسیس یک سازمان حمل و نقل جهانی مورد اطمینان مهم‌ترین کار است. هر روزه حوزه مشکلاتی را برای شرکت سوئدی بوجود آورد.
در این مثال مشاهده می‌شود که وقتی کمپانی زنجیره تامین جهانی را به کار می‌برد، موضعات جدید بسیاری بوجود می‌آید. در کنار مشکلات و نگرانی‌های لسجتیکی و حمل و نقل. نیروها و فشارهای نامحسوسی وجود دارد که می‌تواند زنجیره تامین جهانی را از کار بیاندازد. می‌بایستی به موانع فرهنگی و زبانی فائق آمد. احتیاجات واردات و صادرات می‌بایستی با قوانین خارجی هماهنگی داشته باشد. استانداردهای جهانی و روشهای آزمون می‌تواند همسطح شوند که این مانع جریان آزاد کالا خواهد شد. حرکت زنجیره تامین به سمت شبکه و بعد از آن حالتهایی از خصوصی‌سازی و کلاهبرداری افزایش پیدا می‌کند.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

پروژه دانشجویی کارآموزی راهکارهای صحیح در ساختمان سازی در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی کارآموزی راهکارهای صحیح در ساختمان سازی در pdf دارای 56 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی کارآموزی راهکارهای صحیح در ساختمان سازی در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی کارآموزی راهکارهای صحیح در ساختمان سازی در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی کارآموزی راهکارهای صحیح در ساختمان سازی در pdf :

با در نظر گرفتن ماهیت پروژه ای بسیاری از فعالیت های غیر دولتی، روش های برنامه ریزی و کنترل پروژه که در جهت راهبری طرح های تولیدی توسعه یافته اند، در آنها نیز به وسعت قابل استفاده می باشند. اساس این روش ها بر تجزی عملیات ضروری برای به انجام رساندن طرح مورد نظر، زمان بندی عملیات تعیین شده در چارچوب نیاز های اجرائی، تخصیص منابع لازم اعم بر مالی، انسانی و تخصصی به آنان به منظور پیشبرد شان مطابق برنام زمانی تهیه شده و نهایتاً بازبینی و ثبت پیشرفت کار و ایجاد تغییرات اصلاحی از طریق اِعمال بازخور به مرحل برنامه ریزی فعالیت ها، بنیان نهاده شده اند.مهمترین لازم آغاز چنین فرآیندی دستیابی به شناخت کامل از طرح مورد نظر و ماهیت اجرائی آن است. بعد از مرحل شناسائی معمولاً بسته های کاری تشکیل دهند پروژه یک به یک و بر طبق اولویت سلسله مراتب تعریف می شوند. شکستن بسته های کاری و تکمیل درخت سلسله مراتب نیازمندی های اجرائی، تا حدی ادامه پیدا می کند که تمامی اجزای اجرائی طرح معین شده و برای مدیران شناسائی گردند. در این مرحله لازم است معیار های بازنگری تعریف شوند تا درست بلافاصله پس از آغاز پروژه، بتوان پیشرفت آن را ثبت نموده و مورد بررسی قرار داد. مطالع پیشرفت کار در نشست های متناوب، منظم و متواتری که برای برقراری ارتباط میان مجریان و هدایت کنندگان طرح تعیین شده اند، مورد مداقه قرار گرفته و اقدامات اصلاحی و تغییرات احتمالی برای برنامه های تنظیم شده، با مشارکت تمامی عوامل درگیر در پروژه به کار بسته می شوند. در مورد طرح های بزرگ نیز گاهی به منظور محاسب ارزش زمانی پول و در نظر گرفتن عوامل مربوط به تورم و سایر نوسانات اقتصادی، استفاده از روش های اقتصاد مهندسی توصیه می گردند.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر
<   <<   16   17   18   19   20   >>   >