سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پروژه دانشجویی مقاله ارائه یک روش ترکیبی از بیومتریک و رمزنگاری

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی مقاله ارائه یک روش ترکیبی از بیومتریک و رمزنگاری در پروتکل تشخیص هویت سیستم خودپرداز بانکها در pdf دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی مقاله ارائه یک روش ترکیبی از بیومتریک و رمزنگاری در پروتکل تشخیص هویت سیستم خودپرداز بانکها در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی مقاله ارائه یک روش ترکیبی از بیومتریک و رمزنگاری در پروتکل تشخیص هویت سیستم خودپرداز بانکها در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی مقاله ارائه یک روش ترکیبی از بیومتریک و رمزنگاری در پروتکل تشخیص هویت سیستم خودپرداز بانکها در pdf :

چکیده

در این مقاله به کاربردهای علم زیستسنجی((Biometric در روشهای شناسایی و تایید هویت یک فرد از طریق تکنولـوژی اثـر انگشـت توسـط یـک سیستم خودپرداز بانک میپردازیم. همچنین به ارائه یک پروتکل تایید هویت ترکیبی مبتنی بر رمزنگاری (Cryptography) کارت هوشمند با استفاده از تکنولوژی اثرانگشت در طراحی سیستمهای خودپرداز بانکها میپردازیم. در این روش سیستم اثبات صحت هر کاربر بـا در اختیـار داشـتن هـر دو کـارت هوشمند و بیومتریک (اثرانگشت) کار میکند. شبیه سازی کامپیوتر و تجزیه و تحلیل آماری در این روش بـا دیگـر روشهـای تاییـد هویـت ترکیبـی بـرای خودپرداز بانکها مقایسه میشود.

واژه های کلیدی رمزنگاری، بیومتریک، پروتکل امنیتی، اثرانگشت، خودپرداز بانکها

-1 مقدمه

تکنولوژی اثرانگشت قدیمیترین روش آزمـایش تشـخیص هویـت از راه دور است. روشهای شناسایی میتوانند بصـورت ترکیبـی مـورد اسـتفاده قرار فگیرند: یک کارت و یک کلمه عبور یـا کـارت و زیسـت سـنجی از روشهای معمول فهستند. این ترکیب میتواند مطابق با نیازها متفاوت باشد. برای مثال، ممکن است فقط از یک کارت برای ورود به ساختمان استفاده کنیم، از یک کارت و یکفرمزفبرای ورود به اتاق کامپیوتر، امـا از یـک کارت و اثرانگشت برایفعملیات انتقال پول در سیستمهای کامپیوتری. در این مقاله به بررسی روشهای شناسـایی بصـورت ترکیبـی از طریـق کـارت هوشمند و تکنولوژی انگشت نگاری برای عملیات انتقـال پـول در سیسـتم های خود پـرداز بانـک مـیپـردازیم. بـا توسـعه روز افـزون تکنولـوژی، و جایگزینی سیستمهای نوین در تمـامی عرصـههـا، بجـای سـاختار سـنتی و کهنه، نظام بانکداری نیز پیرو این ارتقـاء، سـعی بـرآن دارد کـه در حـوزه فنآوری، مطلوبیت ممکن را برای مشتریان فراهم آورد. یکی از ابزارهای مهم در این عرصه، کـارت هوشـمند (Smartcard) اسـت. در رابطـه بـا کارت هوشمند، تکنولوژی اثرانگشت مـیتوانـد امنیـت قـوی ارائـه دهـد.

انواع مختلفی از سیستمهای بیومتریک برای شناسایی زمان واقعـی اسـتفاده میشود. در میان همه این سیستم هـا، شناسـایی چـاپ اثرانگشـت یکـی از بالغترین روشهاست و اثبات شده است1]و.[7 در این طـرح سـطح امنیتـی تشخیص هویت فـرد بهبـود مـی یابـد. ابـزار لازم بـرای انجـام رمزنگـاری مطمئن و معاملات معتبر نه تنها دادهها را از سرقت و یا تغییر محافظت می-کند بلکه برای تایید هویت کاربر نیز اسـتفاده مـیشـود.[2] تاییـد رسـمی تــراکنش دســتگاه هــای خــودپرداز Automated teller ) ATM (machine چاپ اثر انگشت از طریـق نشـانه گـذاری محـدودیت زمـان

(Real Time Constraint Notation) RTCN، یــک مــدل تراکنش خودپرداز است کـه در بخـش بانکـداری بـا کمـک محـدودیت زمان واقعی نشانهگذاری شده پیشنهاد مـیشـود.[3] در بخـش دوم از ایـن مقاله به بررسی روشهای ترکیبی بیومتریک مبتنی بر اثرانگشت در سیسـتم خودپرداز بانک ها می پردازیم همچنین نمونههایی از ایـن خودپردازهـا را توضیح می دهیم. در بخش سوم به ارائه یک پروتکل رمزگذاری مبتنی بر تشخیص هویت اثر انگشت پرداخته و در بخش چهارم ارزیابی و تجزیـه و تحلیل آماری پروتکل ترکیبی و مقایسه آن با نتایج تجزیه و تحلیل آماری

2400

پروتکل های دیگر پرداخته میشود. نتیجهگیری در بخش پنجم ارائه شده است.

-2 انگشت نگاری و رمزگذاری در سیستم خودپرداز

برای صدور اجازه ورود برای یـک فـرد نیـاز داریـم وی را شناسـایی و هویت وی را تایید کنیم و مورد نظر ما انجـام بررسـیهـایی اسـت کـهفبـه صورت خودکار توسـط یـک سیسـتم صـورت مـیگیـرد. در اصـل تمـام روشهای شناسایی با سه مورد زیر ارتباط دارد،

-1 آنچه که شما میدانید (یک کلمه عبور یا (PIN -2 آنجه که شما دارید (یک کارت یا نشانه های دیگر) -3 آنچه که شما هستید (مشخصات فیزیکی یا رفتاری)

مورد آخر همان زیست سنجی (Biometrics) است. هرکدام از موارد مزایا و معایبی دارد: کلمات عبور ممکن است حدس زده شوند یا از دست داده شوند اما به کاربر اجازه میدهند که قدرت خود را در اختیار دیگری قرار دهد. بسیاری از افراد به راحتی کلمات عبور را فراموش می-کنند، مخصوصا اگر به ندرت از آنها استفاده کنند. نشانه ها میتوانند گم یا ربوده شوند اما میتوانند در صورت لزوم به دیگری منتقل یا قرض داده شوند. مشخصات فیزیکی انعطاف ندارند. برای مثال، نمیتوان آنها را از طریق خطوط تلفن به شخص یا جای دیگر منتقل کرد. طراحان سیستم-های امنیتی باید این پرسش را مطرح کنند که آیا کاربران باید توانایی انتقال اختیارشان را به دیگران داشته باشند یا خیر. پاسخ این پرسش در انتخاب روش و ابزار شناسایی و تعیین هویت موثر است. بررسیهای بیومتریک به دو گروه تقسیم میشود:

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

پروژه دانشجویی پاورپوینت دستگاه ایمنی بدن در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پروژه دانشجویی پاورپوینت دستگاه ایمنی بدن در pdf دارای 21 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پروژه دانشجویی پاورپوینت دستگاه ایمنی بدن در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلودپروژه دانشجویی پاورپوینت دستگاه ایمنی بدن در pdf

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلودپروژه دانشجویی پاورپوینت دستگاه ایمنی بدن در pdf

قرار داده شده است

 

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پروژه دانشجویی پاورپوینت دستگاه ایمنی بدن در pdf :

اسلاید 1 :

دستگاه ایمنی بدن

  • نگاه کلی
  • انسان در محیطی زندگی می‌کند که عوامل و میکروارگانیسمهای بیماری‌زای متعددی سلامتی وی را بطور دائم تهدید می‌کند. پوست و پرده‌های مخاطی به نوان یک سد حفاظتی از ورود این عوامل به بدن جلوگیری می‌نمایند. با وجود این ، عبور عوامل بیماری‌زا از نواحی آسیب دیده و ضعیف این سد حفاظتی امکان پذیر می‌باشد

اسلاید 2 :

  • بدن برای مقابله با عوامل بیماری‌زا مجهز به سیستم دفاعی یا ایمنی است که از نظر عملکردی آنرا به دو نوع : سیستم ایمنی طبیعی و سیستم ایمنی اکتسابی می‌توان تقسیم کرد. عوامل عملکردی سیستم ایمنی یا دفاعی بدن عبارتند از : فاگوسیتها ، لنفوسیتها و سلولهای عرضه کننده آنتی ژن.

اسلاید 3 :

فاگوسیتها

  • شامل ماکروفاژهای بافت همبند ، سلولهای کوپفر کبد ، ماکروفاژهای آلوئلی ریه ، میکروگلیهای بافت عصبی ، لکوسیتهای پلی مورنونوکلئر و مونوسیتهای خونی می‌باشد که در مجموع سیستمی را بوجود می‌آورند که اصطلاحا سیستم ایمنی طبیعی نامیده می‌شود. عملکرد فاگوسیتها به این ترتیب است که پس از نفوذ میکروارگانیسم از سطوح اپی‌تلیال و ورود آن به بدن ، ترشح عوامل واسطه‌ای توسط سلولهای آسیب دیده ، سبب بروز واکنش التهابی و جلب فاگوسیتها به محل آسیب می‌گردد. در محل آسیب ، فاگوسیتها تحت تاثیر عاملی به نام فاکتور کموتاکسی به طرف میکروارگانیسمها کشیده شده و پس از چسبیدن به میکروارگانیسمها ، آنها را فاگوسیته می‌نمایند.

اسلاید 4 :

نحوه عملکرد ماکروفاژها به عنوان فاگوسیت اصلی بدن

  • ماکروفاژها پس از فاگوسیته کردن میکروارگانیسم ، مولکول آنتی ژنیک آن را حفظ کرده و باظاهر ساختن آن در سطح خود به عنوان یک معرفی کننده آنتی ژن آن را به لنفوسیتها عرضه می‌کنند. این عمل که باعث فعال شدن لنفوسیتها می‌شود چگونگی ارتباط بین عوامل عملکردی سیستم ایمنی را نشان می‌دهد. علاوه بر اعمال فوق ، سایر فعالیتهای ماکروفاژها عبارتند از: سنتز و ترشح تعدادی از پروتئینهای سیستم کمپلمان ، ترشح عوامل فعال کننده رشد و تکثیر لنفوسیتها و سایر سلولها و تولید عوامل کشنده باکتریها و سلولهای توموری.

     

اسلاید 5 :

  • اپسونین و اپسونیزاسیون
  • فاگوسیتوز میکروارگانیسمها و سایر آنتی ژنها در اثر اپسونیزاسیون یعنی پوشیده شدن آنها توسط پروتئینهای ویژه‌ای به نام اپسونین تسهیل و تسریع می‌گردد. اپسونینها شامل کمپلمان و آنتی بادیها می‌باشند. کمپلمانها به دسته بزرگی از پروتئینهای موجود در سرم خون اطلاق می‌گردد که از حدود 20 پروتئین مختلف تشکیل شده‌اند و به سیستم کمپلمان مشهورند.

اسلاید 6 :

  • این پروتئینها که توسط ماکروفاژها و کبد سنتز می‌گردند با حرف C و یک پسوند عددی مثل نمایش داده می‌شود. علت نامگذاری این پروتئینها به عنوان مکمل ، چگونگی عملکرد آنهاست که تکمیل کننده عمل آنتی بادیها می‌باشند به این معنی که کمپلمان ، با اتصال به آنتی بادی چسبیده به آنتی ژن ، فعال شده و خاصیت پروتئولیتیک پیدا می‌کند و یا باعث اتصال آن به فاگوسیتها می‌گردد. سیستم کمپلمان به دو طریق فعال می‌گردد.

اسلاید 7 :

  • توسط کمپلکس آنتی ژن – آنتی بادی که مسیر کلاسیک نامیده می‌شود.
  • توسط عوامل عفونی که مسیر فرعی نامیده می‌شود.
  • فعال شدن سیستم کمپلمان اعمال زیر را سبب می شود: جلب و فعال سازی فاگوسیتها ، انهدام سلولها و میکروارگانیسمها و اپسونیزاسیون میکروارگانیسمها و کمپلکس آنتی ژن – آنتی بادی. کمپلمانها در مقایسه با آنتی بادیها ، عوامل حساس به حرارت سرمی را تشکیل می‌دهند.

اسلاید 8 :

  • فعال شدن سیستم کمپلمان اعمال زیر را سبب می شود: جلب و فعال سازی فاگوسیتها ، انهدام سلولها و میکروارگانیسمها و اپسونیزاسیون میکروارگانیسمها و کمپلکس آنتی ژن – آنتی بادی. کمپلمانها در مقایسه با آنتی بادیها ، عوامل حساس به حرارت سرمی را تشکیل می‌دهند.

اسلاید 9 :

لنفوسیتها

  • ایمنی حاصله توسط لنفوسیتها در مقایسه با ایمنی طبیعی کاملا اختصاصی بوده و مصونیت‌زا می‌باشد. منظور اینکه ابتلا به یک بیماری عفونی باعث می‌شود بدن در مقابل آن برای مدتی مصونیت پیدا کند. سلولهای لنفوسیت B و T عوامل اجرایی سیستم ایمنی اکتسابی می‌باشند.

اسلاید 10 :

انواع ایمنی در بدن

  • ایمنی اکتسابی حاصله توسط لنفوسیتهای B را ایمنی هومورال می‌نامند که بدن را در مقابل عوامل مهاجم و بیماری‌زا محافظت می‌کند. در حالی که ، ایمنی حاصله توسط لنفوسیتهای T را ایمنی با واسطه سلولی می‌نامند. که عهده‌دار شناسایی و نابود کردن سلولهای غیر طبیعی می‌باشد. با وجود این تقسیم بندی فوق مطلق نمی‌باشد و در موارد متعددی پاسخهای ایمنی هومورال و با واسطه سلولی باهم تداخل دارند.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

پروژه دانشجویی تحقیق مدیریت بلایا در کشورهای امریکا، کانادا، ژاپ

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی تحقیق مدیریت بلایا در کشورهای امریکا، کانادا، ژاپن، ترکیه، هند، پاکستان و ایران در pdf دارای 76 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی تحقیق مدیریت بلایا در کشورهای امریکا، کانادا، ژاپن، ترکیه، هند، پاکستان و ایران در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی تحقیق مدیریت بلایا در کشورهای امریکا، کانادا، ژاپن، ترکیه، هند، پاکستان و ایران در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی تحقیق مدیریت بلایا در کشورهای امریکا، کانادا، ژاپن، ترکیه، هند، پاکستان و ایران در pdf :

بخشی از فهرست پروژه دانشجویی تحقیق مدیریت بلایا در کشورهای امریکا، کانادا، ژاپن، ترکیه، هند، پاکستان و ایران در pdf

مدیریت بلایا در کشورهای:
1- کانادا
2- ژاپن
3- هند
4- امریکا
5- ترکیه
6- پاکستان
7- ایران

مقدمه
پژوهشگر در این فصل به مطالعه تطبیقی مدیریت بلایا در کشورهای امریکا، کانادا، ژاپن، ترکیه، هند، پاکستاان و ایران پرداخته و مطالب مرتبط با مدیریت بلایا در کشورهای مذکور را در قالب برنامه ریزی، سازماندهی، ساختار، آموزش نیروی انسانی مطرح ساخته است.
در شروع بررسی هر کشور اطلاعات پایه ای در مورد کشور مورد مطالعه تحت عنوان مقدمه ذکر گردیده و به منظور تنویر ذهن خواننده اطلاعات جامعی در مورد آن کشور تحت عنوان کلیات که به نحوی با مدیریت بلایا مرتبط است ارائه گردیده است تا خواننده و مخاطب یک تصویر کلی از کشور مورد مطالعه داشته باشد. اشاره به سابقه تاریخی بلایا در کشور مورد مطالعه از دیگر مواردی است که در این فصل به آن پرداخته شده است.
ذکر آمار تلفات و خسارات وارده به هر کشور ناشی از بلایای مختلف در قالب جداول و تشریح موارد از منظر پژوهشگر دور بند ده و در این فصل آورده شده است.
جایگاه قانونی مدیریت بلایا در نظام قانونی کشورها و پرداختن به بیشینه آن از موارد ضروری دیگر بود که پژوهشگر در این فصل به آن اشاره نموده است.
تشریح مراتب مدیریت بلایا در هر کشور در قالب چرخه مدیریت بلایا سه تفکیک در ذیل هر یک از کشور تصریحاً ؟؟ نظر پژوهشگر در این فصل قرار گرفت. ذکر تجارب مدیریتی کشورها در بلایایی که بازتاب جهانی داشته است در این فصل با هدف استفاده از تجارب دیگران نیز از مواردی بوده که مذکور گردیده است.
شایان ذکر است که تعدد وقوع بلایای خاصی در هر کشور هسته مرکزی فعالیت های مدیریت بلایا را شکل داده و روند تلاش های مدیریت بلایا در آن کشور حول محور آن بلای خاصی که کشور یاد شده بیشتر با آن مواجه است دور ؟؟ هر چند برنامه ریزی، سازماندهی، هماهنگی و ایجاد ساختار برای مقابله با آن بلای خاصی با مدیریت سایر ؟؟ دیگر مانعه الجمع نمی باشد.
ذکر سایر موارد و مسائل مرتبط با مدیریت بلایا که می تواند در دستیابی به یک الگوی جامع الاطراف به ایران مفید باشد در این فصل از منظر پژوهشگر دور نمانده است.
فهرست مطالب مدیریت بلایا در کانادا
1- پیش درآمد
یک – کلیات
2- بلایایی که بر جامعه کانادا تأثیر گذارند
3- زمینه مخاطرات و بلایای طبیعی در کانادا
4- مدل کلی مدیریت بلایا در کانادا
5- استراتژی تخفیف و کاهش اثرات بلایا در کانادا
6- مرحله تعدیل بلایا در کانادا
7- تعدیل ساختاری
8- تعدیل غیرساختاری
9- جدول اصول و رهنمودهای استراتژی ملی تعدیل بلایا در کانادا
10- حمایت از زیر ساخت های مدیریت بلایا در کانادا
11- سازماندهی مدیریت بلایا در کانادا
12- راهبردهای اسامی در مدیریت بلایای کانادا، تخلیه، بهداشت، رهبری
13- هماهنگی در مدیریت بلایای کانادا
14- سیستم های مواجهه با بلایا در کانادا
15- اصولی که در مدیریت بلایای کانادا رعایت می شود
16- انواع سیستم های مدیریت بلایا در کانادا
17- سیستم ICS
18- عملکردهای بنیادی سیستم ICS
19- الگوی مدیریت بلایا در کانادا
20- سیستم بر لیتیش کلمبیا bc
21- هماهنگی در سطوح وقوع بلایا
22- سطح محل حادثه – سطح پشتیبانی محل حادثه – هماهنگی در سطح محل – استانی
23- سطح هماهنگی مرکز استانی
24- ساختار و الگوی مدیریت بلایای کانادا بر اساس مدل BCERms
25- نحوه مدیریت محلی بلایا در کانادا
26- سازماندهی و مسئولیت ها و نفش سیستم EOC
27- شکل جریان ارتباطات در ESM
28- ارزیابی تکنولوژی در مدیریت بلایای کانادا
29- شکل ارکان دوگانه CT
30- وظایف CTA
31- برنامه ریزی مدل منسجم مدیریت بلایا در کانادا
32- شکل چرخه مدیریت بلایا در کانادا
33- الگوی مدیریت منسجم بلایا با رویکرد استراتژیک در مدیریت بلایای کانادا
34- کنترل و ارزشیابی بلایا در مدیریت بلایای کانادا
35- آموزش نیروی انسانی در مدیریت بلایای کانادا
36- فرآیند آمادگی در مدیریت بلایای کانادا
37- نحوه پاسخگویی مدیریت بلایا به سؤالات مردم ناشی از ؟؟ تکنیکی
38- بنگاهها و سازمانهایی که در هنگام طرح مدیریت بلایا مشارکت دارند. بخش محلی، دپارتمان استانی، دپارتمان مرکزی دیگر بنگاهها
39- نقش و برنامه ریزی ارتباطات در مدیریت بلایای کانادا
40- معیارهای آسیب پذیری در مقابله با بلایا در کانادا، معیار انسجام جامعه، معیار روانشناسی و فیزیولوژیکی
41- اصول کلی مد نظر وزارت بهداشت کانادا در مقابله بلایا
42- تعامل مدیریت بلایای کانادا با کشورهای همجوار شامل جلسات طرح ریزی، هیئت های بین المللی و توافقات مکتوب
43- مدیریت بلایای کانادا در یک نگاه


اول مدیریت بلایا در کانادا:
یک پیش درآمد
نام رسمی: کانادا
نام محلی: Canada
پایتخت: اوتاوا
تاریخ استقلال از انگلستان: 1/7/1867
روز ملی: اول ژوئیه (روز استقلال)
نوع حکومت: زمانداری کل
رئیس حکومت: زماندار کل
رئیس دولت: نخست وزیر
مجلس عوام: با 301 عضو به مدت 5 سال
مجلس سنا: با 112 عضو انقلابی
مساحت: 9984670 کیلومتر مربع (دومین کشور جهان)
بلایای طبیعی: توفان های شدید یخی، بارش باران های شدید و برف
جمعیت: 33098932
نرخ رشد جمعیت: 88/0%
نرخ تولد در 1000 نفر: 78/10
نرخ مرگ و میر کلی در 1000 نفر 8/7
امید به زندگی کلی: 22/80
امید به زندگی مردان: 86/76
امید به زندگی زنان: 74/83
زبان: 3/59% انگلیسی، 2/32% خراف، 5/17% سایر زبان ها
نرخ باسوادی: 99%
https://www.Cia.gov/cia/pubLications/factbook/goos/Ca.htmL)p.2 وب109
Goos/ca.htmL)p.q-5
سرانه تولید ناخالص داخلی: 33900 دلار
رتبه شاخص توسعه انسانی در 195 کشور 3

دو: کلیات:
کشور کانادا سرزمینی با وسعت زیاد و منابع طبیعی غنی که در سال 1867 به عنوان یک کشور مستقل اعلام استقلال کرد ولی روابط خود را با کشور انگلستان خفظ نمود. به جهت اقتصادی و تکنولوژیکی این کشور موازی با امریکا رشد کرده است و همسایه جنوبی امریکا در یک مرز مستحکم است.
بزرگترین شکل سیاسی کانادا مواجه شدن با تقاضای عمومی برای بهبود کیفیت در مراقبت بهداشتی و خدمات آموزشی بعد از یک دهه محرومیت از بودجه است.
https://www.Cia.gov/cia/pubLications/factbook/goos/Ca.htmL)p.2 وب109
کانادا کشوری آسیب پذیر در برابر سطح وسیعی از حوادث طبیعی و وقایع انسانی است.
تجربه های اخیر در رابطه با حوادث طبیعی اثبات کرده است که نیازهای زیادی باید بررسی حفظ کانادا در برابر فشار سوانح در آینده برطرف شود.
دولت کانادا در بخش امنیت عمومی و آمادگی اورژانس کانادا همفکری هدایت شده ای را با ایالت و سرزمین ها و بانک دارها داشته، این امر برای هدف گزاری استراتژی توسعه کاهش سوانح ملت در بالا بردن ظرفیت مردم کانادا برای جلوگیری از سوانح قبل از اتفاق و رفع ناتوانی گروههای آسیب پذیر مفید است.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

پروژه دانشجویی مقاله نقش محبت و مهرورزی در تعلیم و تربیت در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی مقاله نقش محبت و مهرورزی در تعلیم و تربیت در pdf دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی مقاله نقش محبت و مهرورزی در تعلیم و تربیت در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی مقاله نقش محبت و مهرورزی در تعلیم و تربیت در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی مقاله نقش محبت و مهرورزی در تعلیم و تربیت در pdf :

مقدمه:
نقش محبت و مهروروزی در فرآیند تعلیم وتربیت
محبت نیاز اساسی و طبیعی انسان بالاخص کودکان است. یکی از عللی که آدمی را از تنهایی گریزان و در جمع سرخوش می‌سازد این است که در تنهایی محبّت‌هایی ندارد و تمایلات آدمی در آن برآورده و ارضا نمی‌شود. محبت مهمترین عامل سلامت روح کودک و عدم آن موجب ناهنجاری‌های روانی است. کمبود محبت مشکلاتی را پدید می‌آورد که نه تنها برای طفل زیان‌بخش است بلکه زمینه را برای آشفتگی‌های اجتماعی فراهم می‌سازد تعالیم اسلامی برای رشد شخصیت انسان مربیان را امر به محبت و مهربانی نسبت به کلیه اقشار می‌نماید.

شرایط محبت به کودکان:
1- محبت در کودک باید راستین باشد، زیرا کودکان محبت‌های تصنعی و ساختگی را خوب درک می‌کنند و از آن متنفرند ممکن است کودک حقیقت این مسأله را خوب بفهمد ولی هرگز به زبان نیاورد.
2- محبت باید به گونه‌ای باشد که کودک مزه آن را بچشد و این امر زمانی امکان‌پذیر است که ما عملاً محبت خود را به او نشان دهیم بدین سان فقط دوست داشتن کودک در دل او علاقمندی قبلی به او کافی نیست او باید نشانه‌های محبت ما را ببیند و آن چه که در درون‌ ما هست آشکارا حس کند این کار معمولاً از راه تغذیه، مراقبت‌ ما، توجه به او امکان‌پذیر است. تحسین‌ها، تشویق‌ها، همبازی‌شدن‌ با او جلوه‌هایی از ابراز محبت به کودک هستند.

3- محبت به کودک نباید بستگی به موقعیت او داشته باشد به عبارت دیگر نباید به او ابراز محبت کرد از آن بابت که او زیباست چشم و موی قشنگی دارد، رشدش خوب است و یا در منزل کارهای خوشایند انجام می‌دهد و این جنبه‌ها زمینه را برای محبت بیشتر فراهم می‌آورند ولی نباید به عنوان ملاک محبت در تعلیم وتربیت مورد استفاده قرار گیرد.
4- محبت اولیا ومربیان نسبت به نوجوانان در حضورشان باید یکسان باشد زیرا تبعیض در محبت نسبت به یکی از کودکان باعث رنجش دیگری می‌شود. پیامبر اسلام می‌فرماید:«میان فرزندان خود عدالت و مساوات را رعایت نمایید چنانکه دوست می‌‌داریم میان شما در احسان و لطف ومحبت رعایت مساوات شود.

همچنین پیامبر اسلام فرمود« هر مؤدب و مربی که متعهد تربیت سه نوجوان از این امّت (ملت اسلام) شود اگر آنها را به طور مساوی و برابر تعلیم نکند یعنی فقیر آنها را با غنی و غنی آنها را با فقیر، در ردیف هم نبیند در روز قیامت با خائنان محشور خواهدشد، طبیعی است.
5- هیچیک از پدر، مادر یا معلمین نباید محبت و مهر و جوان را به تنهایی در انحصار خود درآورند بلکه باید راه را بازگذارند تا کودک بتواند دیگران را نیز دوست بدارد.
6- طبیعی است مادران نسبت به فرزندان کوچک‌تر محبت بیشتری معمول می‌دارند این امر نباید موجب بی‌توجهی به فرزند بزرگ‌تر شود و او گمان کند که پدر ومادر او را فراموش کرده‌اند و فرزند جدید را دشمنی برای خود بداند.

7- نوع محبت در سنین مختلف متفاوت است در 6 سال اول زندگی غالباً تکیه کودک بر لذت حسی است ولی در 6 سال دوم توجه به لباس او، پذیرش دوستانش و حفظ شخصیتش در جلوی دیگران بیشتر مطرح است.

8- محبت والدین در سال‌های اول زندگی بیشتر از سنین دیگر سازنده‌است گو این که در سالهای بلوغ و جوانی هم این مسأله کم اهمیت نیست.
9- محبت اولیاء ومربیان نباید مانعی برای امر و نهی نسبت به کودک گردد آنجا که جای مهر است باید مهربان بود و آنجا که جای امر ونهی است باید همان را انجام داد.
10- کودک در خانواده از محبت سرشار والدین برخوردار است لذا باید بدو ورود به مدرسه و بعد از آن هم در تمام مقاطع تحصیلی و دانشگاهی از محبت فراوان مربیان خود بهره‌مند گردد.

زیان کمبود محبت در نظام تعلیم و تربیت:
به نظر بسیاری از دانشمندان منشأ بسیاری از عقده‌ها عدم ارضای کودک از محبت است زیانهای ناشی از کمبود محبت بسیار است از آن جمله این که عدم ارضای نیاز کودک از محبت زمینه را برای کم‌روئی او فراهم می‌سازد. چنین کودکی در سنین بعدی در مواجهه با مشکلات و حل آنها ناتوان و عاجز خواهد بود کودکانی که در دوره کودکی به اندازه لازم نبینند احیاناً در بزرگسالی ناسازگار و دچار عقده‌های روانی می‌گردند منشأ بسیاری از شرارتهای نوجوانان وحتی بزرگسالان کمبود محبت در دوران کودکی آنهاست بسیاری از خودکشی‌ها و

ناکامی‌های افراد معلول عدم تأمین آنها از محبت است. گاهی علت فرار نوجوانان از خانه این است که خود را در خانواده تنها می‌بینند و کسی باآنها در تماس عاطفی نیست و مورد محبت واقع نمی‌شوند کمبود محبت گاهی موجب بروز عوارض جسمانی و روانی می‌گردد از قبیل بی‌اشتهایی، بدبینی، پر توقعی، زودرنجی، انزوا طلبی، خیالبافی و غیره.

سعه صدر مربیان تعلیم و تربیت:
یکی از روشهای تربیتی که از اهمّیت خاصی برخوردار است و پیامبر اکرم(ص) وائمه معصومین فراوان بدان اهتمام ورزیده‌اند « بدی را به نیکی پاسخ گفتن است» اهمیت این روش تربیتی از دو جهت است. اول آنکه این روش تأثیر فراوانی بر روی متربی دارد و در صورتی که از طرف مربی به جا و به موقع اعمال شود نتایج ارزشمندی به همراه خواهد داشت که نمونه‌هائی از آن را در خلال سیره معصومین(ع) در این گفتار ارائه خواهم کرد خداوند تبارک و تعالی درباره بهترین طریق دعوت به سوی خدا خطاب به رسول اکرم چنین می‌فرماید: جواب یاوه‌گویی‌‌های آنها سخن حقی باشد که بر زبان تو جاری می شود نه آن که یاوه آنها را با یاوه‌ای دیگر پاسخ‌گوئی و با حلم و بردباری از نادانی آنها درگذر پس آن‌گاه همان کس که گوئی با تو بر سر دشمنی است دوست و خویش تو گردد. پیامبر ما نه تنها به وسیله احسان در برابر بدی‌ها بارها افراد مختلف را اصلاح کرده بلکه با استفاده از همین روش به اصلاح جمع نیز پرداخته است.

آثار منفی افراط در محبت در امر تعلیم و تربیت:
آئین مقدس اسلام در برنامه تربیت کودک اولیاء و مربیان را از زیاده‌روی در اظهار محبت بر حذر داشته است آنانکه در مهر ونوازش فرزندان افراط می‌کنند وبا روش ناپسند خویش آنان را به بیماری خودپسندی مبتلا می‌سازند مورد نکوهش پیشوایان‌ اسلام هستند.
امام باقر علیه‌السلام فرمود: بدترین پدران کسی هست که در نیکی ومحبت نسبت به فرزندان از حد تجاوز کنند و به زیاده‌روی و افراط بگرایند و بدترین فرزندان کسانی هستند که در اثر تقصیر و کوتاهی در انجام وظائف پدر را از خود ناراضی نمایند.

شواهدی از محبت‌های افراطی
الف) مواردی که والدین دچار محبت افراطی می‌شوند یکی زمانی است که کودک بیمار می شود پدر کار را ترک کرده و مادر زندگی را فرموش نموده و تمام اوضاع خانوده به علت بیماری او مختل شده‌است. این محبت‌های افراطی اثری در علاج بیمار ندارد. وتنها او را لوس واز خود راضی بار می‌آورد، کودک برای این که از نوازش پدر و مادر لذتی ببرد و به محبوبیت خود مطمئن گردد، گاهی خود را به ناخوشی می‌زند وقتی چنین طفلی با این عقده بزرگ می‌شود و می‌بیند کسی به او اعتنا نمی‌کند و در بیماری وی‌ هیچ‌ کس اظهار ناراحتی نمی‌نماید واضح است چه اندازه خود را کوچک می‌بیند و در ضمیر باطن احساس حقارت می نماید.

ب: مورد دیگر زمانی است که کودک در حین ورزش با پیشامدی روبرو می‌شود مثلاً سرش به دیوار می‌خورد پدر و مادر عاقل در چنین مواردی اصلاً کودک را نگاه نمی‌کنند به انتظار فرزند اعتنایی ندارند و این پیشامد به چیزی نمی‌گیرند، با بی‌اعتنائی خود عملاً به کودک می‌فهمانند که این حوادث در زندگی عادی است. تکرار محبت‌های بی‌مورد از طرف والدین به تدریج خوی ناپسند خودبینی وخودپسندی را در نهاد کودک رشد می‌‌دهد واو را لوس و ناز پروده بار می‌آورد.

موفقیت فرد را نشاط می‌بخشد و به او دل و جرأت می‌دهد تا دست به فعالیتهای بیشتری بزند والدین آگاه و مسلمان مجرب با تشخیص توانائی‌های فرزندان می توانند برنامه‌ای حساب‌شده تدارک ببینند وموقعیتها وزمینه‌هایی فراهم کنند تا علاوه بر فعالیتهای درسی در مواردی دیگر نیز استعداد‌های کودکان بارور شود. احساس مهم بودن و همچنین طرف توجه دیگران قرار گرفتن از نیازهای عاطفی است چه بسا کودکانی که چون از راههای مثبت نتوانسته‌اند موجودیت وکارآیی خود را ثابت کنند از طریق منفی دست به این کار زده‌اند که گاه نتایج بس ناگواری به بار آورده است.

 

اثر تربیتی محبت که به خداشناسی منتهی می‌شود
ظرف محبت، جان انسان است، انسان بیش از یک جان و یک دل ندارد و محبت حق هم با مهر باطل نمی‌گنجد واگر انسانی دوست حق بود، نمی‌تواند دوست ناحق باشد و اگر دوست باطل بود، نمی‌تواند محب حق باشد.
محبت وقتی می تواند پایدار باشد که محبوب دائمی باشد اگر محبوب از بین رفتنی باشد همین محبت دردآور خواهد شد.
محبت راه‌خداست، دوستی بی‌‌حرکت میسر نیست حرکت کردن در بخش اعتقاد و اخلاق و اعمال خلاصه می‌شود در هر سه بخش پیشگام، حبیب الله است که خاتم انبیاست. امت در هر سه بخش از این اسوه محبت پیروی می‌کند تا برسد به جایی که محبوب خدا بشود.

اگر کسی محبوب خدا می‌شود راه عقل و وحی را طی کند نه راه وهم و خیال را هرگز انسان خیال‌زده محبوب خدا نخواهد شد« والله لا یحب کل مختال فخور»( هر کس به رسیدن هر مقامی فخر کند باید بداند که از راه محبت مانده است). در نتیجه از دین هم مانده است. دین می‌کوشد انسان را عقل اداره کند و وحی و رهبری نماید نه خیال و نه وهم.
تو فرشته شوی ‌ار جهد کنی از پی آنک برگ توت است به تدریج کنندش اطلس

اگر در این عالم برگ توت با تربیت پرنیان و حریر می‌شود چرا انسان با تربیت فرشته نشود؟چرا انسان همانند کرم ابریشم در کارش غوطه‌ور شود و بماند فرمود: هر چه غیر خداست می‌شود دنیا و انس و علاقه به دنیا ریشه هر گناه است تا علاقه نباشد، اراده نیست و تا اراده نباشد، قیام و اقدام هم نخواهد بود کما این که تا کراهت وانزجار نباشد ترک و پرهیز نیست اگر تولّی و تبری از پایه‌های اصیل دین به شمار می‌آیند ولایت و برائت روی محبت و عدوات است انسان به محبوبش تولی دارد و از محبوبش تبری می‌جوید و به چیزی که مهر می‌ورزد تولی دارد و از چیزی که منجر است تبری دارد تا معیارهای محبت مشخص نشود مسئله تولی و تبری مبهم خواهد بود چون دین جز محبت چیز دیگر نیست.

زیرا انسان بر اساس محبت قیام و اقدام می‌کند اگر محبوب حقیقی داشت محبش حق می‌شود و بر معیار این حق قیام می‌کند. ابراهیم خلیل وقتی برهان توحیدی را طرح می‌کند با این که خدا ملکوت عالم را نشانش داد از راه محبت مسئله را مطرح می‌کند. می‌گوید اِنی لا اُحبِّ الافلین چیزی که غروب می‌کند محبوب نخواهد بود چیزی که از بین رفتنی است محبوب نخواهد بود آفل و غروب کنند، در خور و شایسته محبت نیست.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

پروژه دانشجویی تحقیق بیماری های واگیر دار در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی تحقیق بیماری های واگیر دار در pdf دارای 20 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی تحقیق بیماری های واگیر دار در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی تحقیق بیماری های واگیر دار در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی تحقیق بیماری های واگیر دار در pdf :

سرخک
نشانه‌هابیماری سرخک دارای سه مرحله است
دورانی که ویروس وارد بدن می‌شود و در بدن تکثیر پیدا می‌کند و 10 تا 12 روز طول می‌کشد و کودک نشانه‌ای از بیماری ندارد.
دوران آبریزش: در این دوران تب کودک شدید است و به 40 درجه سانتیگراد می‌رسد. در این زمان در دهان کودک در مجاورت دندانهای آسیای پایین، دانه‌های سفید رنگ مانند دانه‌های نمک برروی زمینه قرمز رنگ ظاهر می‌شود که آن را دانه‌های کوپلیک می‌نامند. این دانه‌ها معمولاً در خلال 12 تا 18 ساعت از بین می‌رود.
دوران پیدایش دانه‌های سرخک: دانه‌ها درخلال بیماری سرخک ممکن است غدد لنفاوی زیر فک و گردن بزرگ شود و همچنین اختلال گوارشی به صورت اسهال و استفراغ مخصوصا نزد شیرخواران دیده شود. اگر پس از 3 تا 4 روز که از زمان پیدایش دانه‌ها سرخک گذشت و هنوز کودک تب دارد باید امکان پیدایش یکی از عوارض بیماری سرخک را در نظر داشت.
راه سرایت
بیماری سرخک یک بیماری ویروسی بسیار مسری است. بدین ترتیب که کودک مبتلا به سرخک در موقع عطسه و سرفه کردن همراه ترشحات دهان و بینی خود تعداد زیادی ویروس به اطراف خود منتشر می‌نماید. این ویروس قادر است حتی تا 34 ساعت در اتاق بیمار به صورت زنده و فعال باقی بماند. اگر به هر کودکی واکسن سرخک تزریق نشده باشد و با بیمار مبتلا به سرخک تماس پیدا کند، ویروس مزبور وارد دستگاه تنفسی او می‌گردد و پس از گذشت 10 تا 12 روز که دوران کمون می‌نامند علایم بیماری ظاهر می‌شود.
دوران مسری بودن بیماری سرخک دوران واگیری سرخک از اولین روزی است که علایم سرخک (تب، آبریزش بینی و سرفه) شروع می‌شود تا پنجمین روز پیدایش دانه‌های سرخک. در این مدت کودک باید به مدرسه نرود و کاملاً از کودکان دیگر جدا باشد.
پیشگیری از بیماری سرخک گرچه کودک مبتلا به سرخک را باید در دوران مسری بودن آن ز دیگران کاملاً جدا کرد. ولی کودک مبتلا به بیماری سرخک مخصوصا در مرحله کاتار (آبریزش از بینی، عطسه و سرفه) که هنوز بیماری مشخص نشده است. نیز واگیردار است. بنابراین بهترین اقدام تزریق واکسن سرخک است که باید به همه کودکان تزریق گردد.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >