سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پروژه دانشجویی مقاله بررسی استراتژیهای بازاریابی در زمینه بیمه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی مقاله بررسی استراتژیهای بازاریابی در زمینه بیمه زندگی در pdf دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی مقاله بررسی استراتژیهای بازاریابی در زمینه بیمه زندگی در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی مقاله بررسی استراتژیهای بازاریابی در زمینه بیمه زندگی در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی مقاله بررسی استراتژیهای بازاریابی در زمینه بیمه زندگی در pdf :

چکیده

استراتژیهای بازاریابی نقش بسیار مهمی در فروش، درآمد و سهم بازار شرکت های بیمه دارد. با توجه به اهمیتی که در انتخاب نوع استراتژی بازاریابی بیمهزندگی وجود دارد، در نظر داریم مشخص کنیم استراتژیهای گوناگون بازاریابی چه تأثیری در زمینه فروش بیمه زندگی دارند. در این تحقیق با استفاده از مطالعه تحقیقات گذشته و الگوبرداری از انواع بازاریابی کشورهایی که در صنعت بیمه زندگی، پیشرفت قابل ملاحظه ای داشتهاند و نیز با نظرسنجی از خبرگان بیمه و با توجه به شرایط خاص زندگی در ایران و آمارهای اعلام شده از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، عوامل مؤثر بر بازاریابی موفق بیمهزندگی شناسایی و تأثیر هرکدام به تفکیک بررسی میشود. سپس با ترکیب عوامل برتر بازاریابی که بیشترین بازدهی را در فروش بیمه عمر داشته اند، به ارائه استراتژی بازاریابی موفق می پردازیم. از آنجایی که در این استراتژی، شاخصه های برتر بازاریابی که موجب افزایش فروش این بیمه شده است، بکار گرفته می شود، این مدل بازاریابی میتواند معرف یک مدل موفق باشد.

واژگان کلیدی: محصول، استراتژیهای بازاریابی، بیمهزندگی،کارایی.

Marketing strategies survey in life insurance×
×
Abstract

The marketing strategies play an important role in purchase, income and the market share of the insurance companies. According to the importance of selecting the type of strategy for life insurance marketing, we tend to determine what effects the different strategies have upon purchasing the life insurance. In this paper, through studying the former researches and sampling the different types of marketing in the countries improved in terms of life insurance industry, and also through interviewing the ideas of the insurance experts, in accordance with the particular life style in Iran, and the statistics published by the Central Insurance of Islamic Republic of Iran, we aim at finding the factors affecting the successful marketing of life insurance; the effects will be discussed separately. Afterwards, by mingling the best marketing factors which have the most efficiency in purchasing life insurance, we present the successful marketing strategy. Since this strategy makes use of the best features of marketing which result in increase in insurance purchase, this model of marketing can introduce a successful

model.× Keywords: Product; Marketing strategies; life insurance; Performance.×

-1 مقدمه

تلاش انسان، همواره معطوف بر حداکثر کردن نتیجه با کمترین امکانات موجود، جهت ایجاد ارزش افزوده است. واضح است که به دلیل محدودیت منابع در دسترس و جهت جبران این کاستی، بشر انتخاب ستادههایی با کمیت و کیفیت بیشتر را همواره مورد توجه قرار داده است. آنچه پیکره دفاعی یک واحد اقتصادی را استحکام میدهد و بر دیگر رقبا ارتقاء می بخشد، نگاه تیزبینانهای است که برنامهریزان آن واحد با ایجاد بستری مناسب سعی میکنند که ضمن شناسایی نقاط ضعف و قوت موجود، درصدد رفع نقایص و ارتقاء نقاط قوت در کل مجموعه برآیند.

شرکتهای بیمه نیز مانند هر سازمان و شرکتی، سعی دارند که با استفاده بهینه از امکانات موجود، خدماتی را ارائه دهند که به لحاظ کمیت و کیفیت در سطح بالایی باشد و برای بهینه سازی و بقای خود نیاز به افزایش کارایی دارند.

یکی از بخش های مهم که نقش عمدهای در رشد و توسعه و افزایش کارایی این شرکتها دارد، نوع بازاریابی آنها است.[1] این شرکتها باید با انتخاب استراتژیهای مناسب و معرفی کیفی و کمّی محصولات خود، نسبت به سایر رقبا و تأثیر آن در فروش بیشتر، سهم مناسبی از بازار را به خود اختصاص دهند.

برای فروش بیشتر، شرکت ابتدا باید بتواند تشخیص دهد که چه عواملی در بازاریابی موفق، نقش بیشتری ایفا میکنند؛ سپس با استفاده از راهبردهای مناسب به تعیین مؤثرترین استراتژیهای بازاریابی بپردازد.

در این طرح پژوهشی ابتدا به بررسی استراتژیهای مختلف بازاریابی و عوامل مؤثر در آنها می پردازیم سپس تعیین میکنیم چه استراتژیهایی برای بازاریابی صنعت بیمه زندگی کاراتر بوده که بتوان به کمک آن در رشد این صنعت و در رشد اقتصادی کشور سهمی ایفا کرد.

-2 ادبیات تحقیق

بیمهزندگی قراردادیست دوطــرفه که به موجب آن یکی از طرفین (بیمهگر) تعهد میکند در ازای دریافت وجه یا وجوهی از طرف دیگر (بیمهگذار)، سرمایه ای را یکجا یا به اقساط، در صورت حیات یا ممات شخص معینی (بیمه شده) به شخصی که قرارداد بیمه زندگی به نفع او منعقد میشود، (استفاده کننده) بپردازد.

هر عضو جامعه با خرید بیمهزندگی میتواند سرمایه قابل ملاحظهای را برای آینده خود وخانوادهاش پسانداز کند تا در شرایط سخت زندگی، ضمن کمک به او، آرامش روحی وی را نیز تأمین نماید.

در کشور عزیز ما علیرغم تلاشهای فراوان در زمینه بیمههای زندگی هنوز نسبت به کشورهای توسعه یافته، فاصله زیادی مشاهده میشود و در حالی که بیشتر سهم پرتفوی شرکتهای بیمهای کشورهای توسعه یافته را بیمههای زندگی تشکیل میدهد، در ایران سهم این نوع بیمهها در پرتفوی شرکتهای بیمهای، بسیار ناچیز است. در سال 2012 متوسط ضریب نفوذ بیمه در جهان % 6 5 و متوسط ضریب نفوذ بیمهزندگی در جهان % 369 بوده است. این درحالیست که در همین زمان، ضریب نفوذ بیمه در ایران % 165 و ضریب نفوذ بیمهزندگی % 013 است. پرتفوی بیمهزندگی بیش از %56 بازار بیمه در جهان را تشکیل میدهد. در حالی که این میزان در ایران کمتر از %8 است.[15]

یکی از شاخصهای توسعه یافتگی صنعت بیمه در دنیا، سهم فعالیتهای بیمهزندگی از بازار بیمه است. در حالی که در بازار بیمه ایران، بیمه زندگی در مقایسه با سایر بیمههابه علت سطح بالای تورم و فعّالیت اندک مؤسّسات، جایگاه ناچیزی دارد.

شناخت تکنیکها و روشهای بازاریابی در بیمهزندگی میتواند کارایی شرکتهای بیمه را افزایش داده بطوریکه ضمن جذب مشتریان به سرمایهگذاری در این نوع بیمه، هم انتظار مخاطبان تأمین خواهد شد و هم بازار جدید و سودآوری در این صنعت ایجاد کند.

انتخاب استراتژیهای مناسب بازاریابی، رکن اصلی شرکتهای بیمه خواهد بود و نقش مهمی در تحقق اهداف توسعه شرکت ایفا می نماید. ناکارآمد بودن این بخش، منجر به از دست رفتن بازار بیمه در رشتههای مختلف و توسعهنیافتگی این صنعت خواهد شد.

به خاطر نوع تجارت رو در رو بیمهگری1، شرکتهای بیمه ترجیح میدهند از طریق واسطهای با مشتریان خود ارتباط داشته باشند، واسطهای که بتواند به درستی رابطه آنان را تنظیم کرده، در حفظ مشتری موفق باشد و حق بیمه تولید کند. بنابراین نقش بازاریابی به عنوان تولیدکننده حق بیمه از ارائه خدماتی که توسط شرکتهای بیمه ارائه میشود تعریف شده است (سالنامه آماری صنعت بیمه، .(1387

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

پروژه دانشجویی پاورپوینت (مودم و انواع آن) در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پروژه دانشجویی پاورپوینت (مودم و انواع آن) در pdf دارای 70 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پروژه دانشجویی پاورپوینت (مودم و انواع آن) در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلودپروژه دانشجویی پاورپوینت (مودم و انواع آن) در pdf

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلودپروژه دانشجویی پاورپوینت (مودم و انواع آن) در pdf

قرار داده شده است

 

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پروژه دانشجویی پاورپوینت (مودم و انواع آن) در pdf :

اسلاید 1 :

 توضیحاتی در رابطه با مودم و تاریخچه آن :
واژه ” مودم ” از ترکیب کلمات “modulator-demodulator” اقتباس شده است .از مودم برای ارسال داده های دیجیتال از طریق خطوط تلفن استفاده بعمل می آید. مودم ارسال کننده اطلاعات، عملیات مدوله نمودن داده را به سیگنال هائی که با خطوط تلفن سازگار می باشند، انجام خواهد داد. مودم دریافت کننده اطلاعات، عملیات ” دی مدوله ” نمودن سیگنال را بمنظور برگشت به حالت دیجتال انجام می دهد.
 مودم های بدون کابل داده های
دیجیتال را به امواج رادیوئی تبدیل
می نمایند.

اسلاید 2 :

مودم چیست؟

  مودم دروازه ارتباطی ما با جهان است. به زبان ساده تر مودم یک وسیله موسوم به سخت افزار است که به کامپیوتر شخصی اضافه می شود و تفاوتی از لحاظ نسبت با دیگر وسایل سخت افزاری ندارد. 

مودم دروازه ارتباطی ما با جهان است. به زبان ساده تر مودم یک وسیله موسوم به سخت افزار است که به کامپیوتر شخصی اضافه می شود و تفاوتی از لحاظ نسبت با دیگر وسایل سخت افزاری ندارد.

مثلا چاپگر با فراهم آوردن توان امکان چاپ آثار تهیه شده توسط کامپیوتر وبا استفاده از نرم افزارهای کاربردی متنوع توان کاری کامپیوتر را زیاد می کند به همین ترتیب یک مودم متصل به کامپیوتر شخصی هم امکان کارهایی را می دهد که بدون ان به هیچ وجه ممکن نخواهد بود.دلیل اصلی به کارگیری مودم فراهم آوردن امکان ارتباط کامپیوتر شخصی با کامپیوتر های دیگر از طریق خطوط استاندارد تلفن است که وظیفه اولیه و اصلی هر مودم به حساب می آید.

اسلاید 3 :

مودم چگونه کار می‌کند؟

PC یک وسیله دیجیتالی است که بیشتر کارهایش را با روشن و یا خاموش کردن یک سری کلیدهای الکترونیکی انجام می‌دهد. هر رقم 0 در دستگاه اعداد دودویی، (که در اینجا به شکل کره نشان داده شده)، بیانگر یک کلید خاموش است و هر رقم 1 در دستگاه اعداد دودویی، (که در این جا به شکل یک مکعب نشان داده شده)، نمایشگر یک کلید روشن است. در این میان هیچ انتخاب دیگری وجود ندارد.
سیستم تلفن یک دستگاه آنالوگ (پیوسته) است، (زمانی که تلفن ساخته شد، الکترونیک رقمی (دیجیتال) هنوز شناخته نشده بود)، که برای انتقال صوت‌ها و طنین‌های گوناگون صدای انسان طراحی شده است. این صداهابه صورت یک سیگنال آنالوگ همانند جریان الکتریسته‌ی پیوسته که فرکانس و شدتش به آرامی تغییر می‌کند به طور الکترونیکی منتقل می‌شوند. این (جریان) را می‌توان بر روی نوسان‌سنج (اسیلوسکوپ) به صورت یک خط موج‌دار نمایش داد، .
مودم پلی است میان سیگنال‌های پیوسته (آنالوگ) و رقمی (دیجیتالی) که با تغییر و یا تلفیق (مدولاسیون) فرکانس یک موج الکترونیکی، داده‌های دیجیتالی را به داده‌های آنالوگ و یا بر عکس تبدیل می‌کند. این مرحله شبیه به چیزی است که باند رادیویی FM از آن استفاده می‌کند. در انتهای دریافت یک ارتباط تلفنی، مودم بر عکس عمل می‌کند، (یعنی) سیگنال‌های پیوسته را به کد دیجیتالی (رقمی) تفکیک می‌نماید. نام مودم از دو کلمه‌یModulate (مودوله) و DEModulate (دِمدوله) گرفته شده است.
در کامپیوترهای شخصی، ارتباطات مودمی(ارتباطاتی که از طریق مودم انجام می‌شوند) به سه عنصر با حداقل استاندارد نیاز دارند (این سه عنصر عبارتند از): درگاه‌های سریال، فرمان‌های مودم و نرم‌افزارهای ارتباطی. به علت وجود مودم‌های متفاوت، ارایه روش مطلقی که نحوه کار همه‌ی مودم‌ها را نشان دهد غیر ممکن است، اما عملکردی که در این جا توضیح داده شد دقیقا” نرم‌افزارهایی را تشریح می‌کند که از فرمان (دستورالعمل) شرکت Hayes (یکی از سازنده‌های مودم) استفاده می‌کنند. در این فرمان، مودم برای درگاه سری با 25 پایه Pin تنظیم شده است.

اسلاید 4 :


مودم یکی از دستگاههایی است که برای انتقال اطلاعات بین کامپیوترها، از طریق کانال‌های مخابراتی به کار می‌رود. مودم یک‌دستگاه Modulation-& Demodulation است و کلمه MoDem از این حروف ابتدای این دو کلمه گرفته شده است. همانطور که می‌دانید از مودم برای اتصال کامپیوتر به اینترنت استفاده می‌شود. همچنین می‌توانید از این وسیله برای دریافت و ارسال Fax استفاده نمایید، به همین دلیل گاهی به یک مودم، فکس‌مودم نیز می‌گویند. استفادهء دیگر مودم‌ها برقراری ارتباط بین دو کامپیوتر از طریق خط تلفن و بدون نیاز به اینترنت است. این ارتباط می‌تواند برای انتقال اطلاعات ویا ایجاد یک شبکه برای انجام بازی‌های کامپیوتری باشد.
داده در کامپیوتر به‌شکلی متفاوت با داده‌ای که‌از طریق خط‌تلفن منتقل‌می‌شود، ذخیره‌می‌گردد. داده‌کامپیوتر در قالب‌دیجیتال ذخیره می‌شود، درحالی‌که خطوط تلفنی داده را در قالب‌آنالوگ منتقل‌می‌کنند. فرایند تبدیل داده از قالب‌دیجیتال به قالب‌آنالوگ ، Modulation و تبدیل داده از قالب آنالوگ به قالب‌دیجیتال Demodulation نامیده‌می‌شود. بنابراین ابزاری که از آن به عنوان واسطی بین کامپیوتر و سیستم تلفن استفاده می‌شود Modem نامیده‌می‌شود.
زمانی‌که یک‌کامپیوتر می‌خواهد اطلاعاتی‌را به‌کامپیوتر دیگر منتقل‌کند یک مودم در سر راه خطوط ارسالی قرارمی‌گیرد و سیگنالهای‌دیجیتال را به سیگنالهای‌آنالوگ تبدیل کرده و سپس سیگنالهای‌آنالوگ می‌توانند از طریق خطوط تلفن، فیبرنوری و یا ماهواره‌های مخابراتی انتقال‌یابند. کامپیوتری که می‌بایست اطلاعات را دریافت‌کند نیز از یک مودم دیگر استفاده می‌کند تا بدین وسیله سیگنال‌آنالوگ را مجدداً به صورت پالس‌های‌دیجیتال تبدیل‌کند و بتواند اطلاعات را در خود ذخیره‌نموده و یا نمایش‌دهد.
مودم ها در دو نوع به بازار عرضه شده اند ، مودم‌داخلی یا Internal و مودم‌خارجی یا External. مودم داخلی بر روی Adapter Card در داخل کامپیوتر قرار می‌گیرد و مودم خارجی جعبه‌ای کوچک است که توسط کابلی به کامپیوتر متصل می‌شود.
قبل از انتقال داده‌ها از مودمی به مودم دیگر، الگوریتم‌های فشرده‌سازی بر آنها اعمال می‌شود تا زمان انتقال و هزینه، به ویژه در مسافتهای طولانی کم شود. البته اگر داده‌ها قبلاً فشرده‌شده‌باشند در این صورت متراکم‌کردن آنها مشکل است و تغییر چندانی در سرعت انتقال حاصل‌نمی‌شود.
مودم‌ داخلی (Internal) نیز مانند دیگر بردهای الکترونیکی، روی شیارهای توسعه سوار می‌شود و مانند کارت صدا، در حال حاضر روی Slot یا شیار PCI قرار می‌گیرد. مشخصه اصلی مودم‌ها نرخ انتقال اطلاعات است که با کیلوبیت در ثانیه مشخص می‌شود.
این سرعت در مودم‌ها معمولاً 14400 ، 28800 ، 36600 ، 56600 کیلوبیت‌بر‌ثانیه می‌باشد. امروزه تقریباً همهء مودم‌ها دارای سرعت 56 کیلو بیت بر ثانیه هستند.
مشخصه‌های مهم دیگری نیز در مورد مودم‌ها وجود‌دارد، که‌عبارتند‌از: سرعت اتصال یا Connect به اینترنت و عدم وقفه ‌در‌اتصال یا Disconnect به اینترنت.
اغلب مودم‌ها دارای دو محل اتصال در پشت خود هستند، یکی برای اتصال خط‌تلفن که با کلمه Line مشخص می‌شود و دیگری برای اتصال به گوشی تلفن که با Phone مشخص می‌شود. بعضی از مودم‌ها نیز دارای دو فیش صدا جهت اتصال هِدسِت یا Speaker می‌باشند، که معمولاً برای Chat کردن از آن استفاده می‌شود.
مودم‌های خارجی یا External نیز به وسیله کابل‌هایی به Port یا درگاه Com متصل می‌شدند. اما امروزه بیشتر مودم‌های خارجی به درگاه USB متصل می‌شوند. این مودم‌ها معمولاً مشخصه‌های ذکر شده را بهتر و با سرعت بیشتری انجام می‌دهند.

اسلاید 5 :

 

مودم ازسال 1960 در کامپیوتر و بمنظور ارسال و دریافت اطلاعات توسط ترمینال ها و اتصال به سیستم های مرکزی، مورد استفاده قرار گرفته است .شکل زیر نحوه ارتباط فوق در کامپیوترهای بزرگ را نشان می دهد.

سرعت مودم ها در سال 1960 حدود 300 بیت در ثانیه (bps) بود. در آن زمان یک ترمینال ( یک صفحه کلید و صفحه نمایشگر) قادر به تماس تلفنی با کامپیوتر مرکزی بود. فراموش نکنیم که در آن زمان وقت کامپیوتر بصورت اشتراکی مورد استفاده قرار می گرفت و سازمانها و موسسات با خریداری نمودن زمان مورد نظر خود، امکان استفاده از کامپیوتر اصلی را بدست می آورند. مودم ها در آن زمان این امکان را بوجود می آورند که موسسات یاد شده قادر به ارتباط با سیستم مرکزی با سرعتی معادل 300 بیت در ثانیه باشند.در چنین حالتی زمانیکه کاربری از طریق ترمینال کاراکتری را تایپ می کرد، مودم کد معادل کاراکتر تایپ شده را بر اساس  استاندارد اسکی، برای کامپیوتر مرکزی ارسال می نمود. در مواردیکه کامپیوتر مرکزی اطلاعاتی را بمنظور نمایش برای ترمینال ارسال می کردد نیز از مودم استفاده می گردید.

اسلاید 6 :

 تلاش های فراوانی در جهت افزایش سرعت مودم ها صورت گرفت . ماحصل تلاش های فوق افزایش نرخ انتقال اطلاعات در مودم ها بود .

از سال 1960 تا 1983 سرعت 300 بیت در ثانیه

از سال 1984 تا 1985 سرعت 1200 بیت در ثانیه

از سال 1986 تا 1989 سرعت 2400 بیت در ثانیه

از اواخر سال 1990 تا اوایل 1991 9600 بیت در ثانیه

سرعت 19/2 کیلو بیت در ثانیه

سرعت 28/8 کیلو بیت در ثانیه

سرعت 33/6 کیلو بیت در ثانیه

سرعت 56 کیلو بیت در ثانیه ( در سال 1998 استاندارد گردید )

خطوط ADSL با حداکثر سرعت 8 مگابیت در ثانیه ( از سال 1999 متداول شده است )

مود مهای با سرعت 300 بیت در ثانیه

اسلاید 7 :

در آغاز از مودم های با سرعت 300 بیت در ثانیه استفاده می گردید . طرز کار مودم های فوق بسیار ساده بود. مودم های فوق از یک Frequency shift keying FSK  برای ارسال اطلاعات دیجیتال از طریق خطوط تلفن استفاده می کردند. در FSK از یک فرکانس ( tone) متفاوت برای بیت های متفاوت استفاده می گردید. زمانیکه یک مودم متصل به ترمینال با مودم متصل به کامپیوتر تماس می گرفت، مودم متصل به ترمینال مودم، originate نامیده می شود. مودم فوق برای مقدار” صفر” ، فرکانس 1070 هرتز و برای مقدار” یک”، فرکانس 1270 هرتز را ارسال می نماید. مودم متصل به کامپیوتر را مودم Answer می نامند. مودم فوق برای ارسال مقدار” صفر” ، فرکانس 2025 هرتز و برای مقدار” یک” ، فرکانس 2225 هرتز را ارسال می کرد.با توجه به اینکه مودم های فرستنده و گیرنده از فرکانس های متفاوت برای ارسال اطلاعات استفاده می کردند، امکان استفاده از خط بصورت همزمان فراهم می گردید. عملیات فوق Full-duplex نامیده می شود. مودم هائی که صرفا” قادر به ارسال اطلاعات در یک جهت در هر لحظه می باشند half-duplex نامیده می شوند.

اسلاید 8 :

فرض کنید دو مودم متصل و کاربر ترمینال ( فرستنده ) حرف a را تایپ نمائید. کد اسکی حرف فوق 97 دهدهی و یا 01100001 باینری است . دستگاهی با نام UART موجود در ترمینال بایت ها را به بیت تبدیل و آنها را از طریق پورت سریال (RS-232 Port) در هر لحظه ارسال می دارد. مودم ترمینال به پورت سریال متصل بوده و در هر لحظه یک بیت را دریافت می دارد.در ادامه اطلاعات مورد نظر از طریق خط تلفن ارسال خواهند شد.

مودم های سریعتر

بمنظور ایجاد مودمهای سریعتر طراحان مودم مجبور به استفاده از روش های مناسبتری نسبت به FSK بودند. در ابتدا ازPhase-Shift  Keying   PSK و در ادامه از روش Quadrature amplitude modulation)QAM) استفاده کردند. روشهای فوق امکان ارسال حجم بالائی از اطلاعات

را فراهم می نمودند. شکل زیر یک مودم 56kbps

 را نشان می دهد.

 تمام مودم های با سرعت بالا بنوعی از مفهوم ” تنزل تدریجی ”  استفاده می نمایند. این بدان معنی است که آنها قادر به تست خط تلفن و تنظیم سرعت مناسب می باشند.

اسلاید 9 :

در ادامه تحولات مربوط به مودم  مودم های Asymmetric digital subscriber line)ADSL) بوجود آمدند. از واژه “غیر متقارن” بدین دلیل استفاده شده چون مودم های فوق قادر به ارسال اطلاعات با سرعت بالاتر در یک  مسیر نسبت به مسیر دیگر می باشند. مودم های ADSL از این حقیقت که هر منزل و یا محل کار دارای یک کابل مسی اختصاصی بین محل مورد نظر و شرکت مخابرات مربوطه می باشند، استفاده نموده اند. خط فوق قادر به حمل حجم بالائی از داده نسبت به سیگنال 3000 هرتزی مورد نیاز برای کانال های صوتی تلفن می باشد . در صورتیکه مرکز تلفن مربوط و منزل و محل کار کاربر هر دو از مودم های ADSL در دو طرف خط استفاده نمایند، بخشی از کابل مسی بین منزل و مرکز نلفن می تواند بعنوان یک کانال انتقال اطلاعات دیجیتال با سرعت بالا مطرح گردد. ظرفیت خطوط فوق در حد  ارسال یک میلیون بیت در ثانیه بین منزل و مرکز تلفن (UpStream) و هشت مگابیت در ثانیه بین مرکز تلفن و منزل (Downstream) تحت شرایط ایده آل است . با استفاده از یک خط می توان بصورت همزمان مکالمات تلفنی و داده های دیجیتال را ارسال کرد.

رویکرد استفاده شده در مودم های ADSL از اصول ساده ای تبعیت می نماید. پهنای باند خطوط تلفن بین 24000 هرتز و 1100000 هرتز به باندهای 4000 هرتزی تقسیم می گردد.و یک مودم مجازی برای هر باند در نظر گرفته می شود. هر یک از 249 مودم مجازی باند مربوط به خود را تست و بهینه ترین حالت را برای خود در نظر خواهند گرفت .برآیند سرعت تمام 249 مودم مجازی،  مجموع سرعت کانال خواهد بود.

اسلاید 10 :

  مودم های کابلی

 در برخی از کشورهای دنیا نظیر امریکا سالیان متمادی است که مردم از تلویزیون های کابلی استفاده می نمایند. تنوع شبکه های تلویزیونی و کیفیت تصاویر از مهمترین دلایل گرایش مردم به تلویزیون های کابلی است . مشترکین تلویزیون های کابلی دارای یک گزینه مناسب جهت اتصال به اینترنت می باشند : مودم های کابلی  . مودم های کابلی با تکنولوژی DSL رقابت می نمایند.

 مبانی مودم های کابلی

هر یک از سیگنال های تلویزیون در تلویزیون های کابلی دارای کانالی به اندازه 6 مگاهرتز ( شش میلیون سیکل در ثانیه ) است. کابل های کواکسیال استفاده شده در تلویزیون های کابلی قادر به حمل صدها سیگنال مگاهرتزی می باشند. در سیستم تلویزیون های کابلی ، سیگنال های مربوط  به هر کانال، پهنای باندی به اندازه 6 مگاهرتز را اشغال می نمایند. در اغلب سیستم های فوق صرفا” از کابل کواکسیال استفاده می گردد. در سایر سیستم ها از فیبر نوری  استفاده می گردد. ارسال سیگنا لها از طریق فیبر تا نزدیکترین ناحیه و یا محل ، انجام و در ادامه سیگنالهای مورد نظر با استفاده از کابل های کواکسیال به منزل مشترکین انتقال داده می شوند.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

پروژه دانشجویی تحقیق اهمیت ورزش و نقش آن در اجتماع در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی تحقیق اهمیت ورزش و نقش آن در اجتماع در pdf دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی تحقیق اهمیت ورزش و نقش آن در اجتماع در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی تحقیق اهمیت ورزش و نقش آن در اجتماع در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی تحقیق اهمیت ورزش و نقش آن در اجتماع در pdf :

بخشی از فهرست پروژه دانشجویی تحقیق اهمیت ورزش و نقش آن در اجتماع در pdf

اهمیت ورزش و نقش آن در اجتماع
اهداف تربیت بدنی
محتوای ورزش و تربیت بدنی در جامعه اسلامی

حرکت و جنبش از ویژگیهای حیات انسان و دارای انگیزه و ریشه ای در سرشت او و عاملی برای رشد و سلامت و نشاط اوست. انسان نیازمند به حرکت و ناگزیر از حرکت است، منع انسان از حرکت نه تنها موجب توقف رشد بلکه سبب افسردگی، بروز رفتار ناهنجار و از دست رفتن شور و نشاط زندگی وی می گردد.
تربیت بدنی و ورزش جزء لاینفک تعلیم و تربیت و وسیله ای برای رسیدن به سلامت جسمی و روحی نسل جوان است. مفاهیمی مانند تندرستی، بهداشت رشد فردی و اجتماعی وسلامت روحی ارتباط نزدیکی با تربیت بدنی و ورزش دارد. نگاهی به تاریخ نشان می دهد که ملل متمدن جهان همواره به نقش و اهمیت ورزش توجه داشته اند و از آن در پرورش جوانان خود و آماده کردن آنها برای مشکلات فردی و اجتماعی استفاده می کردند. در زندگی و اجتماعی بسیاری از جوامع و ملتهای امروز جهان تربیت بدنی و ورزش بخش مهم و جدایی ناپذیری از برنامه های کلی تربیت کودکان و جوانان به حساب می آید.
اهداف عمده تربیت بدنی در تاریخ زندگی انسان عبارت از حفظ سلامت و تعمیم بهداشت، رشد و تقویت قوای جسمی، آمادگی برای فعالیتهای دفاعی، کسب شادابی و نشاط و نیل به موفقیت در وظایف حرفه ای و شغلی بوده است.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

پروژه دانشجویی طراحی و ساخت آنتن های حلقوی در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی طراحی و ساخت آنتن های حلقوی در pdf دارای 91 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی طراحی و ساخت آنتن های حلقوی در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

 

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه پروژه دانشجویی طراحی و ساخت آنتن های حلقوی در pdf

مقدمه

فصل اول

1- آنتن حلقوی

1-1- حلق? کوچک

2-1- دو قطبی مغناطیسی کوتاه . معادل یک حلقله

3-1- میدانهای دور دو قطبی کوچک و دو قطبی کوتاه

4-1- مقایسه میدانهای دور حلقه کوچک و دو قطبی کوتاه

5-1- آنتن حلقه ای . حالت کلی

6-1- پترن های میدان دور آنتهای حلقه ای دایره ای با جریان یکنواخت

7-1- حلقه کوچک به عنوان یک حالت خاص

8-1- مقاومت تشعشع حلقه ها

9-1- خاصیت جهتی آنتهای حلقه ای دایره ای با جریان یکنواخت

10-1- جدول فرمول های حلقه

11-1- آنتهای حلقوی مربعی

12-1- آنتهای حلقوی دایروی

13-1- حلقه ی دایروی حامل یک جریان ثابت

فصل دوم

2- آنتهای حلقوی کوچک

1-2- دوگانگی

2-2- آنتن حلقوی کوچک

فصل سوم

3- آنتهای یاگی یودا

منابع و مأخذ

 

 

مقدمه :
از آغاز تمدن بشری مخابرات اهمیت اساسی را برای جوامع انسانها داشته است . در مراحل اولیه مخابرات توسط امواج صوتی از طریق صدا صورت می گرفت . با افزایش مسافات لازم برای مخابرات ابزارهای مختلفی مانند طبلها ، بوقها و غیره ارائه شدند .
برای مسافات طولانیتر روشها و وسائل ارتباطات بصری مانند پرچمهای خبری و علائم دودی در روز و آتش در شب به کار برده شدند .
البته ابزارهای مخابراتی نوری از قسمت مرئی طیف الکترومغناطیسی استفاده میکنند. تنها در تاریخ اخیر بشر است که طیف الکترومغناطیسی خارج از ناحیه مرئی برای ارتباطات راه دور از طریق امواج رادیوئی به کار برده شده است .
آنتن رادیوئی یک قطعه اساسی در هر سیستم رادیوئی می باشد . یک آنتن رادیوئی یک ابزاری است که امکان تشعشع یا دریافت امواج رادیوئی را فراهم می سازد .
به عبارت دیگر ، یک آنتن یک موج هدایت شده روی یک خط انتقال را به یک موج فضای آزاد در حالت ارسال و برعکس در حالت دریافت تبدیل می کند . بنابراین ، اطلاعات می تواند بدون هیچ گونه ساختار و وسیله واسطه ای بین نقاط و محلهای مختلف انتقال یابد .
فرکانسهای ممکن امواج الکترومغناطیسی حامل این اطلاعات طیف الکترومغناطیسی را تشکیل می دهد .
باند فرکانسهای رادیوئی در ضمیمه ارائه شده اند . یکی از بزرگترین منابع انسان طیف الکترومغناطیسی است و آنتنها در استفاده از این منبع طبیعی نقش اساسی را ایفاء کرده اند . یک تاریخ مختصر تکنولوژی آنتنها بحثی از کاربردهای آنها ذیلاً ارائه می شود .
مبنای نظری آنتها بر معادلات ماکسول استوار است . "جیمز کلارک ماکسول" (1831 – 1879 ) در سال 1864 در حضور انجمن سلطنتی انگلستان نظریه خود را ارائه داد مبنی بر اینکه نور و امواج الکترومغناطیسی پدیده های فیزیک یکسانی هستند .
همچنین پیش بینی کرد که نور و اختلالات الکترومغناطیسی را می توان بصورت امواج رونده دارای سرعت برابر توجیه کرد .
فیزیکدان آلمانی "هاینریش هرتزگ" (1857 – 1897) در سال 1886 توانست صدق ادعاو پیش بینی ماکسول را مبنی بر اینکه کنشها و پدیده های الکترومغناطیسی می توانند در هوا منتشر شوند ، نشان دهد .
هرتز کشف کرد که اختلالات الکتریکی می توان توسط یک مدار ثانویه با ابعاد مناسب برای حالت تشدید و دارای یک شکاف هوا برای ایجاد جرقه آشکار کرد .
منبع اولیه اختلالات الکتریکی مورد بررسی هرتز شامل دو ورق هم صفحه بود که هر ورق با یک سیم به یک سیم پیچ القائی وصل می شد .
این اولین آنتن مشابه آنتن دو قطبی ورق خازنی مورد بحث در بخش 2-1 می باشد . هرتز آنتهای دو قطبی و حلقوی و نیز آنتهای انعکاسی سهموی استوانه ای نسبتاً پیچیده ای را دارای دو قطبیهائی در امتداد خط کانونی شان بعنوان تغذیه ساخت .
مهندس برق ایتالیایی "گوگلیلمو مارکونی" نیز یک استوانه سهموی میکروویو در طول موج 23 سانتیمتر را برای انتقال کد اولیه اش ساخت . ولی کارهای بعدیش برای حصول برد مخابراتی بهتر در طول موجهای بلندتر بود .
برای اولین مخابرات رادیوئی در ماورای اقیانوس اطلس در سال 1901 آنتن فرستنده شامل یک فرستنده جرقه ای بود که بین زمین و یک سیستم شامل 50 عدد سیم قائم متصل می شد .
سیم ها از هم باز شده و توسط یک سیم افقی متصل به دو دکل نگه داشته می شد . آنتن گیرنده توسط بالونهائی آویزان می شدند . مارکونی اهمیت مرتفع کردن آنتها را در این فرکانسهای پائین در حدود 60 کیلوهرتز درک می کرد .
فیزیکدان روسی " الکساندر پوپوف " (1859 – 1905) نیز اهمیت کشف امواج رادیویی را توسط هرتز تشخیص داد و یک سال قبل از مارکونی شروع به کار و فعالیت در مورد روشهای دریافت آنها نمود .
اغلب افتخار کاربرد اولین آنتن در اولین سیستم رادیوئی را در سال 1897 برای ارسال یک سیگنال از کشتی به ساحل در مسافت سه میل به او می دهند .
در هر حال ، این مارکونی بود که رادیوی تجارتی را توسعه داده و مخابرات رادیوئی را در ماورای اقیانوس اطلس ایجاد کرد . مارکونی را می توان پدر رادیو آماتور دانست .
توسعه آنتها در سالهای اولیه به علت عدم وجود و در دسترس نبودن مولدهای سیگنال محدود بود . در حدود سالهای 1920 پس از آنکه لامپ تریود "دوفارست" برای ایجاد سیگنالهای امواج پیسوته تا 1 مگاهرتز به کار رفت ، ساخت آنتهای تشدیدی (با طول تشدید) مانند دو قطبی نیم موج امکان یافت .
در این فرکانسهای بالاتر امکان ساخت آنتها با ابعاد و اندازه های فیزیکی در حدود تشدید (یعنی نیم طول موج) فراهم شد .
قبل از جنگ دوم جهانی مولدهای سیگنال مگنیترون و کلایسترون میکروویو (در حدود 1 گگا هرتز) همراه با موجبرهای تو خالی اختراع و توسعه یافتند . این تحولات منجر به ابداع و ساخت آنتهای بوقی شد ، گر چه سالها قبل "چندر بوز" (1858- 1937) در هندوستان اولین آنتن بوقی الکترومغناطیسی را ساخت .
در سال 1934 اولین سیستم رادیو تلفنی میکروویو تجارتی بین انگلستان و فرانسه در فرکانس عمل 8/1 گگا هرتز برقرار شد .
در خلال جنگ دوم جهانی یک فعالیت وسیع طراحی و توسعه برای ساخت سیستمهای رادار منجر به ابداع انئاع مختلف آنتهای مدرن مانند آنتهای بشقابی (منعکس کننده) ، عدسیها و آرایه های شکافی موجبری شد .
حال ، نظر خود را به کاربردهای آنتها معطوف می کنیم . انتقال انرژی الکترومغناطیسی می تواند توسط نوعی از ساختارهای هدایت کننده امواج (مانند یک خط انتقال) صورت گیرد و یا می تواند از طریق آنتهای فرستنده و گیرنده بدون هیچ گونه ساختار هدایت کننده واسطه ای انجام گیرد .

 

بخشی از منابع و مراجع پروژه پروژه دانشجویی طراحی و ساخت آنتن های حلقوی در pdf
کتاب         :     ( آنتنها )    اصول و مبانی
مؤلف         :     جان دی . کراس
ترجمه         :     دکتر زهر امامی 
کتاب                 :     ( آنتنها )    ساختار و کاربرد
گردآوری و ترجمه         :     دکتر زهر امامی 
کتاب             :     (تحلیل و طراحی آنتنها )     
مؤلف             :     وارن ال . استتزمن
گری آ. تیل
ترجمه    و تدوین      :     دکتر همایون عریضی  

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

پروژه دانشجویی مقاله جایگاه زن در اسلام در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی مقاله جایگاه زن در اسلام در pdf دارای 59 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی مقاله جایگاه زن در اسلام در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی مقاله جایگاه زن در اسلام در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی مقاله جایگاه زن در اسلام در pdf :

بخشی از فهرست پروژه دانشجویی مقاله جایگاه زن در اسلام در pdf

فهرست
* نگاهی به زن ادوار تاریخ
زن درایران باستان
زن درفرانسه
زن دراعراب جاهلیت
زن درهند
زن درچین
زن در یونان باستان
زن در روم باستان
عقیده ی کشیشان مسیحی درباره ی زن


**زن در اسلام
اسلام و زن امروز
زن در نظر اسلام
زن وحقوق برابر
مقام زن در اسلام
آفرینش زن در اسلام
عدم تبعیض در خلقت زن و مرد
خلقت زن عامل تسکین و آرامش
فضیلت مادربودن در اسلام
مشورت با زن در اسلام
زنان مسلمان در کسب دانش
فضیلت زن مسلمان در اخلاق و عبادت
*** نقش زن درخانواده از دیدگاه اسلام
ازدواج و تشکیل خانواده
**** نقش حجاب زنان در خانواده و اجتماع
حجاب در اسلام
نقش حجاب در حفاظت و سلامتی خانواده
ارتباط حجاب و عفاف
حجاب و استحکام پیوند خانواده
کیفیت مراعات حجاب در اجتماع
حجاب و پیشگیری از مفاسد اجتماعی
***** زنان در مدیریت و رهبری جامعه
مدیریت و رهبری در اجتماع اسلامی
زن در مسیر قضاوت
حکومت و فرانروایی
****** نظر امام خمینی(ره) درباره ی زن
جایگاه و نقش زن از دیدگاه امام خمینی (ره)
نقش اجتماعی زن از دیدگاه امام خمینی(ره)
نقش زن برمبنای ویژگی های زنانگی
******* مهر و نفقه زن
مهر و نفقه
تاریخچه ی مهر
مهر در نظام حقوقی اسلام
فلسفه ی حقیقی مهر
مهر در قرآن
مقام انسانی زن از نظر قرآن
نتیجه گیری
تهیه کنندگان

نگاهی به زن در ادوار تاریخ :
1- زن در ایران باستان
اندیشه ایرانیان باستان درباره زنان نسبت به دیگر اقوام ماقبل یا هم عصر خویش از وضعیت مساعد و بهتری برخوردار بود، که شایان تقدیر وتحسین می باشد. اما باز مشکل از نگرش حقارت آمیز و رفتارهای تبعیض گونه به زنان حل نشده بود پرفسور کریستین سن درباره اعتقادات ایرانیان زمان ساسانیان می نویسد« در نقش شکار طاق بستان فقط چندتن از 3 هزار زن خسروپرویز را که در حرم داشت می بینیم این شهریار هیچگاه از این میل سیر نمی شد، و دوشیزگان و بیوگان و زنان صاحب اولاد را به حرم خود می آورد، هرجا زنی با وصف مناسب می دیدند، خدمت را می بردند.» متأسفانه شاهد تداوم افکار پلید پیرامون بانوان در تاریخ نظام شاهنشاهی ایران تا قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب بودیم، بویژه تلاش سلاطین در گسترش حرمسراها در گذر تاریخ، دلالت بر واقعیت های تلخ و ضالمانه جنس مذکر بر مؤنث دارد. در تاریخ ایران مشاهده می کنیم که حتی زن در دوره ی ناصرالدین شاه بعنوان یک ابزار شهوت برای غریزه ای جنسی مردان قرار می گرفت. در این زمینه تصحیح شده که عملاً در تاریخ گذشته ایران زنان دارای شخصیت حقوقی نبوده و در شمار اشیاء و تحت قیمومت مردان قرار داشتند. می توان به ازواجهای شرم آور عصر ساسانیان اشاره کرد مانند زناشویی خواهران با برادران، پسرها با زن پدرها و تعداد زوجات که هر مرد می توانست حتی صد زن بگیرد.
2- زن در فرانسه:
فرانسویان اعتقاد داشتند زن رفیق مار و فرستاده شیطان است که برای بقاء نسل به شکل انسان درآمده است حتی مجمع دینی فرانسه در سال 1308 میلادی پس از بحثهای زیاد درباره ماهیت زن چنین نظر داد که: زن انسان است اما برای خدمت مردان آفریده شده است.
2- زن در اعراب جاهلیت:
فرمایه ترین دیدگاه در گستره تاریخ درباره ی زن در عصر جاهلیت بود. قرائن و شواهد گسترده ای باستناد آیه کریمه و احادیث معتبر موجود است که بی رحمانه ترین رفتار را عرب جاهلی با زنان و دختران داشت. خداوند در آیاتی اشاره به این حقیقت که هنگامی به یکی از آنان بشارت داده شود که خداوند دختری به تو داده آنچنان از فرط ناراحتی چهره اش تغییر کند که صورتش سیاه و مملو از خشم و غضب گردد از قبیله اش متواری شود آیا این ننگ را برخود بپذیرد و یا آن را زنده به زیر خاک پنهان سازد؟ چه حکم بدی می کردند....!
4- زن در هند:
در آئین بودایی که از ادیان رایج هندیان است زنان از حقوق و منزلت خانوادگی و اجتماعی محروم بودند و این نگرش همچنان در میان بسیاری از آنان موسوم است. پیرامون اقوال و افکار هندیان راجع به زنان چنین نگارش شده که آنان« زن را دروازه اصلی جهنم می دانند» و در بسیاری از موارد مشاهده می گردد که زنان قربانی آداب زشت جاهلی بودند و همچنین از کسب دانش محروم بودند حتی سوزاندن زن پس از شوهرانشان نیز مرسوم بود که در این زمینه محققان و مورخان آورده اند:زن را وجودی فرعی برای مرد به حساب می آوردند. تا روزی که مرد زنده بود و شوهرش حق حیات داشت و روزی که شوهر از دنیا رفت، زن را زنده زنده با او دفن می کردند زیرا که زندگیش پس از شوهر ارزش ندارد و باید در قبر خادم شوهر باشد و این تفکر هنوز در نزد برخی از مردم جامعه هند وجود دارد. در قانون مانوی چنین آمده: زن باید در طول زندگی در قیمومت مرد باشد.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >