سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پروژه دانشجویی مقاله APIPA چیست ؟ در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی مقاله APIPA چیست ؟ در pdf دارای 33 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی مقاله APIPA چیست ؟ در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی مقاله APIPA چیست ؟ در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی مقاله APIPA چیست ؟ در pdf :

APIPA چیست ؟

در یک شبکه کامپیوتری سرویس ها و خدمات متعددی از طریق سرویس دهندگان مختلف در اختیار سرویس گیرندگان قرار می گیرد . اختصاص پویای اطلاعات مربوط به آدرس دهی IP توسط سرویس دهنده DHCP ( برگرفته از Dynamic Host Configuration Protocol ) ، نمونه ای در این زمینه است .
DHCP ، پس از پروتکل BOOTP مطرح و مهمترین هدف آن تامین اطلاعات مورد نیاز یک ایستگاه و یا سایر دستگاه های شبکه ای در ارتباط با پروتکل TCP/IP است . بدین منظور از سه روش متفاوت استفاده می گردد :

• اختصاص اتوماتیک : در این روش سرویس دهنده DHCP یک آدرس دائم را به یک سرویس گیرنده نسبت می دهد .
• اختصاص پویا : متداولترین روش استفاده از سرویس دهنده DHCP در یک شبکه می باشد که بر اساس آن سرویس دهنده یک آدرس را به صورت پویا در اختیار سرویس گیرنده قرار می دهد . آدرس نسبت داده شده به سرویس گیرنده بر اساس مدت زمان مشخص شده توسط سرویس دهنده DHCP تعیین می گردد ( محدود و یا نامحدود )

• اختصاص دستی : در این روش که معمولا” توسط مدیران شبکه استفاده می گردد ، یکی از آدرس های موجود در بانک اطلاعاتی سرویس دهنده DHCP به صورت دستی به یک سرویس گیرنده و یا سرویس دهنده خاص نسبت داده می شود ( Reservations) .
در صورتی که پیکربندی پروتکل TCP/IP بر روی یک کامپیوتر بگونه ای انجام شده است که کامپیوتر و یا دستگاه شبکه ای مورد نظر را ملزم به استفاده از خدمات سرویس دهنده DHCP می نماید ( تنظیمات انجام شده در صفحه Properties پروتکل TCP/IP ) ولی در عمل سرویس دهنده وجود نداشته باشد و یا سرویس گیرندگان قادر به برقراری ارتباط با آن نباشند و یا برای سرویس دهنده DHCP مشکل خاصی ایجاد شده باشد ، تکلیف سرویس گیرندگان و متقاضیان استفاده از خدمات سرویس دهنده DHCP چیست ؟

در چنین مواردی سرویس گیرندگانی که بر روی آنان یکی از نسخه های ویندوز ( به جزء ویندوز NT ) نصب شده است ، می توانند از APIPA ( برگرفته از Automatic Private IP Addressing ) استفاده نمایند . با استفاده از سرویس فوق که صرفا” در شبکه های کوچک قابل استفاده خواهد بود ( حداکثر 25 دستگاه موجود در شبکه ) ، هر یک از سرویس گیرندگان می توانند به صورت تصادفی یک آدرس IP خصوصی را بر اساس مشخصات جدول زیر به خود نسبت دهند .

آدرس رزو شده توسط APIPA
169.254.0.1 TO 169.254.255.254
Subnet Mask
255 . 255 . 0 . 0

و اما چند نکته در ارتباط با روش آدرس دهی APIPA :
• زمانی که یک سرویس گیرنده پاسخ مناسبی را از سرویس دهنده DHCP دریافت ننماید ، پس از مدت زمان کوتاهی یک آدرس تصادفی را از شبکه دریافت می نماید .
• با توجه به این که سرویس گیرنده به صورت کاملا” تصادفی یک آدرس IP را انتخاب می نماید ، همواره این احتمال وجود خواهد داشت که یک کامپیوتر آدرسی را انتخاب نماید که قبلا” توسط کامپیوتر دیگری استفاده شده باشد . برای حل این مشکل ، پس از انتخاب یک آدرس IP توسط سرویس گیرنده ، یک بسته اطلاعاتی broadcast شامل آدرس IP توسط سرویس گیرنده در شبکه ارسال و بر اساس پاسخ دریافتی ، در خصوص نگهداری و یا آزادسازی آدرس IP تصمیم گیری می گردد.

• اطلاعات ارائه شده توسط APIPA ، یک آدرس IP و یک Subnet mask می باشد و سایر اطلاعلاتی که عموما” توسط سرویس دهنده DHCP ارائه می گردد را شامل نمی شود . مثلا” با استفاده از APIPA نمی توان آدرس gateway پیش فرض را در اختیار سرویس گیرندگان قرار داد . بنابراین مبادله اطلاعات محدود به کامپیوترهای موجود در یک شبکه محلی کوچک می گردد که تماما” دارای فضای آدرس دهی شبکه 0 . 0 . 254 . 169 می باشند . در صورت نیاز می بایست سایر اطلاعات لازم در ارتباط با پیکربندی پروتکل TCP/IP به صورت دستی مشخص گردد.

• سرویس گیرندگانی که از APIPA استفاده می نمایند به صورت ادواری و در بازه های زمانی پنج دقیقه ، شبکه را به منظور وجود یک سرویس دهنده DHCP بررسی می نمایند . در صورتی که سرویس دهنده DHCP در دسترس قرار بگیرد ، سرویس گیرنده یک درخواست را برای وی ارسال و اطلاعات مربوط به پیکربندی TCP/IP را از آن دریافت می نماید .
• پتانسیل استفاده از APIPA به صورت پیش فرض بر روی تمامی نسخه های ویندوز فعال می باشد . برای غیرفعال نمودن آن می بایست تنظمیات ریجستری را تغییر داد:

– اجرای برنامه Regedit
– یافتن کلید زیر بر اساس نام در نظر گرفته شده برای کارت شبکه :
HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetServicesTcpipParametersInterfaces
• – ایجاد یک DWORD Value ( نام آن IPAutoconfigurationEnabled و مقدار آن صفر در نظر گرفته شود )
– در صورتی بر روی کامپیوتر چندین آداپتور موجود است ،‌ می بایست مراحل فوق برای هر یک از آنان تکرار گردد .

________________________________________
طراحی VLAN : مفاهیم اولیه
Virtual Local Area Networks) VLAN) ، یکی از فن آوری های پیشرفته در شبکه های کامپیوتری است که اخیرا” با توجه به ویژگی های منحصربفرد خود توانسته است در کانون توجه طراحان و پیاده کنندگان شبکه های کامپیوتری قرار بگیرد ( منبع : VLAN چیست ؟ ) .
طراحی و پیاده سازی یک شبکه کامپیوتری کار ساده ای نمی باشد و شبکه های VLAN نیز از این قاعده مستثنی نخواهند بود ، چراکه در این نوع شبکه ها مجموعه ای متنوع از پروتکل ها به منظور نگهداری و مدیریت شبکه بکار گرفته می شود .

در این مطلب قصد نداریم به نحوه پیکربندی یک شبکه VLAN اشاره نمائیم ( در مطالب جداگانه ای به این موضوع خواهیم پرداخت ) . در ابتدا لازم است به طرح های فیزیکی متفاوت VLAN و مفاهیم اولیه آن اشاره ای داشته باشیم تا از این رهگذر با مزایا و دستاوردهای این نوع شبکه ها بیشتر آشنا شویم .
بخاطر داشته باشید که برای طراحی و پیاده سازی شبکه های کامپیوتری که هر یک دارای منابع و ملزومات مختص به خود می باشند ، فنآوری های متفاوتی در دسترس می باشد و مهم این است که بتوان با بررسی کارشناسی بهترین گزینه در این رابطه را استفاده نمود .

طراحی اولین VLAN
در اکثر پیکربندی های VLAN ، محوریت بر اساس گروه بندی دپارتمان ها صرفنظر از محل استقرار فیزیکی آنان در یک شبکه می باشد. بدین ترتیب مدیریت دپارتمان ها متمرکز و امکان دستیابی به منابع مهم و حیاتی شبکه محدود و صرفا” در اختیار کاربران مجاز قرار خواهد گرفت .
در ادامه به بررسی یک سازمان فرضی خواهیم پرداخت که قصد طراحی و پیاده سازی یک شبکه کامپیوتری را دارد . مدل پیشنهادی را بدون در نظر گرفتن VLAN و با لحاظ نمودن VLAN بررسی می نمائیم .

وضعیت موجود سازمان فرضی :
• سازمان فرضی دارای چهل دستگاه ایستگاه کاری و پنج سرویس دهنده است .
• در سازمان فرضی دپارتمان های متفاوتی با وظایف تعریف شده ، وجود دارد : دپارتمان مدیریت ، دپارتمان حسابداری ، دپارتمان فنآوری اطلاعات
• دپارتمان های اشاره شده در سه طبقه فیزیکی توزیع و پرسنل آنان ممکن است در طبقات مختلف مشغول به کار باشند .
سناریوی اول : عدم استفاده از VLAN

دپارتمان فنآوری اطلاعات به عنوان مجری طراحی و پیاده سازی شبکه به این نتیجه رسیده است که بدلیل رعایت مسائل امنیتی مناسب تر است که شبکه را پارتیشن نموده و آن را به چندین بخش تقسیم نماید . هر دپارتمان در یک Broadcast domain قرار گرفته و با استفاده از لیست های دستیابی که بین محدوده های هر یک از شبکه ها قرار می گیرد، این اطمینان حاصل می گردد که دستیابی به هر یک از شبکه ها با توجه به سیاست های دستیابی تعریف شده، میسر می گردد .
با توجه به وجود سه دپارتمان متفاوت ، سه شبکه جدید ایجاد می گردد . مدل پیشنهادی در این سناریو به صورت زیر است :

ویژگی های سناریوی اول :
• به هر دپارتمان یک شبکه خاص نسبت داده شده است .
• در هر طبقه از یک سوئیچ اختصاصی برای هر یک از شبکه های موجود ، استفاده شده است .
• مهمترین دستاورد مدل فوق ، افزایش امنیت شبکه است چراکه شبکه های فیزیکی عملا” از یکدیگر جدا شده اند .
• سوئیچ های موجود در هر طبقه از طریق ستون فقرات شبکه با یکدیگر گروه بندی و به روتر اصلی شبکه متصل شده اند .
• روتر مسئولیت پیچیده کنترل دستیابی و روتینگ بین شبکه ها و سرویس دهنده ها را با استفاده از لیست های دستیابی بر عهده خواهد داشت.
• مدیریت شبکه بدلیل عدم وجود یک نقطه متمرکز دارای چالش های مختص به خود می باشد .
سناریوی دوم : استفاده از VLAN
در این مدل ، طراحی شبکه با در نظر گرفتن فنآوری VLAN به صورت زیر ارائه شده است :

ویژگی های سناریوی دوم :
• در هر طبقه از یک سوئیچ استفاده شده است که مستقیما” به ستون فقرات شبکه متصل می گردد.
• سوئیچ های استفاده شده در این سناریو دارای ویژگی VLAN بوده و بگونه ای پیکربندی می گردند که سه شبکه فیزیکی و منطقی جداگانه را حمایت نمایند .

• در مقابل روتر در سناریوی قبل از یک سوئیچ لایه سوم ، استفاده شده است . سوئیچ های فوق بسیار هوشنمند بوده و نسبت به ترافیک لایه سوم ( لایه IP ) آگاهی لازم را دارند .
• با استفاده از یک سوئیچ ، می توان لیست های دستیابی را به منظور محدودیت دستیابی بین شبکه ها تعریف نمود . دقیقا” مشابه عملیاتی که با استفاده از روتر در سناریوی قبلی انجام می گردد ( روتینگ بسته های اطلاعاتی از یک شبکه منطقی به شبکه منطقی دیگر ) . سوئیچ های لایه سوم ، ترکیبی از یک سوئیچ قدرتمند و یک روتر از قبل تعبیه شده می باشند .
• مقرون به صرفه بودن ، تسهیل در امر توسعه شبکه ، انعطاف پذیری و مدیریت متمرکز از جمله مهمترین ویژگی های سناریوی فوق می باشد.
VLANچیست ؟

Virtual Local Area Networks) VLAN) ، یکی از جدیدترین و جالبترین تکنولوژی های شبکه است که اخیرا” مورد توجه بیشتری قرار گرفته است . رشد بدون وقفه شبکه های LAN و ضرورت کاهش هزینه ها برای تجهیزات گرانقیمت بدون از دست دادن کارآئی و امنیت ، اهمیت و ضرورت توجه بیشتر به VLAN را مضاعف نموده است .

وضعیت شبکه های فعلی
تقریبا” در اکثر شبکه ها امروزی از یک (و یا چندین) سوئیچ که تمامی گره های شبکه به آن متصل می گردند ، استفاه می شود . سوئیچ ها روشی مطمئن و سریع به منظور مبادله اطلاعات بین گره ها در یک شبکه را فراهم می نمایند.با این که سوئیچ ها برای انواع شبکه ها ، گزینه ای مناسب می باشند ، ولی همزمان با رشد شبکه و افزایش تعداد ایستگاهها و سرویس دهندگان ، شاهد بروز مسائل خاصی خواهیم بود . سوئیچ ها ، دستگاه های لایه دوم (مدل مرجع OSI ) می باشند که یک شبکه Flat را ایجاد می نمایند .

همانگونه که در شکل فوق مشاهده می نمائید ، به یک سوئیچ ، سه ایستگاه متصل شده است . ایستگاههای فوق قادر به ارتباط با یکدیگر بوده و هر یک به عنوان عضوی از یک Broadcast domain مشابه می باشند. بدین ترتیب ، در صورتی که ایستگاهی یک پیام broadcast را ارسال نماید ، سایر ایستگاههای متصل شده به سوئیچ نیز آن را دریافت خواهند داشت.

در یک شبکه کوچک ، وجود پیام های Broadcast نمی تواند مشکل و یا مسئله قابل توجهی را ایجاد نماید، ولی در صورت رشد شبکه ، وجود پیام های braodcast می تواند به یک مشکل اساسی و مهم تبدیل گردد . در چنین مواردی و در اغلب مواقع ، سیلابی از اطلاعات بی ارزش بر روی شبکه در حال جابجائی بوده و عملا” از پهنای باند شبکه،استفاده مطلوب نخواهد شد. تمامی ایستگاههای متصل شده به یک سوئیچ ، پیام های Braodcast را دریافت می نمایند . چراکه تمامی آنان بخشی از یک Broadcast doamin مشابه می باشند .
در صورت افزایش تعداد سوئیچ ها و ایستگاهها در یک شبکه ، مشکل اشاره شده ملموس تر خواهد بود .همواره احتمال وجود پیام های Braodcast در یک شبکه وجود خواهد داشت .

یکی دیگر از مسائل مهم ، موضوع امنیت است . در شبکه هائی که با استفاده از سوئیچ ایجاد می گردند ، هر یک از کاربران شبکه قادر به مشاهده تمامی دستگاههای موجود در شبکه خواهند بود . در شبکه ای بزرگ که دارای سرویس دهندگان فایل ، بانک های اطلاعاتی و سایر اطلاعات حساس و حیاتی است ، این موضوع می تواند امکان مشاهده تمامی دستگاههای موجود در شبکه را برای هر شخص فراهم نماید . بدین ترتیب منابع فوق در معرض تهدید و حملات بیشتری قرار خواهند گرفت . به منظور حفاظت اینچنین سیستم هائی می بایست محدودیت دستیابی را در سطح شبکه و با ایجاد سگمنت های متعدد و یا استقرار یک فایروال در جلوی هر یک از سیستم های حیاتی ، انجام داد .

معرفی VLAN
تمامی مسائل اشاره شده در بخش قبل را و تعداد بیشتری را که به آنان اشاره نشده است را می توان با ایجاد یک VLAN به فراموشی سپرد . به منظور ایجاد VLAN ، به یک سوئیچ لایه دوم که این تکنولوژی را حمایت نماید ، نیاز می باشد . تعدادی زیادی از افرادیکه جدیدا” با دنیای شبکه آشنا شده اند ، اغلب دارای برداشت مناسبی در این خصوص نمی باشند و اینگونه استنباط نموده اند که صرفا” می بایست به منظور فعال نمودن VLAN ، یک نرم افزار اضافه را بر روی سرویس گیرندگان و یا سوئیچ نصب نمایند . ( برداشتی کاملا” اشتباه ! ) . با توجه به این که در شبکه های VLAN ، میلیون ها محاسبات ریاضی انجام می شود ، می بایست از سخت افزار خاصی که درون سوئیچ تعبیه شده است ، استفاده گردد (دقت در زمان تهیه یک سوئیچ)،در غیر اینصورت امکان ایجاد یک VLAN با استفاده از سوئیچ تهیه شده ، وجود نخواهد داشت .

هر VLAN که بر روی سوئیچ ایجاد می گردد ، به منزله یک شبکه مجزا می باشد . بدین ترتیب برای هر VLAN موجود یک broadcast domain جداگانه ایجاد می گردد . پیام های broadcast ، به صورت پیش فرض ، از روی تمامی پورت هائی از شبکه که عضوی از یک VLAN مشابه نمی باشند، فیلتر می گردند . ویژگی فوق ، یکی از مهمترین دلایل متداول شدن VALN در شبکه های بزرگ امروزی است ( تمایز بین سگمنت های شبکه ) . شکل زیر یک نمونه شبکه با دو VLAN را نشان می دهد :

در شکل فوق ، یک شبکه کوچک با شش ایستگاه را که به یک سوئیچ ( با قابلیت حمایت از VLAN ) متصل شده اند ، مشاهده می نمائیم . با استفاده از پتانسیل VLAN سوئیچ ، دو VLAN ایجاد شده است که به هر یک سه ایستگاه متصل شده است (VLAN1 و VLAN2) . زمانی که ایستگاه شماره یک متعلق به VLAN1 ، یک پیام Braodcast را ارسال می نماید ( نظیر : FF:FF:FF:FF:FF:FF ) ، سوئیچ موجود آن را صرفا” برای ایستگاههای شماره دو وسه فوروارد می نماید . در چنین مواردی سایر ایستگاههای متعلق به VLAN2 ، آگاهی لازم در خصوص پیام های broadcast ارسالی بر روی VLAN1 را پیدا نکرده و درگیر این موضوع نخواهند شد .

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

پروژه دانشجویی مقاله در مورد تجارت الکترونیکی تلفیقی و فرآیند تع

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی مقاله در مورد تجارت الکترونیکی تلفیقی و فرآیند تعیین الگوهای سودمند تجاری (DataMining ) در pdf دارای 34 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی مقاله در مورد تجارت الکترونیکی تلفیقی و فرآیند تعیین الگوهای سودمند تجاری (DataMining ) در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی مقاله در مورد تجارت الکترونیکی تلفیقی و فرآیند تعیین الگوهای سودمند تجاری (DataMining ) در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی مقاله در مورد تجارت الکترونیکی تلفیقی و فرآیند تعیین الگوهای سودمند تجاری (DataMining ) در pdf :

تجارت الکترونیکی تلفیقی و فرآیند تعیین الگوهای سودمند تجاری (DataMining )

تجارت الکترونیکی تلفیقی و فرآیند تعیین الگوهای سودمند تجاری (DataMining ) :
معماری و چالش ها
(سهیل انصاری ، ران کوهاری ، لیلو می سن و زیجیان زنگ )
شرکت نرم افزارهای Blue Martini

چکیده :
ما نشان می دهیم که حوزه تجارت الکترونیکی می نواند همه اجزا مورد نیاز برای یک فرآیند موفق تعیین الگوهای سودمند تجاری را فراهم سازد و در عین حال عقیده داریم که این یک حوزه موثر برای فرآیند ذکر شده است . ما بر اساس تجاربمان در شرکت نرم افزاری بلو مارتینی (Blue Martini ) در ارتباط با معماری تلفیقی توضیح خواهیم داد تا نشان دهیم که این امر بر اساس تجربه صورت گرفته است .
معماری به طور قابل توجهی می تواند زمان انجام پیش پردازش ، پاک سازی و اقدامات شناخت داده ها را کاهش دهد که معمولاً این کارها حدود 80% زمان پروژه های کشف اطلاعات را در بر می گیرد . به منظور پشتیبانی از ثبت داده ها و فوق داده ها که برای فرآیند کشف مفید است ، ما تاکید می کنیم که جمع آوری داده ها در لایه سرویس دهنده کاربردی صورت بگیرد نه در سرویس دهنده وب.
توضیح داده خواهد شد که پل های انتقال داده بین سیستم های پردازش گردش کار یا جریانهای رخدادی خریدار ( به طور مثال : جریان کیلیک) و محل انبار داده ها مورد نیاز است همچنین به تفصیل در ارتباط با استخراج اطلاعات ، کاری که نیاز مند داشتن چندین دیدگاه از داده ها از طریق گزارش، الگوریتم های data mining تجسم و OLAP می باشد ، توضیح خواهیم داد . و با بیان چندین چالش در این زمینه مقاله خود را به پایان خواهیم برد .

OLAP : یک سیستم بانک اطلاعاتی رابطه ای ، با قابلیت پردازش پرس وجوهای پیچیده تری نسبت به بانکهای رابطه ای استاندارد که از طریق دسترسی چند بعدی به داده ها ( که در آن داده ها با معیارهای مختلفی مورد توجه قرار می گیرند) قابلیت محاسبه زیاد و روشهای ویژه اندیس گذاری انجام می شود .

مقدمه :
تجارت الکترونیکی در حال پیشرفت است و همگام با این پیشرفت ، شرکت ها علاقه بیشتری دارند تا در زمینه پیشرفت تجارت آن لاین (ONLINE) سرمایه گذاری کنند . در کتاب COMMERCE SOFTWARE TAKESOFF ، نویسندگان تحقیق forrester نوشتند که در سال 1999 تجارت آن لاین در زمینه خرده فروشی مصرف کننده حدود 3/20 میلیارد دلار بوده است و پیش بینی شده است

که تا سال 2003 به بیش از 144 میلیارد دلار برسد . حدود 2500 شرکت جهانی در سال 2000 میلادی نسبت به سال 1999 بیش از 72% در زمینه تجارت الکرونیکی سرمایه گذاری خواهند کرد . سایت های موجود از اندازه گیرهای اولیه همچون تعداد بازدید صفحات استفاده می کنند اما نیاز برای تحلیل و خصوصی سازی با توجه به نیاز های متفاوت روز به روز افزایش می یابد . در

کتابMeasuring websuccess نویسندگان ادعا می کنند که افراد پیشرو از واحدهای متدی برای ایجاد خصوصی سازی استفاده می کنند و اینکه شرکت ها به هوش شبکه نیاز دارند نه به تحلیل موارد ثبت شده .
ابزار data mining به کشف الگوهای داده ها کمک می کنند . تاکنون شرکتها یی که بر روی ساختار افقی وسایل الگو ساز data mining متمرکز شده بودند ، پیشرفت تجارت کمی داشتند . میزان خرید بسیاری از شرکت ها بدین قرار است : دریافت علوم فشرده توسط Gentia در حدود 3

میلیارد دلار ، هماهنگی بسیار بالا توسط yahoo در حدود 3/2 میلیون دلار ، معتدل سازی به وسیله spss در حدود 7 میلیون دلار و ماشین های متفکر بوسیله oracle در حدود چیزی کمتر از 25 میلیون دلار افزایش یافته اند . KD1 توسط Net Perception در حدود 116 میلیون دلار به دست امد . right point که قبلاً نام data mind داشت توسط E.Piphany برای حدود 400 میلیون دلار و Nero vista

توسط Acro برای حدود 140 میلیون دلار به دست آمده است . تغییر این ارزیابی ها تاکید می کند که باید توجه بیشتری را بر ارزش تکنیک های الگو سازیdata mining در زمینه تجارت الکترونیکی داشته باشیم .

تجارت الکترونیکی یک حوزه موثر برای data mining است. این روش ایده ال است زیرا بسیاری از مواد مورد نیاز برای data mining موفق به راحتی به دست می آید : ثبت داده ها بسیار متعدد است، مجموعه الکترونیک داده های قابل اطمینان را فراهم سازد، افکار به راحتی به مرحله اجرا در می آید و بازگشت سرمایه اندازه گیری می شود. اگر چه برای پیشرفت در این حوزه، باید data mining در سیستم های تجارت الکترونیکی با پل های انتقال داده ها از سیستم پردازش گردش

کار به محل انبار داده ها و بر عکس مجتمع شود. چنین ترکیبی به طور قابل توجهی زمان آماده سازی داده ها را کاهش می دهد که طی تحقیقات بدست آمده حدود 80 درصد زمان تکمیل یک تحلیل را بر عهده می گیرد. یک راه حل تلفیقی همچنین می تواند برای کاربران یک رابطه مستقیم بین کاربر و پردازش کامل فوق داده ها را ایجاد کند.

این تحقیق بر اساس مواردی که بعدا ذکر خواهد شد، شکل گرفته است. بخش 2 معماری تلفیقی را توصیف می کند و در مورد اجزای سازنده مهم و پل هایی که آنها را به هم وصل می کنند توضیح می دهد. بخش 3 به تفصیل در مورد جمع آوری داده ها صحبت می کند. یعنی باید داده های بیشتری را نسبت به فایل های ثبتی سرویس دهنده شبکه تاکنون مورد استفاده بوده اند، جمع

آوری کرد. بخش 4 در مورد اجزای تحلیل گر صحبت می کند که باید طیف وسیعی از وسایل انتقال داده ها و وسایل آنالیز کردن را فراهم کرد. و در ارتباط با بعضی از مشکلات چالش انگیز در بخش 5 صحبت خواهیم کرد. و در بخش 6 با یک جمع بندی مطلب را به پایان خواهیم برد.
معماری تلفیقی :
در این بخش ما در مورد معماری مورد نظر یک بازبینی کلی در زمینه سیستم تجارت الکترونیکی با استفاده از data mining تلفیقی خواهیم داشت. از جزئیات بخش های بسیار مهم معماری و سودمندی آنها در بخش های بعدی بحث خواهیم کرد. این سیستم که در مورد آن شرح دادیم یک معماری ایده آل است که براساس تجارب ما در شرکت نرم افزاری Blue martini بدست آمده

است. اگر چه ما هیچ گونه ادعایی نداریم که هر آنچه در اینجا توضیح داده می شود آنرا در شرکت خود اجرا کرده ایم. در معماری مورد نظر ما سه جزء بسیار مهم وجود دارد : تعریف داده تجاری، تاثیر متقابل خریدار و آنالیز. برای اتصال چنین اجزایی سه پل انتقال داده وجود دارد : stage data, deploy Results و customer Interaction. رابطه بین شرکت ها و پل های انتقال داده ها در شکل 1 نشان داده شده است. سپس هر یک از اجزای معماری و پل هایی که این اجزا را به هم متصل می کنند در موردشان توضیح می دهیم.
در جزء تعریف داده تجاری، کاربر تجاری داده ها و فوق داده ها مرتبط با تجارتشان را تعریف می کند. این داده شامل اطلاعات تجاری (بطور مثال : تولیدات، لیست های قیمت و طبقه بندی ) اطلاعات مفهومی (بطور مثال : الگوهای صفحه وب، تصویرها و چند رسانه ای و کالاها) و قوانین تجاری (بطور مثال : قوانین مفاهیم خصوصی شده، قوانین تبلیغ و قوانین چندفروشی و فروش زیاد) است.

با استفاده از data mining دورنمایی به دست می آید که کلید جزء تعریف داده تجاری در واقع توانایی در تعریف یک مجموعه قوی از خصوصیات (فوق داده) برای هر نوع از داده می باشد.
بطور مثال تولیدات می توانند خصوصیاتی همچون سایز، رنگ و در نظر گرفتن آن برای یک سن خاص و طبقه بندی شدن در یک مجموعه سلسله مراتبی همچون مردان و زنان و زیر مجموعه هایی که مثل کفش ها و لباس ها را داشته باشد. به عنوان یک نمونه دیگر الگوهای یک صفحه وب می توانند ویژگی هایی داشته باشند. که نشان دهد که آیا آنها تولیداتشان را نشان می دهند نتایج را جستجو می کنند، یا به عنوان قسمتی از فرایند بررسی (تسویه حساب کردن) مورد استفاده قرار می گیرند. داشتن مجموعه متغیری از ویژگی های موجود نه تنها برای data mining مفید است بلکه برای خصوصی سازی تجربه خریدار مفید است. عامل تاثیر متقابل خریدار بین خریداران و شرکت تجارت الکترونیکی رابطه برقرار میکند. اگر چه ما از نمونه یک وب سایت در طول این تحقیق استفاده کرده ایم، اصطلاح تاثیر متقابل خریدار بیشتر با هرگونه تاثیر بر خریداران در ارتباط است، این تاثیر متقابل می تواند دریک وب سایت رخ دهد (بطور مثال از طریق تلفن یا ایمیل)، کاربردهای بی سیمی یا حتی ساده ترین بخش شبکه فروش. برای تحلیل موثرتر همه این منابع داده ها، یک جمع کننده داده مورد نیازاست که جزء تلفیقی از اجزای تاثیر خریدار باشد. برای هماهنگی بیشتر،

جمع کننده داده نه تنها باید مطالعات فروش داده را ثبت کند بلکه باید انواع دیگر تاثیرات متقابل خریدار از جمله تعداد بازدیدکنندگان صفحه وب را برای یک وب سایت ثبت کند. جزئیات بیشتر از معماری تلفیقی به منظور ایجاد یک وب سایت در بخش سوم توصیف شده است. برای اشاره کردن به سودمندی (خدمات رفاهی) این جمع کننده داده، بیایید یک نمونه از یک شرکت تجاری که میزان تاثیر تبلیغات بانر شبکه خود را با دیگر سایتها انجام می دهد تا خریداران را به سمت سایت خودش جذب بکند، در نظر بگیریم. قیمت یک آگهی بانر شبکه معمولا بر اساس دفعاتی که بازدیدکنندگان وب سایت بر روی یک بانر تبلیغاتی و در طی دوره خاصی از زمان کلیک می کنند تعیین می شود یعنی هر بار که یک بازدیدکننده صفحه بر روی بانر تبلیغات کلیک می کند باید هزینه ای پرداخت شود. بسیاری از شرکتهای تجارت الکترونیکی میزان تاثیر تبلیغات بانر شبکه شان را با همین واحد اندازه گیری یعنی تعداد دفعات کلیک اندازه گیری می کنند و بنابراین در محاسبه میزان خرید هر فرد دچار مشکل می شوند. اگر هدف فروش بیشتر محصولات است پس سایت نیاز دارد که بیشتر خریداران را جذب کند تا اینکه دنبال جستجوگرها باشد. گزارش اخیر forrester نشان می دهد که « استفاده کردن از تعداد بازدیدهای صفحه به منظور قضاوت در مورد موفقیت یک سایت همانند

ارزیابی یک اجرای موسیقی براساس بلندی صدای آن است.» در عمل ما می بینیم که نسبت خریدهای صورت گرفته به تعداد دفعات کلیک در حدود 20 فاکتور در تبلیغات بانر شبکه ای یک شرکت متغیر است. یک تبلیغ پنج مرتبه تولید می شود همچون دیگر تبلیغات در زمینه فروش، بنابراین تعداد دفعات کلیک در تبلیغات پیشین حدود جریان کلیک بعدی نیست. توانایی اندازه گیری این نوع ارتباط نیازمند استفاده از ترکیب منابع چندگانه داده می باشد.

جزء تحلیلی یک محیط تلفیقی برای حمایت تصمیم سودمندسازی انتقال داده ها، گزارش کردن، الگوریتم های data mining تجسم وسایل OLAP است. در دسترس بودن (غنی بودن) فوق داده های موجود داد های باعث شده است که جزء تحلیل گر دارای فواید قابل توجهی در وسایل حامی تصمیمات افقی باشد، هم در زمینه قدرت و هم استفاده از آن. بطور مثال به طور خودکار سیستم، نوع هر یک از ویژگی ها را می داند که شامل ارزش ویژگی مجزا سفارش داده شده است یا

مجموعه ای از ویژگی های دامنه دار روانه شده و توضیحات متنی. برای یک وب سایت سیستم می داند که هر خریداری نوبت های شبکه ای دارد و هر کدام از این نوبت های شبکه ای شامل تعداد بازدیدهای صفحه و سفارشات خواهد بود. این مسأله را راحت تر می کند تا بطور اتوماتیک بتواند آمارهای مربوط به خریداران، نوبت ها و تعداد بازدیدهای صفحه وب سفارش ها را محاسبه کند. ما تحلیل جزء تلفیقی را در بخش 4 بطور کامل شرح خواهیم داد.

 

پل data stage جزء تعریف داده تجاری را به جزء تاثیر متقابل خریدار وصل می کند. این پل داده و فوق داده را در جزء تاثیر متقابل خریدار منتقل می کند (سفارش می دهد). داشتن یک فرایند اجرایی چندین مزایا دارد، داشتن توانایی برای آزمایش تغییرات قبل از آنکه آنها را در محصولات اجرا کنیم، تغییرات بین فرمتهای داده ها را باعث می شود و بین دو جزء کپی کردن را برای سودمندی بیشتر سبب می شود، معاملات تجارت الکترونیکی را قادر می سازد تا فرمت های طلایی داشته باشند.
پل انبار داده ها جزء تاثیر متقابل خریدار را با جزء تحلیل گر بهم متصل می کند. این پل، اطلاعات جمع آوری شده در جزء تاثیر متقابل خریدار را به جزء تحلیل گر منتقل می کند و یک محل انبار اطلاعات جدید را برای اهداف تحلیلی ایجاد می کند. پل انبار داده ها همچنین همه داده های تجاری تعریف شده در جزء تعریف داده های تجاری (که به جزء تاثیر خریدار منتقل شده بود با استفاده از پل data stage ). جمع کننده داده در جزء تاثیر خریدار معمولادر یک سیستم پردازشگر معاملات on line یا OLTP که معمولا طراحی شده است برای استفاده از روابط تکنیک های مدل سازی سیستم های OLTP تنظیم شده اند برای جا به جایی مناسب تعداد زیادی از update های کوچک و پرس و جو های کوتاه. برای اجرای یک معامله یک تجارت الکترونیکی این امر منتقدانه است اما برای تحلیل کردن [ 4 و 5 ] که معمولا نیامند، اسکن های کاملی از چندین میز بسیار بزرگ و یک طرح ستاره مانند که کاربران تجاری بتوانند آنرا بفهمند، مناسب نیست. برای data minig ما نیاز داریم که یک انبار ذخیره داده بسازیم و از تکنیک های مدل سازی چند بعدی استفاده کنیم. هم

طرح انبار ذخیره داده ها و هم انتقال داده ها از سیستم OLTP به سیستم انبار ذخیره داده ها کاری بسیار پیچیده و وقت گیر می باشد. ساختن یک سازه از انبار ذخیره داده ها به عنوان یک بخش سازنده معماری بطور قابل توجهی پیچیدگی این وظایف (کارها) را کاهش می دهد. علاوه بر ETL معمولی (به عنوان، گزیده، انتقال و ذخیره) از لحاظ عملی پل واردات و تلفیق داده ها از سیستم های خروجی و تامین کنندگان تشکلی داده ها حمایت می کند(بطور مثال Acxiom ). از آنجائیکه طرح سیستم OLTP توسط معمار کنترل می شود ما می توانیم بصورت خودکار طرح OLTP را به یک طرح ستاره ای چند بعدی تبدیل بکنیم که به منظور بهینه سازی تحلیل صورت گرفته است.آخرین پل deploy Result است که کلیدی را برای بستن حلقه و نتایج تحلیلی به کار می اندازد. این پل توانایی انتقال الگوها، امتیازها، نتایج و ویژگی های تازه ساخت را دارد. بازگشت انتقال داده ها را به Business Data Definition تعریف داده های تجاری و اجزای coustomer Interaction (عامل تاثیر متقابل خریدار را به کار می گیرد تا در قوانین تجاری برای خصوصی سازی استفاده کند بطور مثال خریداران بر اساس تمایل در قبول فروش چند گانه ) امتیاز داده می شوند و سایت می تواند بر اساس این امتیازها شخصیت پیدا کند. این مرحله سخت ترین بخش از فرایند کشف آگاهی برای اجرا در یک سیستم غیر مجتمع می باشد. اگر چه فوق داده مشترک در کنار این سه جزء به این معنی است که نتایج مستقیما می توانند در داده منعکس شوند در داده ای که کمپانی های تجارت الکترونیکی آنرا تعریف می کند.

جمع کننده داده :
این بخش اجزاء جمع آوری داده معماری مورد نظر را توصیف می کند این جزء معاملات خریداران را ثبت می کند (بطور مثال خریدها و پس دادن کالاها) و جریانهای (بطور مثال، جریانهای کلیک). از آنجائیکه جزء جمع کننده داده بخشی از تماس هر خریداری است (بطور مثال، وب سایت کاربردهای خدماتی خریدار و وسایل بی سیم) در این بخش ما به تفصیل جمع آوری داده ها در وب سایت خواهیم پرداخت. اغلب مفاهیم و تکنیک های ذکر شده در این بخش براحتی قابل تعمیم دادن در دیگر تماسهای خریداران می باشد.

ثبت جریان کلیک :
اغلب معماری های تجارت الکترونیک براساس ثبت های وب سرور (خدمات وب) یا وارسی کننده بسته اطلاعاتی به عنوان یک منبع برای داده های جریان کلیک قابل تکیه کردن می باشد، از آنجائیکه این دو سیستم هر دو به دلیل غیر مزاحم بودن، مزیتی دارندکه سبب می شود تا از آنها

برای قفل کردن هر کاربردی استفاده شود. در ثبت رویدادهای سطح بالا و کمبود توانایی در بهره برداری از فوق داده های موجود در این کاربرد عاجز است. یک ثبت شبکه معمولی شامل داده هایی نظیر صفحه در خواستی، زمان درخواست، آدرس HTTP (پروتکل انتقال ابر متن) خریدار و غیره برای هر درخواست خدمات شبکه می باشد. برای هر صفحه از طریق خدمات شبکه

درخواست میشود، تعداد زیادی از درخواستها برای تصاویر و سایر مطالب روی صفحه. از آنجاییکه تمامی اینها در web server log ثبت شده اند، اغلب داده ها در log مربوط می شود به درخواستهای فایلهای تصویری که اغلب برای تحلیل مفید هستند و معمولا Filter out شده اند

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

پروژه دانشجویی مقاله بازاریابی حسی: مرور و بررسی کلی در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی مقاله بازاریابی حسی: مرور و بررسی کلی در pdf دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی مقاله بازاریابی حسی: مرور و بررسی کلی در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی مقاله بازاریابی حسی: مرور و بررسی کلی در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی مقاله بازاریابی حسی: مرور و بررسی کلی در pdf :

چکیده:

در دوران آشفتگی اطلاعاتی و به سرقت رفتن حریم خصوصی، مشتریان تهی وقت و پر پول به تدریج برای بسیاری از ابزارهای سنتی در حال مانعتراشی هستند. بازارایابی حسی در چنین شرایطی و از میان چنین موانعی سر بلند کرده است و در میان حامیان بالقوه ی خود به پروراندن ارتباطات مربوط به برندها روی آورده است. متأسفانه در ایران عزیزمان هنوز از این حوزهی جالب بازاریابی استفادهی بالفعلی به صورت جدی صورت نگرفته است. از این رو با تدوین این مقالهی مروری سعی بر آن بوده است ک با شناخت بیشتر آن به اهمیت روزافزون این حیطه پی برده و بتوانیم نگاه عملگرایانه تری به آن داشته باشیم.

کلمات کلیدی: حواس، بازاریابی، بازاریابی حسی

مقدمه:

در سالهای اخیر نقش تجارب حسی در داوری و تصمیمگیری در بازاریابی

روانشناسی بسیار مورد توجه بوده است .در بازاریابی تحقیقات پراکنده در مورد نقش حسها در رفتار مشتری تحت عنوان بازاریابی حسی آمده است. یعنی بازاریابی ای که حس مشتریان را در بر میگیرد

بر این درک، داوری و رفتار تأثیر میگذارد.>1-2@ همچنان که تاریخ علم نشان میدهد در مراحل اولیه برنامه تحقیقاتی شناخت چالشها در نمونههای غالب تاکید میشود و به این امید است مورد

توجه زیادی قرار گیرد.>3@ در این مرحله نشان داده است مرحله جدید که برای نمونههای اصلی سخت است بر شناخت جزئیات چگونگی عمل پدیده جدید غلبه میکند .آزمایشهای تجسم اولیه مبتنی با این نظم و ترتیب در مورد نتایج مهمی تاکید میکند که شخص در مبنای مدل های قدیمی – شناخت و تصمیمگیری – پیشبینی نمیکند. درحالیکه تمایزات بین روشهای مختلف تئوری برای تجسم کننده مورد توجه قرارگرفته است.>4@ اخیراً شروع به آزمایش تئوری های رقابتی فرآیندهای اصلی کردند تاریخ نشان میدهدکه این امر کانون تحقیقات آتی در این زمینه بوده است.اما در حال حاضر این توافق مدنظر است که ما نمیتوانیم شناخت انسان را بدون در نظر گرفتن تأثیر انسان بر دنیا از طریق حواس آنها بفهمیم و تفکر آنها را در یک بدن درک کنیم.>5@

به نظر Krishna(2010) ،>6@، بازاریابی حسی نوعی بازاریابی است که حواس مشتریان را در بر میگیرد و بر درک، قضاوت رفتار آنها تأثیر دارد

حتی گسترش مییابد. از دیدگاه مدیریتی بازاریابی حسی برای ایجاد محرکهای ناآگاه استفاده میشود که درک مشتری از مفاهیم انتزاعی محصول را تعیین میکند (مانند کیفیت ،پیچیدگی،ظرافت ؛نو آوری ،مدرن بودن و تأثیرگذاری )و شخصیت و ماهیت برند را مشخص مینماید،

برای تأثیر بر کیفیت ادراکی یک ویژگی انتزاعی مانند رنگ، طعم، بو یا شکل استفاده میشود.>1@

حوزهی بازاریابی حسی سؤالات زیادی برای بررسی مدیران و محققین ارائه میدهد . طبق نظر Peak & childers(2008)، >7@، از 81 تحقیق راجع به حواس در رفتار مشتری ،طعم ،لمس بو و شنوایی از بقیه حواس تأثیرگذارتر بوده است.

مسلماً درک حس و بازاریابی حسی یک زمینه روبرو شده است و تحقیقات زیادی باید انجام شود.در این راستا تلاش شده است تا به وسیله این مقاله مروری در مورد بازاریابی حسی و درک حواس انسان در تصمیمگیری خرید اطلاعات بیشتری کسب کنیم هرچند که شکافهای موجود در این مقاله نشان از لزوم کار در تحقیق بیشتر در این زمینه است

.

ظهور بازاریابی حسی :

در دههی1970 ، با پیشرفت مدل های کلی پردازش اطلاعات، ساختاری منسجم برای مفهومسازی حافظهی انسان قضاوت ،داوری و تصمیمگیری ، ارائه شد.>8-9@ نتایج نشان داد که افراد از طریق حواس خود اطلاعات کسب میکنند و این اطلاعات به یک کد مشترک تبدیل میشود که مستقل از وضعیتی است که در آن اطلاعات در آغاز کسب شده است. این حالات بلوکهای ساختاری ای از اطلاعات ( حافظه معنایی) هستند که در آن ذهن با روشهای کلی عمل میکند و مستقل از وضعیت اولیه، در هنگام ذخیره شدن دارای بازنمودهای دانش با ساختار مستقل هستند. این فرضیات منطبق بر استعاره کامپیوتری است که رمزگذاری ،ذخیره و بازیابی را تاکید میکرد و نشان میداد که تمام عملیات نیاز به قالب مشترک موازی در راستای شرای عملی کامپیوتر دارد. بازنمود

1

اطلاعات وصفی در طول قرنها تئوری اولیهای بود که مورد تاکید قرارگرفته و دادههای بصری- بویایی یا لامسه در شکلی ذخیره شد که وضعیت تحصیل آنها را نشان داد.>10-11@

تحقیقات اخیر نشان میدهد با تعیین میزان تبلیغاتی که مشتریان هر روز برای هزاران محصول میبینند که در بازار وجود دارد به نظرمی رسد که محرک ناآگاه مثل محرکهای مربوط به حواس اصلی روش موثرتری برای توسل به مشتری است .از طرفی این محرکهای حسی باعث ایجاد ویژگیهای برند مناسب و دلخواه مشتری نسبت به موارد ارائهشده توس تبلیغکننده میشود . همچنین درگیری نتیجهی شرای مناسب تر در مقابل شرای عمدی است.>12@

در دو دههی گذشته ،بعضی از محققین رفتار مشتری ،عوامل ترکیبی از بینش ،لامسه بویایی شنوایی و را در تحقیق خود مد نظر قرار دادهاند . بعضی از این تحقیقات در مورد نتایج درک و بینش حسی تاکید کرد .برای مثال اثر تبلیغات گفتاری در مقابل نوشتاری. بعضی از این تحقیقات نیز از درک حسی برای کنترل خلق و خو استفاده کردند مثل طعم غذا یا انواع خاص موسیقی.>13-16@

Shaz smilancy در سال >17@2009، تعریفی جامع از بازاریابی حسی ارائه کرد : بازاریابی حسی فرایند شناسایی و تأمین نیازها و علایق مشتری به روشی سودآور است تا آنها را درگیر ارتباطات دو جانبه ای کند که شخصیت برندها را به زندگی آورده و برای مشتریان هدف ،ارزش افزوده ایجاد کند.

در ادامه با بررسی مواردی که از بازاریابی حسی در سیستم فروش خود استفاده کردهاند میتوان تعریف فوق را بهتر درک کرد.

زنجیره خردهفروش سوئدی تصمیم گرفت که برچسبهای حسی بیشتر برای بخش تولیدی خود انتخاب کند آنها احساس کردند که برچسبهای حسی بیشتر به مشتریانشان در خوردن غذا و سبزیجات بیشتر آگاهی میدهد. این اقدام از سوی دولت سوئد حمایت شد. در ایالاتمتحده نیز اکثر تولیدکنندگان غذا تاکید میکنند چگونه محصول آنها به حواس مختلف مربوط میشود. اکثر هتلهای زنجیرهای ردهبالا بوها را انتخاب کردهاند، با این امید که بوها به مشتریان خود در به خاطر سپردن بهتر ویژگیهای هتل کمک میکند. برای مثال هتلهای زنجیرهای Westin، هتل NBC و MGM و اکثر برندهای دیگر از بوی چای سفید، عطر گل شمعدانی و صداهایی استفاده کردند که در واقع نشاندهندهی برند آنهاست که مشتری به آن گوش میدهد.>1@

این اقدامات روشی برای تحریک علاقه و ارائهی یک شخصیت یا پیام برند است که امکاناتی فراهم میآورد تا مصرفکنندگان خود را در اصل آن برند غوطهور کرده، همچنین آن محصول را آزمایش و تجربه کنند و از طریق یک تعادل شاد و مفرح به یک حامی تبدیل شوند.

2

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

پروژه دانشجویی پاورپوینت آیین نامه ارزشیابی در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پروژه دانشجویی پاورپوینت آیین نامه ارزشیابی در pdf دارای 37 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پروژه دانشجویی پاورپوینت آیین نامه ارزشیابی در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلودپروژه دانشجویی پاورپوینت آیین نامه ارزشیابی در pdf

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلودپروژه دانشجویی پاورپوینت آیین نامه ارزشیابی در pdf

قرار داده شده است

 

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پروژه دانشجویی پاورپوینت آیین نامه ارزشیابی در pdf :

اسلاید 1 :

مقدمه :

مأموریت های مهم و اساسی دوره ابتدائی

ایجاد زمینه برای بیداری گرایش های فطری کودکان ( حقیقت جویی ، خداجویی ، پرسشگری ، پیشرفت خواهی ، دیگردوستی ، زیبادوستی و ;) و ایجاد بنیادهای لازم در این زمینه

آموزش مهارتهای پایه کسب معرفت و توسعه آن ( دیدن ،گوش کردن ، سخن گفتن ، استدلال کردن ، محاسبه کردن ، نوشتن ، خواندن )

توسعه مهارتهای اساسی زندگی متناسب با ارزشهای جامعه و عصر حاضر

 

اسلاید 2 :

 

وظایف مهم معلمان :

طراحی آموزشی و اجرای آن

مدیریت فرایندهای یاددهی – یادگیری

سنجش و ارزشیابی

هدایت و رهبری دانش آموزان

سنجش و ارزشیابی کارکردی مهم اما پیچیده :

سنجش شناخت ، نگرش رفتار

مهارت های لازم برای انجام کارکرد ارزشیابی

حساس و زمان بر

تأثیرگذاری مثبت ومنفی

الگوهای سنجش وارزشیابی تحصیلی و الگوی مناسب دوره ابتدایی

اسلاید 3 :

 

سنجش و ارزشیابی کارکردی مهم اما پیچیده :

سنجش شناخت ، نگرش رفتار

مهارت های لازم برای انجام کارکرد ارزشیابی

حساس و زمان بر

تأثیرگذاری مثبت ومنفی

الگوهای سنجش وارزشیابی تحصیلی و الگوی مناسب دوره ابتدایی

اسلاید 4 :

تاریخچه :

  • آغاز و شکل گیری :
  • نظام ارزشیابی توصیفی در دوره ابتدایی با رأی شماره 674 مورخ 5/2/81 آغاز شد.
  • دوره اول اجرای آزمایشی :
  • با رأی شماره 679 مورخ 30/8/81 به مدت یکسال به صورت آزمایشی اجرا شد .

اسلاید 5 :

دوره دوم اجرای آزمایشی :

-با صدور رأی 710 مورخ 3/6/83 ، طرح به مدت 3 سال به طور آزمایشی در کلیه استان ها در تعداد محدودی از مدارس اجرا شد و بعد از ارزیابی توسط پژوهشگاه تعلیم و تربیت ، به شورای عالی ارائه شد و نتیجه آن صدور رأی شماره 738 در مورخ 5/7/85 و تمدید اجرای آزمایشی تا

-پایان  سال 87-86 بود .

اسلاید 6 :

تصویب قطعی واجرای سراسری :

  • اجرای قطعی و سراسری آن در جلسه شماره 769 مورخ 18/4/87 به تصویب رسید .

اسلاید 7 :

تعریف ارزشیابی کیفی – توصیفی

 ارزشیابی  کیفی – توصیفی رویکردی در ارزشیابی تحصیلی- تربیتی است که از طریق آن اطلاعات لازم، معتبر و مستند برای شناخت دقیق و همه جانبه فراگیران در ابعاد مختلف یادگیری (شناختی- عاطفی مهارتی) با استفاده از ابزارها و روش‌های مناسب مانند پوشه کار، آزمون‌ها (آزمون‌های مداد کاغذی و عملکردی) مشاهدات و ; در طول فرایند یاددهی- یادگیری به دست می‌آید تا براساس آنها بازخوردهای مورد نیاز برای کمک به یادگیری بهتر در فضای روانی- عاطفی مطلوب‌تر برای دانش‌آموزان و اولیاء آنان ارائه گردد.

اسلاید 8 :

تعریف ارزشیابی کیفی – توصیفی

ارزشیابی  کیفی – توصیفی رویکردی در ارزشیابی تحصیلی- تربیتی است که از طریق آن اطلاعات لازم، معتبر و مستند برای شناخت دقیق و همه جانبه فراگیران در ابعاد مختلف یادگیری (شناختی- عاطفی مهارتی) با استفاده از ابزارها و روش‌های مناسب مانند پوشه کار، آزمون‌ها (آزمون‌های مداد کاغذی و عملکردی) مشاهدات و ; در طول فرایند یاددهی- یادگیری به دست می‌آید تا براساس آنها بازخوردهای مورد نیاز برای کمک به یادگیری بهتر در فضای روانی- عاطفی مطلوب‌تر برای دانش‌آموزان و اولیاء آنان ارائه گردد. تقویت مشارکت دانش‌آموزان و اولیاء آنان در فرایند ارزشیابی تحصیلی – تربیتی

اسلاید 9 :

تقویت مشارکت دانش‌آموزان و اولیاء آنان در فرایند ارزشیابی تحصیلی – تربیتی

  • جامعیت:
  • ارزشیابی کیفی- توصیفی به دنبال توجه به همه ابعاد دانش‌آموز است. ابعادی که در این فرایند دچار تغییر و تحولات گسترده‌ایی می‌شود. قضاوت با این شکل ارزشیابی می‌تواند از اعتبار بالایی برخوردار باشد
  • پویایی:
  • ارزشیابی کیفی – توصیفی یک جریان پیوسته است که از مبادی آغاز می‌شود و به نتایجی می‌رسد و دوش به دوش یادگیری به پیش می‌رود و آن جریان را در مسیر رشد خود سامان می‌دهد و غنا می‌بخشد.

اسلاید 10 :

کیفی بودن:

کیفی بودن به این معنی است که منابع، ابزار و اطلاعاتی که از دانش‌آموزان جمع‌آوری می‌شود صرفاً اطلاعات کمی (نمره) نیست. بلکه این اطلاعات از طریق مشاهده و بررسی تکالیف و تحلیل آزمون‌هایی که در طول فرایند از دانش آموز به دست می‌آید نیز جمع‌آوری می‌شود. علاوه بر این کیفی بودن به نوع مقیاس مورد استفاده در گزارش نهایی نیز اشاره دارد که مقیاس رتبه‌ای، جایگزین مقیاس عددی شده است.

 رویکرد:

رویکرد ارزشیابی کیفی – توصیفی رویکرد تلفیقی است. این شیوه ارزشیابی به دیدگاه‌های مطرح در ارزشیابی (قابلیت مدار- رشد گرا- فرایند شناختی انسان گرایانه) توجه نموده و از نظریات آنان در طول فرایند یاددهی – یادگیری و گزارش پیشرفت تحصیلی استفاده شده است

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

پروژه دانشجویی پاورپوینت اصول کنترل کیفیت جامع در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پروژه دانشجویی پاورپوینت اصول کنترل کیفیت جامع در pdf دارای 93 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پروژه دانشجویی پاورپوینت اصول کنترل کیفیت جامع در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلودپروژه دانشجویی پاورپوینت اصول کنترل کیفیت جامع در pdf

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلودپروژه دانشجویی پاورپوینت اصول کنترل کیفیت جامع در pdf

قرار داده شده است

 

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پروژه دانشجویی پاورپوینت اصول کنترل کیفیت جامع در pdf :

اسلاید 1 :

تعریف مدیریت جامع کیفیت

    مدیریت جامع کیفیت فرایندی است متمرکز بر روی مشتریها، کیفیت محور، مبتنی بر حقایق، متکی بر تیمها که برای دستیابی به اهداف استراتژیک سازمان از طریق ارتقای مستمر فرایند ها، توسط مدیریت ارشد سازمان رهبری می شود.

n

اسلاید 2 :

ارکان فلسفی مدیریت جامع کیفیت

nفرایند گرایی: سازمان را فرایندی می بینیم که در آن همه افراد بصورت افقی در مراحلی از فرایند، قرار می گیرد.

nمشتری محوری: تمامی افرادی که روی فرایند کار می کنند و آنها که نتیجه فرایند را کسب می کنند در واقع همکار و شریک هستند.

nارتقای مستمر و فراگیر فرایندها و سیستمها: با تمرکز بر ارتقای عملکرد فرایندها و سیستمها و توانمند سازی کارکنان ،تلاش می شود فرایندها و سیستمها بطور دائم در جهت پاسخ به نیازها و انتظارات مشتریها بهبود یابند.

اسلاید 3 :

سیر تکاملی روند مدیریت کیفیت جامع (TQM)

1- تلاشهای ابتدایی در ایجاد آگاهی در مورد کیفیت جامعه: امروزه صنایع بیشتر کشورهای پیشرفته در تب و تاب جنبش بهبود کیفیت هستند. این امر تا اندازه ای ناشی از پیدایش ژاپن به عنوان یک نیروی اقتصادی جهانی است و تا اندازه ای هم ناشی از افول آمریکا بعنوان سردمدار نیروی اقتصادی جهان آزاد است. در سالهای اخیر در آمریکا به شکل فزاینده یک تجدید نظر اساسی در صنایع و کسب کار شرکتهای این کشور بوجود آمده تمرکز این تجدید نظر برمقوله کیفیت وبهبود فرایند های مربوط آن است که در شکل گیری روندی که ما امروزه آن را «مدیریت کیفیت جامع» می نامیم نقشی بس موثر دارد.

    پایه اولیه TQM))بوسیله ادوارد دمینگ که یک دانشمند آمریکایی بود در سالهای پس از جنگ جهانی دوم در ژاپن پی ریزی شد. وی در تجدید حیات اقتصادی ژاپن کمک زیادی کرد تا آن کشور بصورت یک غول صنعتی و تولیدی دردنیا مطرح گردید.

اسلاید 4 :

سیر تکاملی روند مدیریت کیفیت جامع (TQM)

1- تلاشهای ابتدایی در ایجاد آگاهی در مورد کیفیت جامعه: امروزه صنایع بیشتر کشورهای پیشرفته در تب و تاب جنبش بهبود کیفیت هستند. این امر تا اندازه ای ناشی از پیدایش ژاپن به عنوان یک نیروی اقتصادی جهانی است و تا اندازه ای هم ناشی از افول آمریکا بعنوان سردمدار نیروی اقتصادی جهان آزاد است. در سالهای اخیر در آمریکا به شکل فزاینده یک تجدید نظر اساسی در صنایع و کسب کار شرکتهای این کشور بوجود آمده تمرکز این تجدید نظر برمقوله کیفیت وبهبود فرایند های مربوط آن است که در شکل گیری روندی که ما امروزه آن را «مدیریت کیفیت جامع» می نامیم نقشی بس موثر دارد.

    پایه اولیه TQM))بوسیله ادوارد دمینگ که یک دانشمند آمریکایی بود در سالهای پس از جنگ جهانی دوم در ژاپن پی ریزی شد. وی در تجدید حیات اقتصادی ژاپن کمک زیادی کرد تا آن کشور بصورت یک غول صنعتی و تولیدی دردنیا مطرح گردید.

اسلاید 5 :

2- دمینگ و ژاپن : اقدامات دمینگ در آغاز بر پایه فنون آماری کنترل کیفیت قرار داشت کنترل آماری با بازبینی فرآیندها و
بهره گیری از داده های کنترل شده گسترده ای( شامل حدود بالا وپایین قابل پذیرش) برای یک فعالیت را مشخص می کند. چنانچه فرایندی در چارچوب این گستره قرار گیرد گفته می شود که فرآیند زیر کنترل آماری است در غیر این صورت فرایند بیرون از کنترل بوده و باید بهبود لازم در آن بوجود آید تا یک فرایند قابل تکرار تلقی شود.

اسلاید 6 :

nپس از آن بحث اصلی دمینگ به زبان ساده این بود که به موازات بهبود کیفیت هزینه نیز کاهش می یابد توجه بسیاری بر نظریه دمینگ شد و ازآن پس آشنایی با نظریه دمینگ به ویژه فنون روشهای کنترل آماری گسترش زیادی یافت و بسیاری از سازمانها از روشهای دمینگ در تهیه کیفیت ، سود می برند.

n

اسلاید 7 :

    3- روند TQM به دنبال آن است که طرز برخورد و تلقی کارکنان و مدیران را چنان تغییر دهد که آنان همواره بگویند خوب یا مطلوب بودن هرگز کافی نیست و باید بهبود کیفیت را در همه زمینه ها امری مستمر و دائمی تلقی کرد.
 از هدفهای TQM تدوین یک تحول در سازمان است به شکلی که مدیریت و کارکنان تنها به کارهای مربوط به شغل خود بسنده نکنند، بلکه مستمراً برای بهبود فرآیندها که نهایتاً باعث بهبود فرآورده ها و خدمات می شود اهمیت دهند.

اسلاید 8 :

    4 -عوامل کلیدی TQM: TQM در مفهوم راستین خود چیزی بیشتر از کنترلهای آماری کیفیت است.
 عوامل کلیدی TQM بطور کلی به شرح زیر است:
1- تقدم و پیشگیری نقایص به جای کشف بعدی آنها.
2- توجه و تأکید بر فرآیندهایی که فرآورده یا خدمات را تولید می کنند. 3- تعهد نسبت به بهبود مستمر این فرایندها.
4- تعهد نسبت به نوآوری در فرآیند های تازه ی فرآورده ها.
5- پذیرش این فلسفه که TQM در برگیرنده تمامی تولیدها و کارهای سازمان است.

n

اسلاید 9 :

اصول T.Q.M:

n توجه کامل به نیاز های مشتری

n ارائه کالا بدون عیب و نقص

n    مدیریت بر مبنای پیشگیری

n

n  استفاده از فرآیند آماریspc

nتشخیص و تصحیح اشتباهات

n

اسلاید 10 :

n1- ایجاد فضای مناسب برای هضم فلسفه جدید مدیریتی در سازمان- فضای مناسب برای برخورد مثبت و توجیهی با چالشهای ناشی از تغییرات تدریجی در اثر اجرای TQM فراهم شود.

n2- عدم اتکاء صرف به بازرسی نهایی برای نیل به کیفیت برتر- کنترل، پیشگیری و خودکنترلی در مراحل مختلف کار برای جلوگیری از بروز ضایعات و تولید محصول (خدمات یا نتیجه مطالعات) معیوب لازم است.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >